Jump to content
IGNORED

Brak prawego kierunkowskazu w przyczepce.


szpakuziom
 Share

Recommended Posts

Cześć Majstry. Mam problem z prawym kierunkowskazem w przyczepce i potrzebuje pilnie pomocy (auto rozebrane).Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd spalonej żarówki (prawy kierunek w przyczepce - przyczepka nowa) ale poruszałem kablami przy prawej lampie, i zaczął działać. Wsiadłem do samochodu, przejechałem 5km i nadal to samo, docisnąłem bolce w przejściówce i pomogło, ale znowu na chwilę. Rozebrałem przejściówkę i kable były skorowane, więc zamówiłem nową z nowym gniazdem Hella, wymieniłem i nadal to samo, sprawdziłem na krótko w gnieździe, brak napięcia na prawy kierunek. Rozebrałem dziś cały bagażnik, wymieniłem moduł od przyczepki, ale nadal to samo. Zacząłem sprawdzać w kosce 14pin od przyczepki, napięcie na lewy kierunek wychodzi, a na prawy nie. Na desce od razu pojawia się komunikat spalonej żarówki. Miałem zapasowy moduł MCE F, wymieniłem go i nadal to samo. Ręce opadają. Może dacie jakąś wskazówkę, póki mam auto rozebrane... Zapomniałem dodać, Hak oryginalny fabryczny.

Edited by szpakuziom
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź przy samym MCE czy masz  napięcie na pinie odpowiedzialny za kierunek. Jeżeli tak to po drodze do kostki jest gdzieś przerwa. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sorry za doubla

Edited by szpakuziom
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
51 minut temu, Muskel1 napisał:

Sprawdź przy samym MCE czy masz  napięcie na pinie odpowiedzialny za kierunek. Jeżeli tak to po drodze do kostki jest gdzieś przerwa. 

Więc tak, wziąłem rozpiskę i z tego co widzę w gnieździe B odpowiedzialny jest 4 pin za prawy tylny kierunek. W samochodzie kierunki działają normalnie, wszystkie 0 błędów na MCE. Na 4 pinie w MCE żarówka miga, tzn że  jest ok. Problem pojawia się wtedy, gdy podłącze żarówkę pod pin 4( odpowiedzialny za prawy kierunek w przyczepce) w module od haka, kierunek fizycznie nie działa, a na desce pojawia się błąd spalonej żarówki "Rear right turn signal trailer" coś mniej więcej takiego  Wykluczam wiązkę z modułu do gniazda haka, bo sprawdzam bezpośrednio na pinach z module.

Edited by szpakuziom
Link to comment
Share on other sites

No więc przeleciałem wszystko po kolei, nie wiem w dalszym ciągu co było przyczyną. Znalazłem uszkodzony, ale nie do końca urwany jeden kabelek z przy kosce od licznika "transporder", który na nowo zlutowałem, zaizolowałem i padł mi Aku, licznik zaczął wariować, gasnąć po włączeniu kierunku, RNS-E również.... Podłączyłem prostownik. wrzuciłem stary moduł i zaczęło działać. Działa już od 15 minut. Niby się cieszę, ale nie jestem do końca zadowolony, bo pół auta rozebrałem wraz ze zderzakiem tylnym, aby to posprawdzać, a w dalszym ciągu nie wiem co było przyczyną i czy problem nie wróci.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...