Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dźwięk z pod prawej strony maski, turbo?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, auto mam po generalnym remoncie i ogólnie w sumie tylko turbo zostało stare, przy gruszy od turbo jednak coś było gracane ale mechanik powiedział, że gdy sprawdzał to luzów turbo nie miało.

W pewnym momencie, po około 1300 km (nie licząc dotarcia) pojawił się check. Od zapalenia się checka, którym okazała się sonda lambda, podczas przyspieszania, a mniej więcej od 2.5k słyszeć zgrzyt, chrobotanie, coś w ten deseń z pod prawej strony maski, czyli w sumie od strony gdzie leży turbo. W załącznikach dołączam dwa nagrania, trzeba się jednak wsłuchać. Najbardziej tak naprawdę słyszeć z kabiny podczas jazdy. Mechanik mówi, że może jakiś wężyk ma nieszczelność ale nie wierzę w tą opcję.

 

Co o tym myślicie?

 

Silnik 2.0 TFSI 200 km BGB, rocznik 2005

 

Edytowane przez Kodzi12
Opublikowano

Błąd której sondy pierwszej czy tej za katalizatorem?

Opublikowano (edytowane)

@PatrykbfbBłąd P0420, o ile dobrze pamiętam padła grzałka.

IMG_20220906_171057.jpg

Edytowane przez Kodzi12
Opublikowano
20 minut temu, Kodzi12 napisał:

@PatrykbfbBłąd P0420, o ile dobrze pamiętam padła grzałka.

IMG_20220906_171057.jpg

Niska wydajność układu katalizatora. Czyli mógł oberwać się wkład kata i lata powodując takie dźwięki i sypiąc błędem. Lub klapka westgate lata i też będzie taki dzwiek. Z tej strony obstawialbym te dwie rzeczy. Wyjmij kata i zobacz.

Opublikowano (edytowane)

Auto za niedługo właśnie trafi do mechanika, głównie żeby sprawdzić wg. Turbo to k04, więc bez wyjmowania, luzów nawet nie ma jak sprawdzić. Jeśli zaś chodzi o sam katalizator to myślę, że mało prawdopodobne. Nie było z nim żadnych problemów aż do padnięcia sondy.

Edytowane przez Kodzi12
Opublikowano
34 minuty temu, Kodzi12 napisał:

Auto za niedługo właśnie trafi do mechanika, głównie żeby sprawdzić wg. Turbo to k04, więc bez wyjmowania, luzów nawet nie ma jak sprawdzić. Jeśli zaś chodzi o sam katalizator to myślę, że mało prawdopodobne. Nie było z nim żadnych problemów aż do padnięcia sondy.

To tylko wskazówki a sprawdzić musisz sam bądź mechanik.

Opublikowano

Wracam tu po wymianie turbo na nowe. Turbo było czarne w środku, więc diagnoza zakładu zgrała się z przewidywaniami. Odma wymieniona, turbo po regeneracji wsadzone. No i po około 700 kilometrach słyszę ten sam dźwięk. A więc obstawiam i mam nadzieję, na katalizator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...