Marcin92 Opublikowano 6 Października 2022 Opublikowano 6 Października 2022 Witam, Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Zapłon wypada tylko na biegu jałowym i to nie za każdym razem. Nieraz potrafi cały dzień pracować normalnie a później co postój to autem telepie i miga check engine. , po ruszeniu wszystko wraca do normy. Auto nie traci mocy itp. Po dłuższym postoju na biegu jałowym pojawia się migająca kontrolka check engine oraz czasem EPC. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika EPC znika i auto pracuje normalnie. Na komputerze pokazuje błąd P0300 (wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach) Zostały wymienione cewki i świece i nic się nie zmieniło. Następnie zostały zamienione miejscami wtryskiwacze ale dalej wypada zapłon tylko na cylindrze 4. Mechanik wpadł na pomysł żeby wyczyścić kolektor ssący ale to też nie pomogło. Teraz padło na remont głowicy bo twierdzi że zacina się zawór. Kompresja na zaworach 1-3 ok. 9-10 bar, natomiast na 4 wychodzi 7,5 . Dzisiaj zmierzył kompresje zaraz po tym jak wywaliło zapłon i wyszło na 4 cylindrze 5 bar. Oleju nie ubywa ani nie kopci. Dodam również że jest czasem problem z odpaleniem silnika gdy jest ciepły ale nie zdarza się to zbyt często. Teraz moje pytanie czy to może być faktycznie problem z głowicą czy może co jeszcze powinienem sprawdzić ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się