Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stroker 2.0 ustawienie rozrządu


TDI007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Koledzy potrzebuje pomocy w sprawie ustawienia rozrządu w budowanym stroker. Pacjent to audi a4 b6 rok 2003 1.8T na bloku BEX. Poszedł wał z 2.0 tfsi a tłoki AXX. Skrzynia GVE też z 2.0 tfsi w której nie ma okienka aby zobaczyć znak. Dwumas został założony od AWX. Co prawda zrobiłem sobie okienko serwisowe w skrzyni gdzie widać znak ale coś mi nie pasuje w którym miejscu pokazuje się znak. Czy ktoś podpowie jak ustawić rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoki 1-4 cylinder u góry i znak na kole wałka rozrządu

to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a może się orientujesz jak podpiąć nową kostkę lampy cofania do starej z impulsatorem? Oczywiście chodzi o piny które za to odpowiadają. Założyć dwie uszczelki pod głowicą jak blok i głowica jest obrobiona po 0.1 mm

Edytowane przez TDI007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, TDI007 napisał(a):

Założyć dwie uszczelki pod głowicą jak blok i głowica jest obrobiona po 0.1 mm

A w jakie moce celujesz ile chcesz dmuchać?  Jakie CR chcez uzyskać? Zapytaj tego gościa dorobi ci jaka chcesz.

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam wszystko obrobione. Mi wyszło po mierzeniu olejem CR około 10:1. Obliczyłem, że seryjna uszczelka zmniejsza CR o 0,4. Auto będzie do codziennej jazdy a mi zależało aby przyszło niuta. Na razie myślę, że około 240 KM jest realne. Dlaczego pozostałem przy starym docisku i tylko obilłem sprzęgło kevlarem. Turbo jest K03S a wtryski BAM. Znam ograniczenia ale budżet już nie wytrzymuje. Hamulce poszły 345 i 300. Stabilizatory RS i ogólnie wszystko nowe. Kat sportowy chyba 200 komórek (mój stary powodował spalenie stołowe i chyba usmażył trochę głowicę) zawsze można zdjąć i odprężyć tylko zastawiałem się czy przy planowaniu bloku i głowicy nie dać dwóch uszczelek. Do ALT są tylko uszczelki 0,9 a tutaj 0.2 dychy zeszły. Dziękuję za informację i zapytam się gościa czy robi do ALT. 

Edytowane przez TDI007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Andrzej pochwal się jak to obliczyłeś? jakie CR ci wyjdzie finalnie z jaką uszczelką?  :) Że tak zapytam robisz strokera ciągniesz 240KM?  naprawdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Kolego, ja użyłem płyty CD i oleju. Zmierzyłem komorę spalania w głowicy, w cylindrze oraz obliczyłem udział uszczelki (standard 0.9 ALT). Wyszło mi coś trochę powyżej 10. Trzeba mieć na względzie, że górną powierzchnię tłoków AXX należy obrobić i dołek pozostaje. Oczywiście zawsze mogłem się pomylić. Mam jednak prośbę o skupieniu się na temacie;

-wtyczki do skrzyni biegów

-czy przy dawać drugą uszczelkę przy splanowaniu  0,2 mm

-może jak ustawić na czujnik zegarowy rozrząd.

Chcę aby wątek był spójny może komuś się przyda. Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie będzie dmuchania bo idzie K03S i dopiero jak zrobię sobie hybrydę to coś więcej planuje. Wtedy też włożę inne sprzęgło. Moim zdaniem wyszło 10.3 CR. Zastanawiam się tylko czy teraz przy splanowaniu o 0,2  mm jest bezpieczne dla tłoków i zaworów przy jednej uszczelce 0,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dlatego bo ile dmuchniesz przy takim CR 10:1. Zastanów się dobrze, powinieneś bardziej ten silnik odprężyć. Ja jak robię tłoki pod strokera takie same jak wymieniłeś między innymi  AXX  to  w pierwszej kolejności planuję wypusty do płaszczyzny tłoka a później w zależności jak ktoś chcę 5mm od krawędzi tłoka i 2,5MM zbieram denko lub nawet 3,2mm i to bez problemu wystarcza na okolice 400-500KM i CR wtedy wychodzi około 8,5:1-7,5:1zależy ile jeszcze blok splanowany i głowica a dmuchnięcie 2 bary nie robi żadnego problemu. Wszystko zależy kto ile chce dmuchać i ile chce wydusić z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i tak samo zostały obrobione moje tłoki. Dalej w planach jest cel do 350 KM i dla mnie to wystarczy ale zobaczymy. Mam tylko pytanie i może przyda się innym, że chyba pałaszem tłoka nie uzyskasz tak niskiego CR i potrzebne są albo dodatkowe uszczelki lub nawet przekładka? Ja już zdecydowałem, że dam drugą uszczelkę dla bezpieczeństwa. Czy możesz napisać od jakiej wysokości przekładki należy zastosować koło rozrządu na wałku wydechowym z regulacją?

Edytowane przez TDI007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz zrobić tak zwaną kanapkę. Są 3 szkoły albo dwie uszczelki i ryzyko dmuchnięcia to co chcesz zrobić,  jest to stare rozwiązanie stosowali to wtedy gdy nie było innych możliwości teraz czasy się zmieniły ja nie polecam  takiego rozwiązania,   albo kupujesz oryginalną uszczelkę rozkładasz ją wywalasz środkową blachę i wstawiasz tam grubszą psikasz przekładke z obu stron, Loctite 3020 przekładka z tego linku co powyżej zrobi ci bez problemu jaką chcesz. Ja tak mam i działa ale nadal trochę ryzykowne,  albo po prostu skontaktuj się z gościem link ci dałem i zrobi ci uszczelkę jaką chcesz. 

Musisz ten silnik jeszcze odprężyć tłoki ci więcej nie pozwolą więc ratujesz się uszczelką. 

 

Nie wiem od jakiej wysokości ale ja mam przekładkę 2 mm plus 2 oryginalne blachy i nie mam żadnych kół regulowanych, a dodatkowo mam wałki z wolnossaka "J"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci za informację. Bardzo mi pomogłeś. Loctite 3020 mam u siebie. Skontaktuję się z gościem. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja, rozrząd został ustawiony na podstawie czujnika zegarowego i potwierdzony za pomocą znaków na kole pasowym z obudową. Dzwoniłem do kolegi z allegro ale on nie bawi się w składanie uszczelek o 0,2 mm. Bardzo miły człowiek. Zaproponował mi abym sam z dwóch złożył sobie jedną o pożądanej grubości. U mnie złożyłem całość na dwie uszczelki na Loctite 3020. Grubość kanapki 1.8 mm. Po odpaleniu na chwilę bez osprzętu sprawdziłem kompresję i wyszło..... 11.5 bar dość równo :-). Na razie tak zostanie a poniżej zobaczymy. 

P_20221105_174353.jpg.7af10d2456494226e4abae89d26120ea.jpgP_20221122_211818.jpg.d60d9feca612a6176698efe4179370be.jpgP_20221105_174306.jpg.c8939e065b205c30ae9eb49c0d0847b7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie chce rozwijać nowego tematu i po odpaleniu bestii dochodzi do wypadania zapłonu mam zrobione logi 30,31,33. Może ktoś coś podpowie jakie miał problemy po odpaleniu stokera. Pozdrawiam  

trf.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej czy jest przynajmniej jakaś mapa wrzucona pewna że to powinno działać czy jak?   Kiedy ci wypada ten zapłon na wolnych czy jak, daj więcej informacji. Ja osobiście po odpaleniu strokera nie miałem żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TDI007 napisał(a):

Witam,

nie chce rozwijać nowego tematu i po odpaleniu bestii dochodzi do wypadania zapłonu mam zrobione logi 30,31,33. Może ktoś coś podpowie jakie miał problemy po odpaleniu stokera. Pozdrawiam  

trf.csv 3.49 kB · 2 pobrania

Widać tylko tyle ze ubogo w h*j, wykluczyłes nieszczelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie na wolnych. Wtryski jeszcze na BFB. Mogę założyć od BEX. Powinno być szczelnie. Odpala dość ładnie ale pojawia się błąd o wypadaniu zapłonu na pierwszym cylindrze lub wielu.

Edytowane przez TDI007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, byłem bardzo chory ale udało mi się zrobić teraz statyczne. Poszły nowe wtryski BAM. Ogólnie na razie nie mogę zrobić dynamicznych bo sprzet jescze nie jeżdzi. Wypadanie ustapiło po zamianie wtrysków.

20 12 lki.csv 20 12.csv

Edytowane przez TDI007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...