Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DL501 0B5 - pytanie o pracę i ciśnienia na sprzęgłach K1 i K2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pacjent to A4 B8 Avant Quatro 2.0 TDI CGLC i skrzynia S-Tronic DL501 0B5 z 2014r  z przebiegiem 260 000 km

Skrzynia od 2-3 tygodni zaczęła dziwnie pracować, tj. czasami zdarza się szarpnąć przy ruszaniu po sekwencji startowania z parkingu tj. P - R - D i szarpnięcie po czym dalsza jazda przebiega normalnie, niekiedy na zmianach 1-2 i 2-3 nie jest tak gładko jak kiedyś i zdarza się delikatnie szarpnąć - ale to pewnie kończące się koło dwumasowe też ma na to wpływ.

Aby dowiedzieć się czegoś więcej podpiąłem VCDS, zero błędów, pomiary rozszerzone pracy skrzyni i tu przykuły moją uwagę dwie rzeczy.

Przy jeździe na 4 biegu ciśnienie na K2 w okolicach 2,8 bara (powinno być powyżej 3.0?)  z tendencją wzrostową przy przyspieszaniu, ale zauważyłem, że w odstępach ok 5-10 sekund pojawia się na K1 ciśnienie rzędu 1,5 bara :slina: dzieje się tak tylko na 4 biegu, na pozostałych parzystych i nieparzystych ciśnienie na nie pracującym sprzęgle wynosi 0,00 - 0,002 bara.

Na 1,3, 5 i 7 biegu ciśnienie na K1 jest w okolicach 3,3 bara z tendencją wzrostową przy przyspieszaniu.

Zestaw naprawczy mechatroniki?  Dobrze myślę ? Pytanie, które zawory się buntują, a może puściła któraś z uszczelek/oringów.

 

Prośba do Szanownych Kolegów o podpowiedzi, pomoże mi to uniknąć błędnych założeń i pozwoli podjąć decyzję co robić.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

U mnie pewnego dnia dość mocno zaczęło szarpać przy ruszaniu, obroty zaczęły falować, zmiany biegów płynne nie były.

W skrzyni błąd:

18443 - Clutch 1          P17D6 00 [167] - Pressure too High

Wymieniłem mechatronikę i jest już dobrze, ale nie idealnie. Prawdopodobnie sprzęgła mam spalone. Olej był strasznie śmierdzący i czarny, w misce trochę gęstego było. Brak opiłków. Obecnie przy redukcji podczas przyśpieszania potrafi szarpnąć.

 

Jak będziesz wymieniał to bierz z kolorową wiązką (przy złączach widać przewody), szare przewody są ze starszej "podatnej" wersji mechatroniki. U mnie była z szarymi przewodami.

Edytowane przez karbonek
Opublikowano

Dzięki za info.

Temat nadal nie rozwiązany. Wiem, że jak się zacznie grzebać w skrzyni DSG to najlepiej wymienić wszystko a i tak nie ma 100% pewności, że będzie się jeździło tak jedwabiście jak kiedyś ;)

 

Koledzy dlatego mam pytanie:

Czy skrzynię NSA o oznaczeniach 0B5 300 056 D w A4 Avant z 2014r. mogę podmienić na PJU 0B5 301 383 L z A5 z 2017r.?

Zdaje sobie sprawę z konieczności przekodowania immo w ASO itd, ale chciałbym uniknąć problemów wynikających z braku kompatybilności sterownika, mechanicznie z tego co się orientowałem są identyczne.

 

Prośba o info.

Dziękuję

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...