Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TDI BPW - problem po wymianie filtra paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, jakiś czas temu zmieniałem kpl filtrów i olej w moim 2.0TDI BPW, niestety przy zmianie filtra paliwa połamał mi się ten plastikowy zawór zwrotny, zauważyłem to dopiero po wymianie gdy odpaliłem samochód i zaczęło mi wtedy "sikać" mocno paliwem, zgasiłem auto, zdemontowałem połamany zawór, zamówiłem nowy zamiennik, kilka dni tak auto stało, założyłem nowy filtr paliwa oraz ten zawór zwrotny, ale od tamtej pory samochód ciężej pali, musi chwilę dłużej zakręcić, i jak złapie to aż telepnie silnikiem i przez moment słychać, dosłownie pół sekundy jakby nie chodził na wszystkie cylindry i zaraz wszystko wraca do normy, podczas jazdy wszystko ok, jedynie taki problem przy odpaleniu, mogło coś się stać jak odpaliłem auto na uszkodzonym zaworze zwrotnym? Może układ się zapowietrzył czy coś? Dodam że na vcds brak błędów, jak był mrozy -15 było gorzej, teraz jak jest w okolicach 0 odpala lepiej ale dalej jest ten problem. Wie ktoś co może być?

Opublikowano

masz jeszcze ten uszkodzony zaworek? porównałeś strzałki na jego końcówkach oryginału który miałeś z zamiennikiem? miałem kiedyś podobną sytuację, szukałem zamiennika ale wszystkie, dosłownie wszystkie dostępne w necie miały inne kierunki na strzałkach, na kilka dni założyłem taki zamiennik ale przez długie kręcenie silnika rano zmuszony byłem zamówić w ASO oryginał, po wymianie jak ręką odjął.

Opublikowano

Wiesz co muszę sprawdzić czy to nie wyrzuciłem, ale nie zauważyłem że strzałki coś się nie zgadzały. A znasz może oryginalny numer tego zaworu?

Opublikowano
8 godzin temu, max33r napisał(a):

Wiesz co muszę sprawdzić czy to nie wyrzuciłem, ale nie zauważyłem że strzałki coś się nie zgadzały. A znasz może oryginalny numer tego zaworu?

nie znam numeru, to było ponad 2 lata temu a do ASO pojechałem i po nr VIN mi odnaleźli część.

Opublikowano

Wg etki dla BPW- 1J0127247A

 

Ja u siebie jak kupowałem zamiennik to tez miałem strzałkę w druga stronę (w stronę silnika), ale po prostu go obróciłem i tylko wyciąłem na gorze kawałek plastiku żeby zapinkę założyć.

Opublikowano

To co, spróbować w drugą stronę na próbę go założyć?

Opublikowano
9 godzin temu, max33r napisał(a):

 A znasz może oryginalny numer tego zaworu?

tu masz 

 

Bez tytułu1.png

Opublikowano

Super dzięki, bo mam aktualnie założony zamiennik za 25zł, i chodzi tak jak w poście opisałem, a może spróbwać go odwrotnie założyć i zobaczyć wtedy jak będzie pracować?

Opublikowano

Zaworek ma być założony strzałką zgodnie z kierunkiem przepływu ON. 

Jak widzisz ja też mam nie ori i musiałem podciąć plastik by spinkę założyć ,ale w niczym to nie przeszkadza i działła prawidłowo 

IMG_2372.JPG

Opublikowano

Ja u Siebie mam tak zamontowane, chyba dobrze mi się wydaje?

20221224_130912.jpg

20221224_130931.jpg

Opublikowano (edytowane)

A mi się wydaje że masz źle zamontowany  Może inaczej strzałka na zaworku to kierunek ON do zbiornika z paliwem  (czyli powrót do zbiornika z paliwem ) a u Ciebie chyba skierowana jest do pompy tamdem Czyż nie ? troche trudno mi powiedzieć bo fotka jest z bliska 

Edytowane przez OLIVER
Opublikowano

Strzałka jest skierowana tak jakby to tyłu samochodu czyli w kierunku bagażnika

Opublikowano

jeśli jest tak to masz ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...