Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Quattro Tył siedzi znacząco względem przodu


D4wek

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, sahipp napisał(a):

waga samej pustej butli to pikuś... więc gdyby faktycznie to było lpg to auto powinno się podnieść...

Dlatego też niektórzy producenci samochodów do "fabrycznego" zestawu LPG dokładają inne sprężyny, lub dodatkowe wkładki do sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, dayd_4 napisał(a):

Bo widocznie miałeś inne sprężyny.

Wystarczy, że masz wyższą klasę wagową od kogoś innego i u ciebie nie obniży się tył, a u kogoś obniży. Przecież to jest kwestia twardości sprężyn!

zgadzam się że to jest ważna rzecz. Co do wagi no miałem identyczne auto, również w Q tyle że z 1.9 więc nie sądzę abym miał wyższą klasę wagi z tego tytułu... i u mnie dokładnie tak było zawieszone całe auto ale ja miałem sportowe zawieszenie. U kolegi wygląda tak jakby tył był sportowy, a przód standard. Dla tego jednak w tym konkretnym przypadku ja puki co będę się upierał że kolega ma zły zastaw założony.

 

Ile według Ciebie nabita butla lpg może ważyć? 200kg? więcej? to co jak wsiądzie dwóch pasażerów do tyłu to od razu po całości siada tak auto ? Bo u niego konkretnie siedzi. Jak dla mnie kolega ma zły zestaw wsadzony.

 

Stąd moja propozycja która by rozwiała wszelkie wątpliwości, niech wyjeździ lpg, jeżeli to jest przyczyną auto powinno się podnieść.... Nie mniej dla mnie to jest mało prawdopodobne. Jak już wspomniałem korzystałem z wielu aut z lpg i nikt nie zmieniał sprężyn z tego tytułu i żadne nie siedziało z tego tytułu....

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sahipp napisał(a):

niech wyjeździ lpg, jeżeli to jest przyczyną auto powinno się podnieść

Zdjęcie zrobione na rezerwie LPG, 1/2 Pb, sytuacja wygląda tak od około 1,5 roku ale teraz dopiero zacząłem się tym tematem interesować. Nie ma znaczenia czy zatankowany do pełna LPG i Pb czy rezerwa obu paliw, cały czas siedzi, więc faktycznie może to być zły zestaw założony. Na dniach to sprawdzę jak znajdę chwilę czasu. Jako że 1L LPG waży 0,5kg to do pełna zatankowany zwiększa ciężar o 27kg + waga butli według specyfikacji 20kg, daje to prawie dodatkowo 50kg. Według mojego rozumowania to faktycznie auto usiądzie bardziej używając tego samego obciążenia w bagażniku niż na kanapie pasażera ( pasażerowie znajdują się między sprężynami przód i tył czyli mają dwa punkty podparcia, w bagażniku tylko jeden większy nacisk na tylną oś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, D4wek napisał(a):

Zdjęcie zrobione na rezerwie LPG, 1/2 Pb, sytuacja wygląda tak od około 1,5 roku

no i chyba wszystko w temacie....

24 minuty temu, D4wek napisał(a):

50kg. Według mojego rozumowania to faktycznie auto usiądzie bardziej

tak zgadza się usiądzie, ale nie do tego stopnia... powtarzam używałem wielu aut z lpg i każdy na seryjnym zawieszeniu bez modyfikacji i żadnemu tak tyłek nie siedział w dole w stosunku do przodu...

 

czyli jakby wsiadły dwie osoby + bagażnik to auto powinno szorować zderzakiem po asfalcie? nie, tak to nie jest... do tego avant już ma mocniejszy zestaw bo to avant.... owszem coś tam siądzie, ale nie do tego stopnia jak na zdjęciu :wink:

 

natomiast źle dobrany zestaw często się zdarza. wystarczy rutyna, ludzka pomyłka, nie wiedza... sam to przerabiałem tylko w drugą stronę bo założyli mi graty od zwykłego zawieszenia przez co auto tłukło na najprostszej dziurze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, sahipp napisał(a):

Jak dla mnie kolega ma zły zestaw wsadzony.

Nie powiedziałem że tak nie jest, może i ma zły zestaw założony.

Ale też nie wypowiadam się jako pewnik, że ma zły zestaw, bo tego nie wiem!:eusathink:

Przerabiałem PODOBNE zagadnienie w swoim samochodzie, i chciałem podzielić się swoim doświadczeniem z autorem.

Nie piszę jako pewnik że ktoś coś ma, albo, że tego nie ma, bo akurat u mnie tak było, tylko opowiadam swoją walkę z tematem i co najważniejsze - podaję rozwiązanie mojego, podobnego problemu:thumbup:.

 

"Kolego, butlę LPG masz za tylną osią" - FAKT

"Sama swoje waży, do tego jak ją zatankujesz, to bardzo obciąża to tył samochodu. " - FAKT (celowo nie podaję tutaj danych liczbowych)!

"Do tego jeśli jeszcze masz sporo benzyny i "nie wiadomo jakie amortyzatory i sprężyny", to masz już odpowiedź dlaczego tak to wygląda." - FAKT - wskazałem, że mogą być źle dobrane sprężyny i amorki i że na problem może mieć wpływ składowa tych kilku czynników.

"Też mi usiadł tył po założeniu LPG i to nie od razu!" - FAKT niezaprzeczalny

"Wymień sprężyny tylne na twardsze, z wyższą klasą wagową i to ci załatwi temat." - FAKT - Osobiście tego doświadczyłem

"Ja tak zrobiłem i jest igła, zarówno wygląd jak i prowadzenie." - FAKT

Pozdr!:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dayd_4 napisał(a):

Nie powiedziałem że tak nie jest, może i ma zły zestaw założony.

Ale też nie wypowiadam się jako pewnik, że ma zły zestaw, bo tego nie wiem!:eusathink:

Przerabiałem PODOBNE zagadnienie w swoim samochodzie, i chciałem podzielić się swoim doświadczeniem z autorem.

Nie piszę jako pewnik że ktoś coś ma, albo, że tego nie ma, bo akurat u mnie tak było, tylko opowiadam swoją walkę z tematem i co najważniejsze - podaję rozwiązanie mojego, podobnego problemu:thumbup:.

Ale kolego ja generalnie się z Tobą zgadzam i niczego nie podaje jako pewnik. Oczywiście że masz racje, pełne lpg + pełen bak paliwa to jest już jakiś ciężar...  tylko tak wiesz w tym konkretnym przypadku patrząc na zdjęcie auta to tak średnio by mi pasowało aby auto od samej butli usiadło ( kolega pisał że efekt jest nawet gdy oba paliwa ma wyjeżdżone ) i to wszystko :hi:do tego bez kitu on ma tył jak u mnie w b5 na sportowym... niestety nie posiadam żadnej fotki z takiego profilu aby pokazać, a auto jeden idiota mi skasował i już nie posiadam...

 

 

 

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dayd_4 napisał(a):

Przerabiałem PODOBNE zagadnienie w swoim samochodzie, i chciałem podzielić się swoim doświadczeniem z autorem.

Nie piszę jako pewnik że ktoś coś ma, albo, że tego nie ma, bo akurat u mnie tak było, tylko opowiadam swoją walkę z tematem i co najważniejsze - podaję rozwiązanie mojego, podobnego problemu:thumbup:.

chciałem zapytać, poważnie od samego lpg Tobie auto aż tak usiadło z tyłu? kurcze no jeździłem autami z lpg i u rodziny bo są fani ale nikt z tego tytułu nie musiał zmieniać sprężyn dla tego ciekawy temat mimo wszystko... tym bardziej że Ty również posiadasz avant`a który z założenia ma mocniejsze zawieszenie w standardzie niż sedan...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2023 o 17:28, sahipp napisał(a):

chciałem zapytać, poważnie od samego lpg Tobie auto aż tak usiadło z tyłu? kurcze no jeździłem autami z lpg i u rodziny bo są fani ale nikt z tego tytułu nie musiał zmieniać sprężyn dla tego ciekawy temat mimo wszystko... tym bardziej że Ty również posiadasz avant`a który z założenia ma mocniejsze zawieszenie w standardzie niż sedan...?

Znajdź różnicę na tych dwóch zdjęciach...

Generalnie nie tylko chodzi o to jak usiadł po założeniu LPG, ale jak "uginały się" oryginalne sprężyny pod wpływem większego (na stałe) obciążenia, względem obecnych sprężyn widocznych na drugim zdjęciu.

(Czyli dalej upieram się przy tym jak ważna jest klasa wagowa sprężyn)

DSC_1571.JPG

DSC_0360.JPG

Edytowane przez dayd_4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dayd_4 napisał(a):

Znajdź różnicę na tych dwóch zdjęciach...

Generalnie nie tylko chodzi o to jak usiadł po założeniu LPG, ale jak "uginały się" oryginalne sprężyny pod wpływem większego (na stałe) obciążenia, względem obecnych sprężyn widocznych na drugim zdjęciu.

(Czyli dalej upieram się przy tym jak ważna jest klasa wagowa sprężyn)

Pierwsze to gratuluje auta, bardzo fajne...

 

Ale widzisz aż tak Tobie jednak nie usiadł jakbyś cisnął na budowę z klamotami :wink:

 

Co do reszty jak najbardziej się z Tobą zgadzam... jak ktoś tankuje porządnie pb, a do tego lpg i dodatkowo korzysta z bagażnika to jak najbardziej wypadałoby się zainteresować ciężarem auta i sprężynami...  Tutaj przyznaje Tobie rację... a jak ktoś okazyjnie, no po prostu do wszystkiego trzeba ze zdrowy rozsądkiem podchodzić:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2023 o 17:09, sahipp napisał(a):

Pierwsze to gratuluje auta, bardzo fajne...

Dziękuję:hi:

My sobie tu gadamy, a co tam autor @D4wek zaradził w temacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dayd_4 napisał(a):

My sobie tu gadamy, a co tam autor @D4wek zaradził w temacie???

Czekałem na pogodę bo u mnie ciągle zimno a nie mam żadnego garażu, dzisiaj trochę cieplej idę teraz ściągać koło zobaczyć co tam wsadzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem co siedzi z tyłu i z przodu i mam problem z rozszyfrowaniem.

 

Sprężyna tył 

1164627522_sprynaty.jpg.3f5895e7e772200123d833d07a9613b2.jpg

 

Amortyzator tył

1636878997_amorty.thumb.jpg.d8fa4f75288ffbc5825d4676a3223f63.jpg

 

Sprężyna przód

210443166_sprynaprzd.thumb.jpg.229cb78d0e493ee5ca8c520d661de4e9.jpg

 

Amortyzator przód

955763788_amorprzd.thumb.jpg.e4febeac0f4c6ac67e452229c188b457.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sprężynie tył nie ma oznaczeń paskowych tylko taki kod, na amortyzatorze tylko taki napis i nic nie wyskakuje w google.
Amor przód to 8D0 413 031 BD / BQ  nie mogę rozszyfrować ostatniej literki przez korozje, w etce nie widzę BD ale takowe na internecie są, a BQ jest oznaczone jako "dla samochodów z wyposażeniem do jazdy na złych drogach. Sprężyna przód po kodzie paskowym wychodzi OJG czyli taka jaka powinna być według nalepki w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozszyfrowałem sprężynę - Hart 430 201
nr. OEM 

8D5511115F    (0YQ)

8D5511115G    (0YR)

a według nalepki powinienem mieć 8D9511115D   (0YS)

 

Amortyzator tył rozszyfrowany bo znalazłem fakturę z wymiany, widnieje tam symbol PX5-BA045 ale nie mogę tego nigdzie znaleźć.

HART.thumb.jpg.f14674628d6ea416d40d511ded352a7d.jpg

Edytowane przez D4wek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...