Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] Namierzenie i sprawdzenie WG DV N75


colak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Zapewne ten temat był już poruszany wielokrotnie jednak bardzo proszę o przekazanie informacji gdzie znajdująsię wyżej wymienione elementy w silniku ANB oraz jak je sprawdzić czy są sprawne ewentualna regulacja???

Problem polega na tym że silnik zostaje przeładowany i jest szarpanie na 3,4,5 biegu przy wysokich obrotach

Byłbym wdzęczny za pomoc :))

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 najlepiej sprawdzić Vagiem :)

DV można poprostu sciągając przewód z kolektora ssącego i dmuchając ustami w niego jak przepuści to jest uszkodzony.

a WG można sprawdzic podająć do jego siłownika niewielkie ciśnienie tak 0,8 do 1 bara i powinien wtedy zadziałac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

więc mogę juz coś powiedziećN75 namierzyłem nie posiadam vaga więc go nie sprawdziłem może jest jakiś inny sposób ???

WG moim zdaniem działa - zdiołem przewodzik od N75 do WG i dawałem ciśnienie na WG ciegno chodzi słychać jak się otwiera i zamyka czyli OKI :))

A gzdie jest ten DV ????

słyszałem że N75 może być sprawny elektrycznie natomiast nie przełączać ????

Wczoraj zrobiłem również teścik wypiołem wtyczkę od N75 i szarpania nie było jechał jak wściekły, natomiast jak wtyczka jest podpięta szatpanie występuje tak jak opisałem wyżej:(((

Panowie jak myślice co to może być ???

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam u siebie taki problem a mianowicie tak do mniej więcej 3 tyś obrotów autko ciągnie jak szalone a potem momentalnie brakuje mu mocy, tak jak by nie było w ogóle doładowania. Ale czasami jest tak że autko hula bez problemu i ciągnie do samego końca obrotomierza, a jeszcze kiedy indziej od samego dołu brakuje mu mocy, ale wystarczy że puszcze i wcisnę gaz i jest doładowanie. Posprawdzałem wszystkie węże i nie ma nigdzie nieszczelności a po za tym jak by gdzieś była nieszczelność to zawsze by nie było doładowania. Wydaje mi się że któryś z zaworów puszcza tylko pytanie który?? W weekend majowy zamierzam trochę pogrzebać może coś się wyjaśni. Planuje jeszcze wyczyścić przepływomierz i przepustnice bo jak włączę klimę to mi na jałowym biegu obroty strasznie pływają ale tylko jak silnik jest jest pod obciążeniem sprężarki od klimy. Jak wyłączona to wszystko jest gites.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gzdie jest ten DV

Znajdz kolektor ssacy i od niego powinien isc przewod do DV. W AEB wychodzi on na poczatku kolektora, przechodzi po oslonie rozrzadu i w dół. DV jest prawie pod filtrem powietrza zaraz nad osłona silnika. poszukaj jak wyglada DV a napewno znajdziesz

wypiołem wtyczkę od N75

jak chcesz jeszcze miec turbo to tak nie rob :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypiołem wtyczkę od N75

jak chcesz jeszcze miec turbo to tak nie rob :wink4:

Tu, jak raz się z Tobą nie zgodze...

Sprawny N75 redukuje ciśnienie na siłowniku westgate'a, więc odpięcie wtyczki spowoduje, że doładowanie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateo, a sprawdź w jakiej pozycji jest N75 jak prądu nie dostaje.

Wg mnie w zamkniętej, a wtedy sztanga się nie przesunie, bo nie dochodzi do niej ciśnienie powietrza. Przez co klapka się nie uchyla, więc dmucha ile wlezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, bo jak miałem zaworek w ręku to nie zwróciłem na to aż tak bacznej uwagi ale...

Zamknięty bez prądu jest długi króciec, między krótkimi jest przejście, więc ciśnienie przesuwa sztangę po osiągnięciu odpowiedniej wartości. Podanie napięcia na N75 powoduje otwarcie przejścia na trzeci, długi króciec i upuszczenie ciśnienia sterującego WG czyli wzrost doładowania.

Walczyłem z przeładowaniem (i paroma duperelami) w piątek i w moim przypadku pomogło przepłukanie N75 benzyną, wymieniłem też DV chociaż stara okazała się sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

A więc DV to takie urządzenie w wolocie powietrza ??? Jakby grzybek z którego wychodzi jeden gruby przewód oraz ten cienki od kolektora ssącego??? wyjmę i sprawdzę chociaż jakoie on ma za zadanie???

N75 bez podpięcia ma przepływ na krótkich wyjściach,nakrze nie wiem co moze być ????

[br]Dopisany: 04 Maj 2009, 09:41_________________________________________________Witam ponownie

DV- jak dmucham ustami to nie przepuszcza pod większym ciśnieniem z kompresora np. taki mieszek gumowy pęcznieje także oki :))

N75 przy włączonym zapłonie również ma przelot przez 2 krótsze krudzce [br]Dopisany: 05 Maj 2009, 14:10_________________________________________________Witam N75 sprawdzony wgiem tyka mało tego przełożony z innego sprawnego auta objawy te same auto przerywa:((( a jak odepnę wtyczkęN75 auto nie przerywa ???

Panowie co to może być ???

Może czujnik doładowania ????

czekam na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKI bardzo proszę kolega wrzucił w moim imieniu także czekam na opinie :

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_anb_prosze_o_analize_logow_przerywa_na_wysokich_odbrotach-t78983.0.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega wrzucił w moim imieniu

Mógł od razu napisać, że to twoje albo wkleić w tym wątku....

Masz dłubnięty silnik albo walniętą przepływkę ?? Pokaż jeszcze wyuczone sondy (032), tak z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć oki postaram się zrobić i wkleić

Myślisz że przepływka może mieć wpływ na szarpanie przy wyższych obrotach ???

Jest tam coś takiego jak czyjnik doładowania i gdzie on się znajduje???

Czy jest to ten w intercooler czy przy przepustnicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że przepływka może mieć wpływ na szarpanie przy wyższych obrotach ???

Wartość żądana doładowania jest obliczana na podstawie ilości zasysanego powietrza chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeśli chodzi o niską wartośc doładowania w stosunku do wartości zadanej powinno być lepiej doszukałem się nieszczelności i ją uszczelniłem :)) ale to nie pomogło nadal przerywa na wyższych obrotach :((( dziwi mnie strasznie podniemiłem od kolegi 100% sprawny N75 i również nie było poprawy :((( ale jak odepnę wtyczkę od N75 auto nie szarpie :(( więc co może dawć błędne informacje ???

czekam na wasze podpowiedzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 steruje WG wiec moze warto sie jemu przyjrzec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WG czyli sztanga działa dając ciśnienie na wężyk od WG sztanga przesuwa się i klapkę słychać jak się zamyka i otwiera

DV też trzyma ciśnienie mieszek gumowy pęcznieje jak daje ciśnienie czyli również oki.

???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...