Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odbieraniem stacji - sedan


Pokrzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam A4 B7 w wersji Sedan rok 2005 i jestem kompletnie bezradny w temacie odbierania stacji w moim RNS-E. W skrócie opiszę moją historię:

 

- auto posiadam od 2 lat i nigdy jakoś super dobrze nie odbierało stacji radiowych. W dużym mieście było OK, w małych miastach odbierało kilka stacji, jakościowo nie było ekstra, ale dało się posłuchać.

- od zeszłej jesieni właściwie nie odbieram już żadnej stacji radiowej. Nic, a nic, nie mogę zeskanować, nie mogę znaleźć etc.

- drogą szukania porad w internecie trafiam na ten filmik i udaje mi się dostać dokładnie ten sam model wzmacniacza 

 

- po ściągnięciu tej maskownicy, która znajduje się nad tylnią szybą zobaczyłem, że stary moduł był popękany w niektórych miejscach.

- moduł wymieniłem na ten "AP"

- poprawa minimalna jest taka, że czasem udaje mi się odebrać stację 96.0 FM i miejscami jest bardzo wyraźnie odbierana, ale wystarczy, że przejadę 100 metrów - całkowicie mi się urywa. 

- skanowanie nie znajduje żadnej innej stacji

- komunikaty TP odbieram bez problemu po wymianie na "AP" (wcześniej tak nie było)

 

Temat mnie denerwuje, bo pomimo, że stary moduł był popękany to kiedyś byłem w stanie odebrać kilka stacji. Wymiana na "AP" nic nie dała.

 

Więc moje pytanie jest - gdzie jeszcze mogę szukać problemu? 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij na chwilę innego RNS E będziesz miał wiedzę czy w dalszym ciągu masz padakę wzmacniacz czy głowica w radiu padła.

W moim przypadku dopiero 3 wzmacniacz  zadziałał i to zdaje się od A8 bo wszystkie z A4 były padaki nawet jak wyglądały ładnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że sam moduł winny nie będzie a szyba ma pęknięty obwód i antena nie działa w ogóle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

udało mi się przeskanować VCDS. Wygląda to tak:

 

Address 37: Navigation        Labels: 8E0-035-192-RNSE.clb
   Part No SW: 8E0 035 192 T    HW: 8E0 035 192 T
   Component: RNS-E HIGH EU   H80 0750  
   Revision:      20S    Serial number: AUZBZ7K1100072
   Coding: 0319717
   Shop #: WSC 20619 123 81828
   VCID: 356B7C165F417F3B20-5196

7 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+ 
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 197
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.03.25
                    Time: 08:15:29

             Freeze Frame:
                    Voltage: 10.90 V

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage 
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 197
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.03.25
                    Time: 07:34:31

             Freeze Frame:
                    Voltage: 10.90 V
                    Mileage: 655350 km
                    Count: 65535
                    Clock: 255:255

00856 - Radio Antenna 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 10
                    Reset counter: 219
                    Time Indication: 0
                    Date: 2022.11.26
                    Time: 14:25:19

             Freeze Frame:
                    Mileage: 655350 km
                    Count: 302
                    Clock: 07:18

00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 68
                    Reset counter: 22
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.02.28
                    Time: 21:31:36

             Freeze Frame:
                    Mileage: 655350 km
                    Count: 2202
                    Clock: 17:39

00857 - CD Changer Unit (R41) 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 176
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.02.28
                    Time: 21:32:16

01303 - Telephone Transceiver (R36) 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 176
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.02.28
                    Time: 21:31:37

02005 - Coding Pin 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 176
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.02.28
                    Time: 21:31:36
 

Czy to coś komuś mówi? Rozjaśnia trochę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

właściwie to odpowiem sobie sam. :) Przynajmniej na część błędów, które pojawiły się powyżej. 

 

00532 - Supply Voltage B+ 

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage 

- wymieniałem akumulator rok temu -> wówczas błąd się może pojawić i trzeba go najzwyklej w świecie skasować po takiej wymianie.

00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier

- tutaj z tego co się dowiedziałem chodzi o gniazdo RADIO/DIVERSITY. Bodajże w DIVERSITY nic nie jest u mnie wpięte, więc aby pozbyć się tego błędu chyba trzeba zakupić rozgałęźnik i go wpiąć z tyłu -> obecnie czekam na wyjmaki, więc dam znać. :)

00857 - CD Changer Unit (R41) 

01303 - Telephone Transceiver (R36)

- tutaj jest kwestia braku zmieniarki oraz modułu telefonu u mnie, aby się pozbyć tego błędu musiałem zmienić kodowanie z 

0319717 na 0319115, gdzie 7 na 1 to zmiana na "brak modułu telefonu", a 7 na 5 to zmiana na "kierownica wielofunkcyjna" a wcześniej było i kierownica i telefon [7] :)

02005 - Coding Pin 

- tutaj jestem 100% pewien, że chodzi o wymianę modułu na ten nowy co opisany jest na filmie, który zamieściłem. Na razie nie wpadłem na to, czy mogę się tego pozbyć. Kasowanie błędu nie pomaga.

 

No i Antenna Open Circuit... tutaj niespodzianka bo samo z siebie zaczęło radio co nieco odbierać i ku mojemu zdziwieniu błąd zniknął. Niestety brak poprawy po wymianie na ten "lepszy" moduł, choć przypuszczam po tym na co dziś zwróciłem uwagę, że można spróbować jeszcze bardziej przycisnąć ten moduł do szyby z tyłu. Spróbuję to zrobić jak będę sprawdzać, czy z tyłu radia wszystko OK. Z tego co pamiętam próbowałem to robić w przeszłości i nie przyniosło to poprawy. Dam znać. :) 

 

Mam nadzieję, że komuś przydadzą się komentarze wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...