Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z rozruchem, falowanie obrotów, brak mocy


boblee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie napiszę, że sprawdziłem wszystkie dostępne tematy dot. mojego problemu na tym forum jak i innym, niestety żadne rozwiązanie nie pomogło. Ponadto nie mam dostępu do VCDS, aby zrobić logi itp. 

Moje auto to A4 B7 1.8T BFB, 163 KM. Problem z którym borykam się od dłuższego czasu to problem z rozruchem. Mianowicie, po dłuższym postoju (teraz nawet po 5-10 min) auto nie odpala za pierwszym razem, doszło do tego falowanie obrotów na biegu jałowym, czasami auto potrafi zgasnąć, po jakiejś chwili auto się uspokaja. Odcięło również moc, tak jakby nie było turbo. Podczas przyspieszania również szarpie. 

Błędy jakie pokazuje komputer to z początku był od zaworu N75, po jego wymianie cały czas jest błąd: 

- Regulacja doładowania: zakres regulacji nie jest osiągniety: P0299,

- Korekcja składu paliwa: Bank 1 (mnożna): Mieszanka zbyt uboga P1128.

Sytuacja wygląda tak, że po wymianie przepływki na zamiennik, nic się nie zmieniło i oddałem zamiennik czekam na oryginał. Natomiast po odpaleniu z przepływką auto świruje na jałowym (tak jak napisałem wyżej), a po odpięciu jej świrowanie ustaje. 

Sprawdzony został również katalizator, nie jest zapchany. 

Wymienione zostało:

- filtr paliwa,

- świece,

- sonda lambda, 

- zawór DV,

- zawór N75, 

- zawór powietrza wtórnego,

- przepływomierz na zamiennik, ale już zwrócony i czekam na oryginał,

- przepustnica przeczyszczona.

 

Wiem, że bez logów z VCDS diagnoza i pomoc może być ciężka, jednak piszę ten post z nadzieją, że ktoś w przeszłości borykał się z podobnym problemem i jest w stanie jakoś pomóc, bo zwyczajnie zaczyna mi już brakować sił na to... 

 

Z pozdrowieniami, Wesołych Świąt! 

Edytowane przez boblee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie paliwa sprawdź, a tak to wróżenie z fusów. Obstawiam jeszcze problem z filtrem paliwa jak to przy zamienniku. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2023 o 20:30, boblee napisał(a):

Witam,

na wstępie napiszę, że sprawdziłem wszystkie dostępne tematy dot. mojego problemu na tym forum jak i innym, niestety żadne rozwiązanie nie pomogło. Ponadto nie mam dostępu do VCDS, aby zrobić logi itp. 

Moje auto to A4 B7 1.8T BFB, 163 KM. Problem z którym borykam się od dłuższego czasu to problem z rozruchem. Mianowicie, po dłuższym postoju (teraz nawet po 5-10 min) auto nie odpala za pierwszym razem, doszło do tego falowanie obrotów na biegu jałowym, czasami auto potrafi zgasnąć, po jakiejś chwili auto się uspokaja. Odcięło również moc, tak jakby nie było turbo. Podczas przyspieszania również szarpie. 

Błędy jakie pokazuje komputer to z początku był od zaworu N75, po jego wymianie cały czas jest błąd: 

- Regulacja doładowania: zakres regulacji nie jest osiągniety: P0299,

- Korekcja składu paliwa: Bank 1 (mnożna): Mieszanka zbyt uboga P1128.

Sytuacja wygląda tak, że po wymianie przepływki na zamiennik, nic się nie zmieniło i oddałem zamiennik czekam na oryginał. Natomiast po odpaleniu z przepływką auto świruje na jałowym (tak jak napisałem wyżej), a po odpięciu jej świrowanie ustaje. 

Sprawdzony został również katalizator, nie jest zapchany. 

Wymienione zostało:

- filtr paliwa,

- świece,

- sonda lambda, 

- zawór DV,

- zawór N75, 

- zawór powietrza wtórnego,

- przepływomierz na zamiennik, ale już zwrócony i czekam na oryginał,

- przepustnica przeczyszczona.

 

Wiem, że bez logów z VCDS diagnoza i pomoc może być ciężka, jednak piszę ten post z nadzieją, że ktoś w przeszłości borykał się z podobnym problemem i jest w stanie jakoś pomóc, bo zwyczajnie zaczyna mi już brakować sił na to... 

 

Z pozdrowieniami, Wesołych Świąt! 

Hej , doszedłeś co było bo ja mam podobny problem z brakiem mocy co prawda wyje mi niemiłosiernie pompa paliwa ale efekt mam taki że turbo chyba nie mam wcale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2023 o 23:09, Danielos Danielos napisał(a):

Hej , doszedłeś co było bo ja mam podobny problem z brakiem mocy co prawda wyje mi niemiłosiernie pompa paliwa ale efekt mam taki że turbo chyba nie mam wcale

U mnie winny był filtr paliwa - zamiennik. Wymieniłem na ORI, tez lekko pompę słychać, ale pisali ze tak może być. Po wymianie na ORI śmiga elegancko, nic już się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, boblee napisał(a):

U mnie winny był filtr paliwa - zamiennik. Wymieniłem na ORI, tez lekko pompę słychać, ale pisali ze tak może być. Po wymianie na ORI śmiga elegancko, nic już się nie dzieje. 

Ja wstawiłem też ORI AUDI i lipa . Pompe zmieniłem bo wyła . Czuć lekka różnice ale czegoś brakuje albo zawór DV niesprawny albo turbo nie domaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2023 o 12:29, Danielos Danielos napisał(a):

Ja wstawiłem też ORI AUDI i lipa . Pompe zmieniłem bo wyła . Czuć lekka różnice ale czegoś brakuje albo zawór DV niesprawny albo turbo nie domaga

DV też tylko orginał. Jak wstawiłeś zamiennik DV albo N75 to lipa będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...