Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dekiel pompy paliwa w zbiorniku - wyciek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, czy orientuje się ktoś z jakim momentem Nm należy dokręcić nakretke od pompy w zbiorniku? Chodzi o tą duża białą nakretke. Pozdrawiam 

 

Koledzy potrzebuje pomocy, po wymianie pompy paliwa w zbiorniku pojawił się wyciek, założona była uszczelka zamiennik. Teraz kupiłem wszystko nowe z aso tj. Uszczelka, nakretka oraz pierścień z gwintem. Wszystko odtluszczone,poskładane, zrobione może z 40km zaś cieknie..... ręce opadają

 

Jest jakaś procedura? Czymś się smaruje ta uszczelkę?  Bo już nie wiem co robię źle? Za słabo dokręcam? 

Dokrecilem do dość wyczuwalnego oporu i zostawiłem w takim samym punkcie jak była stara nakretka. Charakterystyczne miejsce na nakretce. Żeby dokręcić mocniej i mieć ten sam punkt musiałbym wykonac jeszcze jeden obrót, więc jest to nie możliwe

 

20230425_140802.thumb.jpg.01585d4e4ef2d012368cbcb66a0e2a6f.jpg

 

Edytowane przez Lolek
Opublikowano

Ktoś coś pomoże, doradzić?

Opublikowano

Tej nakrętki nie wolno na długo odkręcać. Pewnie wykręciłeś i pozostawiłeś na długo otwarty otwór zbiornika. Zbiorniki deformują się pozostawione na długo odkręcone. To może być przyczyną nieszczelności.

Opublikowano (edytowane)

No stał 2 dni po tym jak płukałem go z opilkow, ale żeby aż tak ?

Edytowane przez Lolek
Opublikowano

Po wyjęciu pompy powinno się nakrętkę przykręcić (bez pompy) aby właśnie zbiornik nie zdeformował się.

Opublikowano

Wiesz co, sprawdzałem nakręcić sama nakretke bez pompy, i ona do samego końca do oporu idzie palcami  

Opublikowano

Sprawdzałeś (jeżeli to możliwe) gdzie jest ta nieszczelność? Może to nie spod nakrętki?

Opublikowano

Cały czas jeżdżę bez kanapy z otwartym deklem, wycieram odtłuszczam i pojawia się w tym zagłębieniu jak na zdjęciu. Wcześniej miałem problem bo dodatkowo lało z tego króćca wolnego. Stara pompa miała zaślepiony a ta okazała się być od wersji z webasto.

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Sprawdzałeś (jeżeli to możliwe) gdzie jest ta nieszczelność? Może to nie spod nakrętki?

Myślisz, że mógł pęknąć kołnierz baku przy odkrecaniu?

Opublikowano

Nie myślę. Musisz spawdzić skąd dokładnie wycieka.

Opublikowano

Jutro będę sprawdzał

Opublikowano

Rozebrałem dzisiaj jeszcze raz, zbiornik wydaje się być ok równy, natomiast kołnierz pompy jest ewidentnie wygięty. Dokrecilem jeszcze bardziej niż poprzednio..... cieknie 

 

Dramat....

Opublikowano

Zdeformował się. Za długo było odkręcone.

Opublikowano

Póki co odpuszczam temat, jutro szpital i przez miesiąc auto będzie stało. Później spróbuję dorobić ciut grubsza uszczelkę. Jakoś nie widzi mi się kupować nowego zbiornika 

Opublikowano

Po kilku tygodniach stania auta w garażu postanowilem zabrac się za ogarnięcie tematu przeciekającego dekla. Rozkręciłem go żeby ściągnąć wymiary pod nowa uszczelkę, a że potrzebny był mi na już środek komunikacji, powycieralem odtluscilem i ponownie skręciłem dekiel na starej uszczelce. Od tamtej pory autem zrobiłem ok500 z 1/4, 1/2 baku, 2 razu dolewane pod korek i nic nie cieknie, sucho. Więc nie wiem jakie tutaj się czary zadziały ale tym razem "odpukać" wszystko jest ok.

 

Żeby nie było uszczelka nowa zamówiona i odebrana(co by karma nie dopadła?), jezdzi i czeka w schowku (oby jak najdłużej nie była potrzebna)  Wykonana z silikonu, bardziej dopasowana niż ori. Podaje wymiary jakby komuś kiedyś miało się przydać: gr5mm śr wewn133mm śr zewen 145mm.

 

Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...