dudi2000 2 Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Witam szanownych kolegów, mam problem z autem mianowicie coś zaczęło mi "grać" pod pokrywą zaworów. Dziś ściągnąłem dekiel i okazało się, że na wałku wylotowym zostały mi tylko parę zębów na zębatce wałka. A myślałem, że rozciągnął mi się łańcuch rozrządu. Pytanie do was, pierwsze retoryczne... 1. Lepiej nie odpalać auta choćby na parę kilometrów? 2. Czy oprócz łańcucha rozrządu i wałka wylotowego należy coś jeszcze wymienić? 3. Czy idzie wymienić samą zębatkę wałka czy trzeba cały wałek. 4. Terkocze mi wariator parę sek po starcie, jak bym się decydował na wymianę to jakiej firmy kupić aby nie żałować ? Dodam że auto to 2.0 alt 130km, pobór oleju w silnku akceptowalny 500ml na 2k km. Zdjęcia niżej dla oceny.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi2000 2 Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Witam, wniosek jest taki, że zbyt zużyta zębatka wałka wydechowego jest konsekwencją zużytego elementu\zespołu wariatora wraz z nastawnikiem\zaworem. Ludzie którzy znają przypadłość 2.0 alt jego wariatora i klekoczenie po długim postoju wiedzą, że jest to spowodowane brakiem hamulca (wariatora) i rozluźnieniem wariatora(spuszczenie oleju co za tym idzie ciśnienia i ruchem wstecznym) przez co po rozruchu kasowany jest jego luz a później dochodzi prawidłowej pracy.... i tak po kilku dziesięciu tyś km dochodzi do zużycia elementów i wygląda to takt.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi2000 2 Opublikowano 24 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 Wymieniłem kompletny rozrząd z przodu silnika jak i tylni czyli łańcuch z napinaczem. Oddałem do regeneracji wariator wraz z nastawnikiem do firmy Mehenker z Rzeszowa. Autko chodzi jak zegarek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawomir273 2 Opublikowano 26 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2023 A cenowo jak wypadło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi2000 2 Opublikowano 27 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2023 W dniu 26.05.2023 o 11:23, slawomir273 napisał(a): A cenowo jak wypadło? Rozrząd przedni FEBI wraz z pompą wody 800zł, tylni łańcuch i napinacz SWAG 500zł, wariator i nastawnik regenerowany w Mehenker 1050zł z wymianą zębatki na wariatorze. I nowy wałek wydechowy z zębatką 550zł. Razem 2900zł za części... Robota moja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawomir273 2 Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Dzięki.Wariatora i łańcucha jeszcze nie robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się