Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adapter Haka USA i wiązki elektrycznej Audi q5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

 

Byc moze ktos ma doswiadczenie.

Mam auto z USA Audi q5 FY.

Ma hak - tzn instalacja jest itp, ale element wsuwany HAk z kulą muszę kupić + adapter elektryki.

Znalazlem (patrzac na wymagania wysokosci) takie:

1. 

HAK-HOL.PL

Adapter haka holowniczego do samochodów amerykańskich z kwadratowym profilem 51x51 mm. Hak holowniczy podnoszący kulę o 25 mm.

2. 

HAK-HOL.PL

Hak holowniczy dla pojazdów sprowadzonych z USA. Adapter wyposażony w regulacje wysokości kuli w trzech poziomach i redukcje luzu.

 

 

Hak z 2 punktu ma niby "redukcja drgań". Nie wiem czy warte to doplacenia?

 

Co do adaptera wiazki:

https://allegro.pl/oferta/adapter-modul-elektryki-haka-dla-pojazdow-z-usa-9694731418

 

Byc moze ktos juz przerabial temat i ma jakies porady?

 

Opublikowano
17 minut temu, Koalakm napisał(a):

Byc moze ktos juz przerabial temat i ma jakies porady?

Przerabiał i to nie raz . Wywalić cały ten USA i kupić oryginalny opuszczany . Jak sobie wyobrażasz jeździć w miarę nowym autem z wystającym takim drągiem :facepalm: . Poza tym ( o czym już wiesz ) tą kulę musisz zmienić , a te które sprzedają u nas jeszcze bardziej wystają . Kupić hak z wiązką do tego moduł żeby był opuszczany i będzie super . 

Opublikowano
36 minut temu, mariusz36 napisał(a):

Przerabiał i to nie raz . Wywalić cały ten USA i kupić oryginalny opuszczany . Jak sobie wyobrażasz jeździć w miarę nowym autem z wystającym takim drągiem

nie do konca rozumiem, no jak masz hak to jezdzisz z dragiem. W USA oryginalnie tak to chyba jest, zaleta taka ze odpinam go i z nim nie jezdze kiedy nie potrzebuje przeciez....

Opublikowano (edytowane)

Czy da sie zmienic wtyczke na EU? w sensie bez przejsciowek, tylko na tych kablach odmontowac ta i zamontowac EU?

Ciekawi mnie czy te konwertery dzialaja tak, ze auto "wie" ze ma przypeczke podczepiona i odlacza czujniki tylne itp?

Edytowane przez Koalakm
Opublikowano
2 godziny temu, Koalakm napisał(a):

nie do konca rozumiem, no jak masz hak to jezdzisz z dragiem. W USA oryginalnie tak to chyba jest, zaleta taka ze odpinam go i z nim nie jezdze kiedy nie potrzebuje przeciez....

Nawet nie myślałem że będziesz jeździł z dopięta kulą . Samo mocowanie okropnie wygląda wystając poza zderzak , ale jak Ci się podoba to OK . Hak oryginalny  to moim zdaniem żaden wydatek - zaleta taka że go wcale nie widać  . Jak dobrze kojarzę to tam masz gniazdo 6 pinowe a u nas raczej wszystko jest  już na 13 . Jeśli mam rację to i tak będziesz musiał zakładać adapter . 

Opowiadając na ostatnie pytanie - tak .

Opublikowano
16 minut temu, mariusz36 napisał(a):

Nawet nie myślałem że będziesz jeździł z dopięta kulą . Samo mocowanie okropnie wygląda wystając poza zderzak , ale jak Ci się podoba to OK . Hak oryginalny  to moim zdaniem żaden wydatek - zaleta taka że go wcale nie widać  . Jak dobrze kojarzę to tam masz gniazdo 6 pinowe a u nas raczej wszystko jest  już na 13 . Jeśli mam rację to i tak będziesz musiał zakładać adapter . 

Opowiadając na ostatnie pytanie - tak .

Bardzo dziekuje za odpowiedz :)

Wiesz w Q5 to jest "schowane" i nie wystaje wlasnie. Ja potrzebuje sporadycznie do podpiecia przyczepki, wiec dlatego rozwazam kupienie tej kulki i adaptera, tym bardziej ze odpisales (za co dziekuje) ze auto wyczuje po podlaczeniu ze ma przyczepke. Konwertery sa wlasnie na 13 pin.

Zastanawiam sie jak u nich to wyglada w sensie tego haka - skoro ta instalacja jest oryginalna Audi na USA, to tez musza miec taki wsuwany hak.

Opublikowano

Jeśli masz już na 13 pin to masz łatwiej . Najlepiej narazie kup sobie przejściówkę do instalacji z US na UE . Podłączysz przyczepkę i będziesz widział jak / czy wszystko działa . Jak wszystko będzie OK to wtedy możesz pomyśleć nad przerobieniem tego gniazda żeby nie trzeba było stosować tej przejściówki . Jeśli chodzi o tą kulę , to ta USA jest większa , można ją dać do przetoczenia . Jeśli jej nie masz to wtedy musisz kupić taki zamiennik UE. Z nimi jest jednak tak , że mają delikatny luz jak wsuniesz ( nie tylko moje odczucie ). Przy przyczepce tego nie odczujesz , ale jak byś założył bagażnik rowerowy to czuć ten luz . 

 

Ja osobiście po takich próbach kupiłem oryginalny , nowy za 1000 zł. do tego moduł za 600 zł. ( ten co jest nie ma tylko wejścia na przycisk opuszczania ) . To tyle , wszystko śmiga , a ten USA sprzedałem bez problemu . 

Opublikowano
20 minut temu, mariusz36 napisał(a):

Jeśli masz już na 13 pin to masz łatwiej .

a nie to zle sie zrozumielismy, ja mam w aucie 7, ale te konwertery sa na 13 (rozumiem ze jak juz to brac 13 pin, bo tez sa 7 na 7 i 7 na 13)

22 minuty temu, mariusz36 napisał(a):

eśli chodzi o tą kulę , to ta USA jest większa , można ją dać do przetoczenia . Jeśli jej nie masz to wtedy musisz kupić taki zamiennik UE. Z nimi jest jednak tak , że mają delikatny luz jak wsuniesz ( nie tylko moje odczucie ). Przy przyczepce tego nie odczujesz , ale jak byś założył bagażnik rowerowy to czuć ten luz .

Kuli nie bylo, wiec musze wlasnie kupic. Ogolnie plan jak napisalem mam na przyczepke bardzo sporadycznie.

22 minuty temu, mariusz36 napisał(a):

Ja osobiście po takich próbach kupiłem oryginalny , nowy za 1000 zł. do tego moduł za 600 zł. ( ten co jest nie ma tylko wejścia na przycisk opuszczania ) . To tyle , wszystko śmiga , a ten USA sprzedałem bez problemu . 

czyli kupic musiales caly stelaz itp? czyli cos takiego?

WWW.OTOMOTO.PL

Części samochodowe

Do tego pewnie by trzeba to?

WWW.OLX.PL

350 zł: 350 zł: AUDI Q5 80A AUDI Q5 FY od roku 2017 Nowa instalacja elektryczna haka do podłączenia od instalacji haka do modułu Audi Q5 80A rok 2017 - Elektrycznie otwierany hak Audi Q5 Hak holowniczy...

 

Opublikowano
25 minut temu, Koalakm napisał(a):

czyli kupic musiales caly stelaz itp? czyli cos takiego?

Dokładnie tak , tylko ja szukałem i kupiłem z wiązką która idzie od haka do modułu . Te wiązki robi też kolega z forum .

 

Tak , to ja może pomyliłem 6 z 7 , ale jak miałem wcześniej Touarega to też miałem wyjście na 7 i pamietam że tam musiałem coś z instalacją dorabiać , ale nie pamietam już jak to robiłem . W Q5 już nie kombinowałem , tylko tak jak Ci pisałem - kupiłem EU . Ogólnie nie lubię żadnych akcentów na aucie z USA :wink: . 

  • Dzięki 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...