Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Po wyłączeniu zapłonu radio wyłącza się i zaraz włącza


Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam troche nietypowa sytuacje. do niedawna radio w moim aucie ( concert na kasety) podczas wyciagania kluczyka ze stacyjki samo sie wylaczalo. samochod byl na wymianie rozrzadu, przy okazju kasowano jakies drobne bledy i teraz po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki auto sie wylacza ale po chwili wlacza sie z powrotem. prosze o wyjasnienie czy tak ma byc, czy cos moze panowie mechanicy mi przestawili? dodam ze przed wymiana rozrzadu radio potrafilo samo sie wylaczyc podczas jazdy, trzeba bylo zatrzymac samochod i przekrecic kluczyk by je znowu uruchomic. po ingerencji mechanikow problem ten zniknal. dziekuje za odpowiedz i zainteresowanie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno to działać tak:

- gdy wyjmujesz kluczyk ze stacyjki radio sie powinno wyłączyć,

- można je ponownie włączyć i powinno działać bez kluczyka, ale nie dłużej jak godzina (albo dwie w każdym razie po jakimś czasie powinno się bez kluczyka wyłączyć)

Ja podejrzewam że wcześniej miałeś wyłączoną opcję ACC w radyjku lub nie podpięty kabel ze stacyjki i dlatego podczas jazdy Ci się wyłączało (bo upływał ten założony czas).

Teraz pewnie podłączyli Ci tak jak powinno być, ale nie wiem dlaczego się uruchamia (pewnie poprzedni właściciel też nie mógł sobie z tym poradzić i dlatego odłączył funkcję ACC), ja stawiam że po wyjęciu kluczyka przekaźnik odpowiadający za wyłączenie napięcia na szynie nr 15 (pod kierownicą), nie działa i dlatego radio uruchamia się ponownie (czyli sprawdź napięcie czy się pojawia na 15 to jest pod kierownicą, po wyjęciu kluczyka). Jak jest ok sprawdź w podłączenie radia, czy tam zanika napięcie po wyjęciu kluczyka, powinno zaniknąć na jednym z kabli (żółty albo czerwony, zależy od standardu, a może być i inny kolor, na radiu powinno być napisane który za tą funkcję odpowiada).

Jak nie pomoże będziemy kombinować dalej (a może warto zacząć od sprawdzenia radia??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno to działać tak:

- gdy wyjmujesz kluczyk ze stacyjki radio sie powinno wyłączyć,

- można je ponownie włączyć i powinno działać bez kluczyka, ale nie dłużej jak godzina (albo dwie w każdym razie po jakimś czasie powinno się bez kluczyka wyłączyć)

no i chciałbym, aby tak było :decayed:

podłączam się pod temat bo w sumie problem mam z grubsza podobny, wiec dublować nie ma sensu.

radio niby gra (nie ori), wszystko cacy. nawet się okazało, że wszystkie głośniczki działają bez problemów i nie charczą mimo 10latek, ale jest pewien mankament który doprowadza do szału. gdy wyłączę zapłon- radio przestaje grać (nawet nie wyciągając kluczyka), żeby tego było mało odpalam auto znów, a radio nie pamięta żadnych ustawień (ani gdzie skończyło, ani czy ciągnęło z USB, ani nawet stacji radiowych które teoretycznie zapisują się bezproblemowo i można miedzy nimi buszować dopóki się nie wyłączy zapłonu). no i tu pytanie dość szeroko pojęte: co gdzie podpiąć? lub co podpiąłem nie tak? :confused4:

szukałem w warsztacie, nic nie znalazłem, zresztą na tym podforum też. choć nie będę ukrywał, 115 stron topicow nie przejrzałem.

będę wdzięczny za wskazówki, bo zamierzam się popołudniem za to zabrać "od nowa" :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień kabelki czerwony i żółty w zasilaniu radia. (tak mi się przynajmniej wydaje :) )

Generalnie na forum było dużo o gubieniu ustawień :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień kabelki czerwony i żółty w zasilaniu radia. (tak mi się przynajmniej wydaje :) )

Generalnie na forum było dużo o gubieniu ustawień :szukaj:

dzięki :hi: , podziałało :good:

...a czy generalnie na forum było dużo o gubieniu ustawień to można się spierać :evil:

wpisz w :szukaj: "gubienie ustawień" (nawet nie dodawając radio/audio) -znajduje tylko ten topic :kwasny:

ale co prawda to prawda, szukać też trzeba umieć. pod "problem audio" już znalazło coś szerszego i 1 pasujący topic

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_avv_problem_z_nieoryginalnym_radiem-t72295.0.html

ale skoro to często poruszany problem to ktoś kto ma elektronikę w 1 palcu mógłby w wolnym czasie jakieś FAQ napisać na ten temat, bo wiadomo, że część rzeczy zależnych jest od radia itd... pewno nie tylko ja bym skorzystał :)

a tak wracając do tematu. co prawda radio nie gubi już stacji i ustawień, ale moje pytanie było kapkę szersze:

Powinno to działać tak:

- gdy wyjmujesz kluczyk ze stacyjki radio sie powinno wyłączyć,

- można je ponownie włączyć i powinno działać bez kluczyka, ale nie dłużej jak godzina (albo dwie w każdym razie po jakimś czasie powinno się bez kluczyka wyłączyć)

no i chciałbym, aby tak było :decayed:

więc jak to zrobić? bo na teraz jak zgaszę silnik to wyłącza się radio. nie gra nawet na 1 stopniu przekręcenia stacyjki nie mówiąc o wyłączeniu stacyjki czy wyjęciu kluczyka...dopiero w pozycji 2 dostaje zasilanie (w pozycji zapłonu). no i czy w ogóle możliwe jest, żeby nie ori radio (Pioneer DEH-2100UB w moim przypadku). grało bez kluczyka w stacyjce i wyłączało się po określonym czasie? (nie jak padnie akumulator i nie podłączone bezpośrednio do aku :disgust: ) any ideas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioneer DEH-2100UB w moim przypadku). grało bez kluczyka...

tylko ori niestety :wink4:

...więc jak to zrobić? ...

hmm... ciężko z nie ori (radio detykowane do vw ma tak właśnie napisany soft) ale możesz podłączyć czerwony przewód radia razem z żółtym i będzie grało nawet bez kluczyka :cool1:

oczywiście przewód zasilający z auta, z którego odłączyłeś czerwony, pozostawiasz wolny zaizolowany :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK od początku:

Jeżeli radio jest nie ori to po wyjęciu kluczyka nie da się już go uruchomić. Taką opcję mają tylko radia ori, jednak nie będzie grało dłużej jak godzinkę (co do czasu nie jestem pewien).

Potrzebne są dwa kable. Radyjko narazie wyjmujemy i nim się nie zajmujemy.

Szukamy stałego +12V:

- wyjmujemy kluczyk ze stacyjki

- mierniczek w rączkę (voltomierz), jeden kabelek voltomierza podłączamy do czarnego kabla (powinna być to masa), a drugim (z voltomierza) lecimy po kabelkach wychodzących z auta. Na jednym kablu powinno być +12V

Szukamy +12 ACC

- wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy na zapłon, po czym ponownie wyłączamy zapłon ale nie wyjmujemy kluczyka (tak to powinno działać, ale może jest coś namieszane i +12V pojawia się dopiero po ustawieniu kluczyka w pozycję zapłonu)

- szukamy następne +12V (oczywiście tego co poprzednio znaleźliśmy odznaczamy i już się nim nie zajmujemy)

Przy radyjku nie ori, ACC podłączamy przeważnie do kabla czerwonego w kostce radia (obok czarnego czyli masy)

+12V podłączamy do żółtego.

Korzystać z mierników a nie z probówek (bo jak jest +5V to probówka też może się zapalić)

Jeden z kabli wychodzących z auta służy do zasilania wzmacniacza anteny (nie pamiętam koloru), należy go podłączyć do niebieskiego od radia.[br]Dopisany: 10 Maj 2009, 00:02_________________________________________________Aha jeszcze jeden z ka babli wychodzących z auta jest to sterowania oświetleniem radia (pojawia się na nim +12 po włączeniu świateł. Należy ten kabelek podłączyć do pomarańczowego lub różowego w radio.

To co opisałem dotyczy najpopularniejszego standardu, ale należy to sprawdzić z instrukcją radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... spróbuje jutro z rana jeszcze raz się tymi kabelkami pobawić, jak coś popale to dam znać :P

W instalacji auta nic nie mostkuj, tylko w radiu podłącz razem czerwony z żółtym do zasilania :naughty:

Mam tak podłączonego soniaka a wcześniej miałem jvc i wsio grało i gra :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... spróbuje jutro z rana jeszcze raz się tymi kabelkami pobawić, jak coś popale to dam znać :P

W instalacji auta nic nie mostkuj, tylko w radiu podłącz razem czerwony z żółtym do zasilania :naughty:

Mam tak podłączonego soniaka a wcześniej miałem jvc i wsio grało i gra :>

Przy takim podłączeniu nie działa funkcja ACC, wyjmujesz kluczyk i co ?? Radyjko nadal działa.[br]Dopisany: 10 Maj 2009, 16:30_________________________________________________Nie jest to prawidłowo podłączone, ACC można wyłączyć przeważnie, albo przekłada się bezpiecznik w inne miejsce, albo softem. Jak zlutujesz dwa kable ze sobą to nic z tym nie zrobisz, po to są dwa żeby z nich korzystać.

Ale jak tam chcecie wybór zależy od właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzy takim podłączeniu nie działa funkcja ACC, wyjmujesz kluczyk i co ?? Radyjko nadal działa.[br]Dopisany: 10 Maj 2009, 16:30_________________________________________________Nie jest to prawidłowo podłączone, ACC można wyłączyć przeważnie, albo przekłada się bezpiecznik w inne miejsce, albo softem. Jak zlutujesz dwa kable ze sobą to nic z tym nie zrobisz, po to są dwa żeby z nich korzystać.

Ale jak tam chcecie wybór zależy od właściciela.

Zgadza się ale w nie ori to i tak nic nie da a kolega chciał aby mu grało bez kluczyka:

więc jak to zrobić? bo na teraz jak zgaszę silnik to wyłącza się radio. nie gra nawet na 1 stopniu przekręcenia stacyjki nie mówiąc o wyłączeniu stacyjki czy wyjęciu kluczyka...dopiero w pozycji 2 dostaje zasilanie (w pozycji zapłonu). no i czy w ogóle możliwe jest, żeby nie ori radio (Pioneer DEH-2100UB w moim przypadku). grało bez kluczyka w stacyjce i wyłączało się po określonym czasie? (nie jak padnie akumulator i nie podłączone bezpośrednio do aku :disgust: ) any ideas?

więc aby grało bez kluczyka i nie gubiło ustawień to przewód żółty i czerwony muszą mieć na stałe zasilanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pionku robi się to poprzez odpowiednie podłączenie kabli między kostką ISO a kostką radiową.

Nie wiem czy wiadomo o co chodzi??

Pioner ma swoją kostkę w radiu, przez tą kostkę wprowadzane są wszystkie sygnały do radia. Z drugiej strony jest standard ISO. Do tej kostki wprowadza się sygnały na stałe. Jeżeli wszytko jest ok (prawidłowo doprowadzone do kostki ISO z auta) to poprzez odpowiednie podłączenie szybkozłączek (na odcinku ISO-kostka w radiu) uzyskuje się porządany efekt. Jedna ze złączek jest zmostkowana, właśnie w celu wyłączenia ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze to opisałeś mily :hi: czapy z głów :notworthy:

w sumie szkoda, ze nie przeczytałem nim ruszyłem do krk, teraz do miernika i kluczy do wyciągania radyjka troszkę daleko. w każdym razie prędzej czy później (do 2 tyg) wypróbuję tą koncepcję. radio w końcu nie musi grać bez kluczyka, ale jak grało tylko w pozycji zapłonu to było to trochę denerwujące. ogólnie to chciałem poznać koncepcje dla nie ori, więc jeszcze raz dzięki za pomoc :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...