Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat gniazd zapalniczek A4 B9


pajaku83
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie wiem kolegów..

Mam problem ze stałym zwarciem gdzieś pomiędzy bezpiecznikami a pierwszym gniazdem zapalniczki tunel rozebrałem kable w porządku aż do 1 zapalniczki nie wiem jak mógłbym to sprawdzić ma może ktoś schemat jak idą wiązki od bezpieczników,w serwisie podpinali kompa nie ma żadnych info o problemach powiedzieli że trzeba po kablach w Niemczech powiedzieli mi że koszta mogą być bardzo duże czy to możliwe że komputer nie pokazał by problemu ja się kompletnie nie znam może ktoś jest w stanie mi pomóż 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie gniazda 12V wiszą na jednej wiązce i połączone są ze sobą równolegle idąć do BCM1, który nimi steruje. Zabezpieczone bezpiecznikiem nr 6 o wartości 20A.
Błąd zwarcia powinien być zapisany (przynajmniej tak mi się wydaje, gdyż widziałem już protokoły diagnozy z zapisanym błędem zwarcia w gniazdach 12V).

Na schemacie na widoku Nr. 1/19 oraz Nr. 1/12 widoczne gniazda 12V.

 

 

A4 B9 Zigarettenanzünder, 12-V-Steckdose.pdf

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak pomyślałem skoro jest pełne zwarcie,w pl znajomy elektryk na szybko sprawdzał tylko zapalniczkę przy biegach i mówił że to wygląda tak jak by kable gdzieś razem się złączyły jak pisałem w serwisie w Virsen Niemcy nie mieli żadnej informacji że jest jakiś błąd w tym kierunku i też nie dostałem wydruku z komputera tak że nie wiem co sprawdzali w sierpniu będę w pl i będę w serwisie w Gliwicach może oni coś poradzą ale jeszcze spróbuję dostać się pod 1 zapalniczkę te plastiki z boku zdemontuje jeśli się uda i będę szukał...A te kable od bezpieczników są gdzieś za pedałami pod tym materiałem czy gdzieś bardziej w stronę kolumny kierowniczej..

Dziękuję za odp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pajaku83 napisał(a):

A te kable od bezpieczników są gdzieś za pedałami pod tym materiałem czy gdzieś bardziej w stronę kolumny kierowniczej..

Skrzynka bezpieczników znajduje się pod podstopnicą. Ze skrzynki idzie przewód najpierw do BCM1 (pod osłoną słupek A w nogach) i dopiero samtąd gdzieś do zapalniczek, ale jak tego nie wiem, gdyż nie jest to nigdzie opisane. Trzeba wszystko rozebrać i od zapalniczki prześledzić przebieg wiązki po przewodach. 

Musisz odłączyć wszystkie gniazda 12V, sprawdzić je miernikiem każde z osobna "na przejście". Jeżeli żadne nie ma zwarcia to wiązka gdzieś robi zworę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli szykuje się spore wyzwanie z tego co mi znajomy sprawdzał to do 1 zapalniczki wszystko ok ale nie miał czasu żeby demontować wszystko od przodu ja teraz mam to będę na spokojnie sprawdzał mam nadzieję że się uda a takie jeszcze pytanie BCM1 (pod osłoną słupek A w nogach) co to to jakaś kostka /przekaźnik/ może to robi zwarcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BCM1 to moduł centralnej elektryki. Odpowiedzialny za sterowanie wieloma urządzeniami i funkcjami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli byłby z nim problem to by było widać na błędach po skanowaniu no nic zabieram się do sprawdzania będę próbował te boki zdemontować przed tunelem jeszcze raz dziękuję za  pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc "problem ze stałym zwarciem" ? W jaki sposób zostało to stwierdzone ? Czy po prostu, jak w każdym przypadku awarii w instalacji elektrycznej,  "zdiagnozowane" przez "fachowca", jako zwarcie, a zwarciem nie jest. 

 

Gdyby było to zwarcie na tym odcinku, zarejestrowany by został błąd w pamięci modułu centralnej elektryki. A takiego według tego, co napisałeś, nie ma. 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem ja się nie znam znajomy tak mi powiedział każdy bezpiecznik się przepalał sprawdzał od klapy aż do gniazda przy biegach w serwisie powiedzieli że muszą sprawdzać po kablu bo błędu nie widać tak że sam nie wiem jeśli źle to opisałem to tylko z mojej nie wiedzy czyli lepiej znowu zacząć od bagażnika i kierować się do przodu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem problem jest to gniazdo zapalniczki przy ładowarce indukcyjnej  teraz pytanie czy wie ktoś jak można się tam dostać próbowałem zdemontować cały ten tunel ale trzyma się na mocowaniach od drążka biegów i nie wiem czy mogę to odkręcić żeby nie było jakiś problemów  załączam zdjęcia to są te śruby i wtyczka od zapalniczki kabel zasilający ma prąd gdy podłącze odrazy pali bezpiecznik 

IMG_20230712_190630.jpg

IMG_20230712_190510.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w gnieździe zapalniczki masz zwarcie?

Sprawdź czy tam jakiś przedmiot nie leży (w środku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już zrobiłem od razu czysto ale są ślady przypalenia już ktoś coś tam czyścił ja nie sprawdzałem nic bo robił to elektryk który stwierdził że problem leży po stronie przewodów zasilających od bezpieczników a tu się okazało że tylko to gniazdo robi zwarcie 

IMG20230712192855.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz numery części

4M0919340 Tulejką rozprężna 39.99 zł

 

Screenshot(14).png.687db03a2c250b4972c46621f6382ae6.png

 

4M0919309B Wtyczka 61.99 zł

Screenshot(15).png.d257a96d26e3bff9e266d52559aae0cc.png
 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to od góry wymienić czy tylko od spodu proszę powiedz mi jeszcze czy jeśli odkrece ten moduł od biegów to może coś się stać bo w tedy będę mógł resztę zdemontować i jeszcze raz dziękuję zaangażowanie się w mój problem pewnie dalej bym się głowił co i jak mega wielkie dzięki jak zrobię dam znać super że są takie osoby jak ty które dzielą się wiedzą i praktyką 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyciągnąć od góry używając narzędzia do odryglowania T40148

Nie rozkręcaj modułu zmiany biegów.

 

 

Zigarettenanzünder -U1- aus- und einbauen.pdf

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób

 

 

 

albo w ten sposób

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok super jak tylko zamówię części to będę próbował jeszcze raz wielkie dzięki 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
10 minut temu, pajaku83 napisał(a):

Ok super jak tylko zamówię części to będę próbował jeszcze raz wielkie dzięki 🙂

Działaj:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...