Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont tylnego zawieszenia w A4 B5 quattro


dominikk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ktoś ostatnio przerabiał temat?

Muszę zrobić zbieżność. Po wstępnych oględzinach wydaje się, że część tulei dolnych wahaczy można by juź wymienić. Górne wahacze wydają się OK, drążki reakcyjne i łączniki stabilizatora też. Chcę wymienić uszkodzone tuleje dolnych wahaczy i zwrotnic (zdjęcie) na zwykłe, nie poliuretanowe. Śruby mam używane, w razie gdyby się pourywały te na samochodzie.

Gdzie i jakie tuleje kupujecie? Co oprócz mimośrodowych śrub regulacyjnych sprawia problemy? Na co zwrócić uwagę?

 

Remont zawieszenia tył.jpg

Edytowane przez dominikk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meyle albo Mahle ma gotowe zestawy do B5 i B6. Kupiłeś używane śruby żeby w razie urwanej założyć kolejną używaną, która znowu się urwie? 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie ,u mnie było zmieniane kompletne tylne zawieszenie tuleje ,poduszki wózka wachacze drążek śruby mimośrodowe itp. tylko to  w b6 .Brałem Meyle .Klamoty z robocizna 3tys.

20230718_163231.jpg

20230718_163227.jpg

Edytowane przez A4b6quattro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Kupiłeś używane śruby żeby w razie urwanej założyć kolejną używaną, która znowu się urwie? 🤣

Nie kupowałem. Mam z rozbitka. Udało się wykręcić całe :) Miałem na myśli, że przy okazji odkręcania mogą się urwać te stare, zapieczone, których nikt od kilku lat nie ruszał. Wtedy zakładam te, które mam, i do następnego odkręcania powinno hulać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, A4b6quattro napisał(a):

Brałem Meyle .Klamoty z robocizna 3tys.

Sporo wyszło.

Skąd brałeś części? Cały komplet w jednym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, A4b6quattro napisał(a):

A to robił mi znajomy w warsztacie😁 Ogarneli mi to w półtora dnia,Ja bym pewnie to z tydzień robił🤣

Byłbyś taki miły, żeby zapytać, gdzie zamawiał części i czy z jednego miejsca? Jeśli tak, to skąd? Bo w inter carsie są tylko niektóre tuleje, w innych onlinowych hurtowniach, z których korzystam,  to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie się teraz od niego dowiedzieć, bo dyndam na środku Morza północnego😄  Z tego co widziałem ''bo fakture mi dał'' to wszystko miał , z jednego sklepu .Tylko teraz nie pamiętam z którego .Ale zobacz na stronie bo chyba z któregoś poniżej⤵️

 

GODZINYOTWARCIA24.PL

GODZINY OTWARCIA Auto Partner S.A. ➤ Jana III Sobieskiego 24, 84-230 Rumia ☎ Numer telefonu ✔ Godziny otwarcia ✔ Dane kontaktowe ✔ Dojazd ★ Oferty w pobliżu. Zobacz!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Umnie też jest AutoPartner, więc to może będzie strzał w dziesiątkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dominikk napisał(a):

Dzięki.Umnie też jest AutoPartner, więc to może będzie strzał w dziesiątkę. 

Mogę potwierdzić ,że  było to zamawiane z AutoPartner:) bo z moich zdjęć z klamotami  dojrzałem adres:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś dorzuci coś do tematu? Wymienać wszystkie tuleje, kiedy tylko niektóre wydają się zmęczone?

Ruszać sanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sankach ruszaj tylko jak są wywalone, chyba że możesz na nowe z lemfordera wymienić, tak to na zamienniki szkoda zachodu.

 

Co do śrub, te mimośrodowe powinno dać się nowe, bo one się wyciągają i nie dokręcisz ich drugi raz tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Langista napisał(a):

W sankach ruszaj tylko jak są wywalone, chyba że możesz na nowe z lemfordera wymienić, tak to na zamienniki szkoda zachodu.

 

Co do śrub, te mimośrodowe powinno dać się nowe, bo one się wyciągają i nie dokręcisz ich drugi raz tak samo.

Dziękuję. Może rzeczywiście nie będę narazie tulei sanek, skoro trzymają. Najwyżej wyjmę, wypiaskuję i pomaluję proszkowo. Co do śrub, przekonałeś mnie. Dołąże 150 i będzie jak trzeba 💪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dasz rady proszkowo pomalować bez uszkodzenia tulei w sankach, temperatura w piecu do wypiekania farby je uszkodzi, przy piaskowaniu też trzeba uważać żeby na nie nie najechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki. Nie znam się na piaskowaniu i malowaniu. Chcę dać wahacze do piaskowania i malowania koledze, który się tym zajmuje. Pomyślałem, że jak już będzie większość w dole, bo i wydech wymieniam, to może rozsądnie sanki zakonserwować :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądnie ale nie da rady tego wygrzać w piecu, jest tam zbyt wysoka temperatura i tuleje się rozwulkanizują. Przy piaskowaniu też trzeba uważać żeby nie najechać na tuleje, bo one są olejowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jakaś konwencjonalna metoda? Zedrzeć do zera mechancznie i polakierować - podkład/baza/bezbarwny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać do piaskowania ale trzeba tuleje zabezpieczyć, potem można polakierować tak jak spód samochodu i też będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie zamawiam części. Wahacze i drążek stabilizatora napewno do piaskowania i malowania. Z sankami się zobaczy w trakcie rozbiórki. Wrzucę relację, jak będzie w trakcie rozbiórki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...