Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam grupę,

Już prawie rok jestem właścicielem a4 b8 2.0 tdi cagb 136KM.

Chciałbym poruszyć temat który był już przerabiany na forum, ale niestety brak jakiejś konkretnej konkluzji, a mianowicie falowanie obrotów na biegu jałowym...

Problem pojawił się w styczniu, objawem było gwałtowne szarpanie jadąc pod dość ostrą górę i falowanie obrotów na luzie trzęsąc całą budą.

Pierwszą diagnozą był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa na szynie Cr.

Okazało się że takie małe sitko w regulatorze było zabrudzone, po czyszczeniu ultradzwiękowym wydawało się że usterka została usunięta.

Po kilku tysiącach km znów bardzo sporadyczne falowanie obrotów na luzie, w zakresie 700-1000 rpm.

Nie było to uciążliwe bo pojawiało się bardzo rzadko, udało mi się zaobserwować ze działo się tak głównie na zwykłym dieslu, na vervie problem jakby ustawał.

Ostatnio jednak objawy wróciły niezależnie od paliwa, silnikiem trzepie, czasem potrafi się nawet udławić i zgasnąć..

Może to być uszkodzony regulator ciśnienia? Czy może problemu szukać w układzie paliwowym? Jakieś zabrudzenia?

 

P.s. dodam że po "naprawie" w styczniu został wymieniony filtr paliwa oraz wszystkie świece żarowe.

 

Proszę o jakąkolwiek pomoc.

Może komuś udało się zażegnać podobny problem raz na zawsze?

Opublikowano

 

Kolego, też borykam się z podobnymi objawami. U mnie silnik CAHA 170 koni. Obroty nie falują, ale na jałowym telepie trochę silnikiem, co przekłada się na budę. U siebie wymieniłem całkowicie regulator ciśnienia na listwie. Piszesz, że sitko u Ciebie było zabrudzone i wyczyściłeś je, ale serwisówka mówi o tym, że tego regulatora nie można ponownie montować po demontażu, więc proponuję Ci wymienić go na nowy. Czy Ci to pomoże - nie wiem, ale być może jakieś zabrudzenia dostały się do środka tego regulatora i się przycina momentami - to raz, a dwa, to przy montażu tam jest jakiś pierścień, który ogólnie rzecz biorąc dopasowuje się przy montażu i jak odkręcisz regulator, to może się nie spasować i powstanie nieszczelność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...