Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Krótki skok sprzęgła


szpakuziom
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez szpakuziom,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem ze sprzęgłem, kiedy rano wsiadam do auta i chcę ruszyć, to sprzęgło łapie tylko na dole w zakresie 3cm, w górnym położeniu jest luźne, w ogóle nie czuć oporu. Co to może być, czy to pompa sprzęgła? Czy coś z wysprzęglikiem? Dużo roboty przy tej pompie?? Dodam, że dwa lata temu wymieniałem cały komplecik na luka z AWX i robiłem swap skrzyni na GVC, ale nie wiem, czy to raczej przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to, ale dlaczego sądzisz, ze to wysprzeglik a nie np pompa? Wolę wiedzieć coś więcej, bo zaopatrzyłbym się w części na weekend, a tylko w weekend mam czas aby coś dzióbnąć przy aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Langista napisał(a):

Gdyby pompa była winna, to z hamulcami też byłby problem.

Ok, to zamawiam wysprzęglik. Widzę, że na Allegro są sachs'a nowe za sto parę złoty, czy to jakieś podróby będą?, bo nie w temacie za bardzo jestem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2023 o 19:41, Langista napisał(a):

Może być ok, obejrzyj dokładnie czy nie podróba.

Siema, założyłem nowy wysprzęglik, ale jest problem z odpowietrzeniem, z przewodu zasilającego wysprzęglik w ogóle nie leci płyn. Pamiętam jak kiedyś wcześniej wymieniałem wysprzęglik (bo źle założyłem i go rozsadziło), to jak odpiąłem przewód zasilający, to płyn sam pod wpływem grawitacji uciekał, a teraz nie leci nic. Pompowałem pedałem, ale nic z tego. Nie mam pomysłu, co to może być.  Czytałem gościa na innym forum, to miał podobny przypadek i okazała się pompa sprzęgła, ale nie wiem co o tym myśleć.

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś coś prożniowo odciągać? Jak pompa sprzęgła to musiał byś sprawdzić odłączając zaraz pod pedałem sprzęgła, o ile jest miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Langista napisał(a):

A próbowałeś coś prożniowo odciągać? Jak pompa sprzęgła to musiał byś sprawdzić odłączając zaraz pod pedałem sprzęgła, o ile jest miejsce.

Próbowałem strzykawką odciągać powietrze przez wysprzęglik,  szły bąble z płynem, ale nie wiem czy to przez to, że za mocno odkręciłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy, ważne że poszło. Próbuj właśnie w ten sposób, bo samemu to niewykonalne praktycznie aby odpowietrzyć pompując pedał sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa. Próbowałem strzykawką lać płyn do wysprzęglika i zaczęło ciec od strony sprzęgła, czyli wysprzęglik szlak trafił... Druga sprawa postanowiłem go wyciągnąć sprawdzić i okazało się, że krzywo założyłem ten wysprzęglik i trzpień, który miał trafić na łapę zachaczył o nią i wpadł do skrzyni.... (SZACUN DLA TYCH, co to zakładają na samochodzie) 🤣 Więc pozostaje ściągnięcie skrzyni, i do ASO po oryginały, bo ten sachs co jest dostępny w sklepach, to wydaje się podróbka. Za tydzień jak wrócę z zagranicy, będę dalej walczył 😜 Zastanawia mnie jedno, kiedy próbowałem lać też płyn w wężyk zasilający wysprzęglik, to nie mogłem wpuścić ani grama, a chyba powinno polecieć w stronę zbiorniczka, a wydaje się tak jakby nie był drożny, ten wężyk idzie do pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał byś prześledzić bo nigdy nie miałem z tym problemów i w sumie nie interesowałem się tym.. co do zakładania.. nie myślałem że można to krzywo włożyć 😅 mnie tak weszło bez problemu w łapę. Co do firmy nowego wysprzeglika, spróbuj z Valeo, bo taki chyba oryginalnie siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Langista napisał(a):

Musiał byś prześledzić bo nigdy nie miałem z tym problemów i w sumie nie interesowałem się tym.. co do zakładania.. nie myślałem że można to krzywo włożyć 😅 mnie tak weszło bez problemu w łapę. Co do firmy nowego wysprzeglika, spróbuj z Valeo, bo taki chyba oryginalnie siedzi.

No trochę dziwne właśnie. Jak wciskałem płyn przez wysprzęglik, to rurka zasilająca jest jakby nie drożna, dlatego puścił wysprzęglik.  Pytanie tylko dlaczego nic nie idzie tym wężykiem zasilającym....  Ja już raz założyłem krzywo :D Do odpowietrzania i skrzynia mokra haha, no cóż, człowiek uczy się całe życie. Szwagier mechanik włożył elegancko i też siedziało jak należy, a ja drugi raz rozwaliłem.. Prościej dla mnie będzie skrzynie ściągnąć.

 

Edit:

 

Ok już wiem jak idzie, idzie on do pompy sprzęgła, a druga sprawa wydaje mi się, dlaczego nie mogłem wtłoczyć płynu.... Bo miałem wciśnięty pedał sprzęgła i nie zauważyłem tego,  a brat mi pomagał i zostawił w takiej pozycji. Czy to może być przez to?

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał(a):

No także to by wiele wyjaśniało 😅

Wczoraj to nie był mój dzień :D same błędy... Za tydzień drugie podejście, zamawiam graty i zrzucam skrzynie 😜 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Była to wina pompy sprzęgła. Założyłem nowy oryginalny wysprzęglik i pompę sprzęgła z ASO, dwa machnięcia i odpowietrzone. Na starej pompie sprzęgła nie szło odpowietrzyć, płyn w ogóle nie dochodził nawet do wysprzęglika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...