Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena pracy łańcucha i napinacza...1.8 T BFB.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono miłośników. 

Z racji ,że to mój pierwszy post od paru lat (kiedyś posiadałem A4 B5 1.8 o którym tu pisałem ) ,przywitam się ponownie.Mam na imię Mariusz i stałem się posiadaczem Audi A4 B6 1.8 t Quatro Avant o od dwóch tyg. 

Teraz do sedna sprawy. Niestety ,ale trafiłem na prawdopodobnie handlarza ,którego nie wyczułem i po wymianie oleju na Motul 5W30 zaczął mi dziwnie pracować silnik ,a dokładniej jego góra . 

Nagrałem filmik jak to wygląda ,przy schodzeniu z obrotów przedział 2k/3k obrotów słychać grzechot. Rano gdy zimny jest silnik ,jest ciszej ,jazda się zaczyna gdy złapie temperatury olej około 40 stopni. 

 

Mechanik zmierzył mi ciśnienie oleju i tak :

1.Wolne obroty zimny 4 bary .tak samo przy dodaniu gazu pokazuje 4 bary . 

2. Rozgrzany silnik ciśnienie na jałowym 1.8/2.0bara ,a jak dodam gazu tak do 2k/3k zegar pokazuje 3.8/4 bary .

 

Kontrolki żadnej od ciśnienia nie pokazuje obecnie. A mechanik wymienił mi uszczelkę pod deklem ,to mówił ,że żadnych rys na szklankach ,wałkach nie ma i góra czysta. 

 

Z racji tego ,że chce zostawić sobie to auto ,bo o takim kiedyś myślałem ,żeby kupić (plany ,dziecko itd) proszę was o poradę ,radę jak to zdiagnozować/naprawić . 

 

Dziekuję za rady i pozdrawiam. 

 

 

 

 

Opublikowano

Napinacz z łańcuchem do wymiany. Dla pewności zajrzałbym jeszcze do misy i sprawdził jak wygląda smok mimo tego niby prawidłowego ciśnienia oleju.

Opublikowano
8 godzin temu, przem8 napisał(a):

Napinacz z łańcuchem do wymiany. Dla pewności zajrzałbym jeszcze do misy i sprawdził jak wygląda smok mimo tego niby prawidłowego ciśnienia oleju.

Niby gość mówił ,że wymieniał łańcuch poprzedni właściciel .Polecił byś mi jakąś firmę ,co do tych części ? Bo jest ich dużo i ciężko wybrać . 

Przed wymianą oleju było cicho , ciekawe dlaczego? 

Do miski zajrzy mi mechanik w następnym tygodniu ,odrazu bym nowy smok zamówił i te części do wymiany. 

Dzięki . 

Opublikowano
Godzinę temu, Mariusz96 napisał(a):

Niby gość mówił ,że wymieniał łańcuch poprzedni właściciel

Pewnie jakis chinol i masz efekty.

Febi bez zmiennej fazy, łańcuch też febi, bo w opakowaniilu będzie iwis czyli to co na pierwszy montaż. Potem do tunera żeby wyłączyć tą pseudo zmienną fazę i masz spokój na lata. Nawet na zimnym po miesiącu stania nie zaterkocze.

Opublikowano
14 minut temu, przem8 napisał(a):

Pewnie jakis chinol i masz efekty.

Febi bez zmiennej fazy, łańcuch też febi, bo w opakowaniilu będzie iwis czyli to co na pierwszy montaż. Potem do tunera żeby wyłączyć tą pseudo zmienną fazę i masz spokój na lata. Nawet na zimnym po miesiącu stania nie zaterkocze.

Mechanik poradzi sobie z tym ?

Chodzi mi o to ,że ma założyć tylko zwykły napinacz z łańcuchem ?pytam się ,bo u mnie nie ma jakiś tych mechaników ,którzy się znają na tym.

Jak byś mnie naprowadził ,co mam zamówić tu u kolegi na forum ?Piwko poleci. 

 

Później bym podjechał do Łukasz13 tu z forum  to by mi to wyłączył. 

 

I tak mam się wybrać do niego ,bo ma mi sprawdzić auto. 

Opublikowano
26 minut temu, Mariusz96 napisał(a):

Chodzi mi o to ,że ma założyć tylko zwykły napinacz

One się niczym nie różnią.

Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, przem8 napisał(a):

One się niczym nie różnią.

Czyli mam zamówić bez zmiennej fazy napinacz  oraz łańcuch do mojego samochodu i wyłączyć to ustrojstwo ?

Edytowane przez Mariusz96
Opublikowano

Tak i do kompletu uszczelniacze wałków i uszczelki pod napinacz i pokrywę zaworów.

Opublikowano
11 godzin temu, przem8 napisał(a):

Tak i do kompletu uszczelniacze wałków i uszczelki pod napinacz i pokrywę zaworów.

Pisałem tu z chłopakiem u którego zamawiają ludzie części (dzik ) ,proponuje mi zestaw łańcucha z napinaczem  ,ale taki jaki miałem w aucie firmy HEPA . 

Naprawdę się na tym nie znam i firmach .

Czy taki zestaw będzie ok jeśli chodzi o napinacz taki jaki był ?

 

Jeśli chodzi o rozwiązanie Twoje to potrzebował bym numery części napinacza bez zmiennej fazy , wiem dużo wymagam ,ale szukam rozwiązania tego problemu ,bo auto chodzi coraz gorzej z tego co zauważyłem. 

 

Pozdrawiam i sorry za problem. 

Opublikowano

Przeciez jest tylko jeden rodzaj napinacza bez zmiennej fazy. Praktycznie wszystkie 1.8t do 99r go mają, nieważny kod silnika.

Na glupim allegro znajdziesz w kilka sekund. Z reszta temat oklepany i na forum i powinienes juz dawno wszystko znaleźć...

Mi to zajelo 5 sekund 

ALLEGRO.PL

 

Opublikowano
18 godzin temu, przem8 napisał(a):

Przeciez jest tylko jeden rodzaj napinacza bez zmiennej fazy. Praktycznie wszystkie 1.8t do 99r go mają, nieważny kod silnika.

Na glupim allegro znajdziesz w kilka sekund. Z reszta temat oklepany i na forum i powinienes juz dawno wszystko znaleźć...

Mi to zajelo 5 sekund 

ALLEGRO.PL

 

Witaj ponownie. 

W tygodniu dobiorą mi się jeszcze do miski olejowej ,zajrzeć co i jak tam. 

 

Jeśli chodzi o łańcuch do tego napinacza to normalnie standardowy czy on jest inny wtedy ?

 

Robiłeś ogólnie taki zabieg u siebie ? Auto straciło jakaś moc ,inaczej pracuje czy coś ?mógł byś co powiedzieć o tym ? 

 

Pozdrawiam . 

Opublikowano
21 minut temu, Mariusz96 napisał(a):

Jeśli chodzi o łańcuch do tego napinacza to normalnie standardowy czy on jest inny wtedy ?

Taki sam jest, weź z febiego. 

21 minut temu, Mariusz96 napisał(a):

Robiłeś ogólnie taki zabieg u siebie ? Auto straciło jakaś moc ,inaczej pracuje czy coś ?mógł byś co powiedzieć o tym ? 

Jakbym nie robił to bym nie pisał o tym. Żadnych skutków ubocznych i portfel grubszy oraz święty spokój z tym niedorobionym napinaczem.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Wypadało by trochę zaktualizować stan rzeczy. 

Auto oddałem do mechanika ,ale trafiłem na naprawdę dobrego mechanika tym razem. 

Sprawdził smok ,pompę oleju przed wymianą napinacza i okazało się ,że poprzedni mechanik to "silikoniarz "'.

Smok za brudzony silikonami (uszczelki zielone ,czarne) 

Pompa oleju Piersburg (złom ) zacinała się kręcąc ręką ). 

Została wymieniona na nową pompę ,nowe panewki. 

Teraz Ciśnienie na wolnych 2.2 bara a przy obrotach 3k RPM 5.2 bara przy bardzo rozgrzanym aucie. 

Napinacz ,który jest obecnie pracuje cicho. 

To tak jest jak się kupuje od handlarza niestety. 

Doszedł rozrząd i inne jakieś złączki itd. koszt 2400zl na sam start po zakupie auta. 

A jeszcze jedna rzecz , gość poprzedni założył odwrotnie odmę i zginęło mi pół bagnetu oleju ,poprawił to mechanik. 

Silnik został wypłukany dwu krotnie olejem , i zalany docelowy. 

A wszystko zaczęło się od mojej wymiany oleju plus płukanka . 

Teraz chodzi jak powinien .Pozdrawiam . 

Edytowane przez Mariusz96
Opublikowano

So et the end of all , bad oil pump was causing a problem  + bad mechanic ?

 

What of brand of oil pump you put in your car ?

 

I have a similar problem i can hear it only when car is cold  i change a camshaft tensioner  and chain  OEM new ones ,  still the same , maybe next i will try a new oil pump .

 

What is pneumothorax ?

 

 

 

Opublikowano
W dniu 22.09.2023 o 23:42, MarioR34 napisał(a):

So et the end of all , bad oil pump was causing a problem  + bad mechanic ?

 

What of brand of oil pump you put in your car ?

 

I have a similar problem i can hear it only when car is cold  i change a camshaft tensioner  and chain  OEM new ones ,  still the same , maybe next i will try a new oil pump .

 

What is pneumothorax ?

 

 

 

The cause of the low pressure was a stuffed valve with seals. The mechanic who serviced it previously used excessive amounts of silicone.

Read here on the tensioner group, there is quite an extensive thread on this topic. I can only tell you that if you can hear it within 3 seconds after starting it, it's not a big deal.

Opublikowano (edytowane)

Yea , just when car is cold on start  and  then it stops.

Edytowane przez MarioR34

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...