Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wpływ stref czystego transportu na starsze samochody - cena rynkowa, zainteresowanie, przyszłość


longer_xd

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ostatnio zaczął mnie zastanawiać ten temat i postanowiłem, że poruszę go na forum, przedyskutuję z fanami motoryzacji. Wszystko wskazuje na to, że strefy czystego transportu zaczną być wprowadzane ciągnąc za sobą ograniczenia ruchu dla starszych pojazdów, klasyków i youngtimerów nie będących na żółtych tablicach. Nie chcę się tutaj rozwodzić nad szczegółami - gdzie i z jakim harmonogramem ograniczenia takie będą wprowadzane (finalnie większych miastach wydaje się to być kwestią czasu), ani tym bardziej sprowadzać dyskusji na tematy polityczne.

 

Zmierzam do tego, że tu na forum są miłośnicy starszej motoryzacji, którzy inwestują, dopieszczają lub modyfikują starsze samochody, trzymają je u siebie garażu. I właśnie dlatego chciałbym zapytać Was o zdanie - czy to ma jeszcze przyszłość? Czy wprowadzenie ograniczeń ruchu dla takich samochodów nie spowoduje zmniejszenia zainteresowania youngtimerami, starszymi samochodami "z duszą"? Czy nie wpłynie to negatywnie na ich wartość rynkową, czy ładowanie w nich pieniędzy nie stanie się jeszcze mniej opłacalne, a pojęcie inwestycji w samochód przestanie instnieć?

 

Rozumiem, że można klasyka zarejestrować na żółte tablice i w takiej sytuacji nie powinno być problemu. Natomiast chodzi mi bardziej sytuację, gdzie ktoś utrzymuje na pewien sposób wyjątkowy starszy samochód (weźmy taką S-kę albo jakąś fajną wersję w quattro), modyfikuje silnik, hamulce.. tworzy projekt i nie chce, albo nie stanie zarejestrować auta jako zabytkowe - takie przypadki najbardziej mnie interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej trzeba iść w żółte tablice gdyż takie auta wjadą do SCT więc jakąś wartość będą posiadać,
jeśli nie, wówczas zostaje własność sentymentalna do danego egzemplarza i jazda poza SCT,

kolejna opcja to ktoś kupi i doprowadzi do stanu zabytku (opinie rzeczoznawcy, 75% części oryginalnych itd..) ale po modach o których piszesz za bardzo nie ma sensu wracać do oryginału

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne to bo według mnie stare jednostki benzynowe z instalacja LPG są ekologiczniejsze niż nowe jednostki benzynowe na samą benzynę... Sam zacząłem się zastanawiać co dalej robić przy mojej b6 którą kupiłem sobie do hobbystycznego dłubania.... Zastanawiam się puki jeszcze nie inwestowałem w silnik który okazał się nie takim strasznym diabłem w praktyce.....

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...