Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperaturą cieczy w A4 B9 2.0 TFSI


Przemo0711

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Audi a4 b9 2016 rok. 
2.0 tfsi 190 km. 
Będzie to trochę długie i chaotyczne ale postaram się zrobić to jak najlepiej. 
Po przejechaniu dłuższej trasy zapaliła mi się żółta kontrola check engine. Pojechałem do mechanika na komputer wyskakiwał błąd jakiejś pompy wspomagającej. Powiedział że mogę jeszcze trochę na tym jeździć tylko uważać na temp. Zrobiłem jakieś 200 km i silnik wszedł w tryb awaryjny . Odstawiłem auto do mechanika. Wymienili pompę wody razem z tym elektronicznym sterownikiem. Nie jest to oryginalna część tylko zamiennik INA. Odebrałem auto dojechałem do domu jakieś 100km i temperatura wskoczyła na 110 stopni a wentylator się nie załączał. Pojechałem na drugi dzień spowrotem do mechanika i mowili że może się płyn nie odpowietrzył itp. Po przyjeździe do nich oczywiście temperatura była prawidłowa. Kręcili go na obrotach i wentylator po osiągnięciu temp oleju na komputerze chyba 110 włączył się wentylator. Tłumaczyłem że ta temperatura urosła. I że coś jest nie tak. Nie było żadnych błędów w komp. Pojechałem z nadzieją że będzie ok. Zrobiłem 5 km i po zatrzymaniu i odpaleniu auta temp znów wskoczyła na 100 stopni. Zrobiłem zdjęcie i wróciłem do nich . Zaczęli główkować co to może być i jeden z mechaników stwierdził że jest jakiś czujnik/termostat mechaniczny na wężu chłodzącym skrzyni biegów i to może być problem, mówili że mieli już takie przypadki i że to może być to. Oczywiście nie dali gwarancji że to może być to. Zgodziłem się na wymianę tego ponieważ musiałem wyjechać na drugi dzień do domu 1000 km. Powiedzieli że oni nie potrafią tego naprawić i że mam jechać do ASO. Zapłaciłem 300 zł za ten czujnik i wymianę. Wróciłem do domu i po jakiejs dłuższej trasie temp znów  wskoczyła na 100 stopni. Od wymiany pompy taka sytuacja zdarzyła się może z 3 razy. Zawsze temperatura jest wyższa niż 90 po przejechaniu jakiejś dłuższej trasy, zgaszeniu silnika na np. 10 min i po powrocie do auta jest 100 albo 110 stopni. Zauważyłem też że jak jest to 110 stopni nie załącza się wentylator. A jeśli jest taka temp uważam że powinien się włączyć. Też zauważyłem że w takiej sytuacji górny wąż jest bardzo ciepły a dolny jest zimny, jakby nie było krążenia płynu a przy takiej temp raczej powinno chyba być krążenie tego płynu. Podczas jazdy temp nie wzrasta tylko właśnie W przypadku gdy gaszę silnik po dłuższej trasie i włączam go za 5/10 min. 
Pojechałem do serwisu Audi i stwierdzili ze jest problem z pompą i tym sterownikiem który wymieniałem. Powiedziałem że to wymieniłem miesiąc temu a oni że sprawdzali i że z tym jest problem z przepływem cieczy. 
Może ktoś miał podobną sytuację ? Problem polega na tym iż uważam że to może być coś innego niż pompa. Wiem że to zamiennik ale INA to chyba dobry zamiennik. Nie chciałbym wymienić pompy i tego sterownika za 5 tys a później okaże się że to nie to. W serwisie dali mi do zrozumienia że powinienem zacząć od wymiany tej pompy. 
Mam nadzieję że nie namieszałem za dużo :d 

pozdrawiam ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniku i zaglądałeś w ogóle pod maskę silnika? Przy awarii pompy brakuje płynu i są charakterystyczne białe kropki na silniku i plamy na pompie.

Edytowane przez vvalery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2024 o 14:39, vvalery napisał(a):

Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniku i zaglądałeś w ogóle pod maskę silnika? Przy awarii pompy brakuje płynu i są charakterystyczne białe kropki na silniku i plamy na pompie.

Tak sprawdzałem. Płyny nie ubywa a kropek nie ma. Dziwne dla mnie jest to, że po wymianie starej pompy są te same problemy przy wzroście temp powyżej 90 temp.  Tzn nie załącza się wentylator na postoju pomimo temp 90 stopni i wąż górny jest gorący a dolny zimny. Jakby ciecz nie krążyła. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...