Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ + LPG Logi po zmianie głowicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Chciałbym prosić o pomoc w ocenie logów. Auto wyposażone w instalację LPG Stag QNEXT, reduktor AC250, listwa Barracuda i miało zrobiony jakiś program. Przebieg ponad 400tys. km. 

Niedawno wymieniałem głowicę ze względu na brak mocy/kompresji na 2 cylindrach. Po zdjęciu okazało się, że dwa zawory wydechowe są wypalone i ogólnie wszystkie gniazda wydechowe są wyklepane (zdjęcie poniżej). Poprzednia zmieniona głowica z ADR wytrzymała jakieś 150tys.km. i również wyklepało gniazda zaworowe. Przy okazji remontu wymieniłem turbosprężarkę na regenerowaną i mam pytanie, czy takie pęknięcie przy klapce WG będzie miało wpływ na pracę (moja turbina miała ogromy luz wzdłużny i poprzeczny ale nie posiadała aż takich pęknięć na muszli, niestety musiałem założyć taką ze względu na czas) Ogólnie po remoncie auto jeździ dobrze, ale martwią mnie korekty w kanale 032 dochodzące do +10 przy jeździe na LPG. Na PB były jeszcze wyższe. Dodatkowo czuję drgania podczas przyspieszania na LPG, na PB są mniej odczuwalne. Wymieniłem zaworki zwrotne i ezektor, zrobiłem test szczelności, jest ok, natomiast korekty są trochę wysokie. Z rzeczy jakie zostały jeszcze niedawno wymienione to cewki, wtryski LPG, termostat, czujniki temp.  Pytanie czy to może być spowodowane pracą sondy? nie wymieniałem jej od kiedy mam auto (6 lat). Auto nie ma kata bo był zapchany. Ogólnie w sterowniku silnika po remoncie nie pojawił się żaden błąd. Poniżej zamieszczam logi na PB i LPG. Chciałbym udać się do jakiegoś ogarniętego gazownika na regulację LPG, ale muszę wiedzieć czy wszystko jest ok na PB. Z góry dziękuję za pomoc. 

 

Logi PB

 

002+033 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

003+020

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

115+118

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

002+033 LPG

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

IMG_20231227_145157.jpg

IMG_20231229_164019.jpg

IMG_20231229_164004.jpg

Opublikowano

Głowica ładny kibel, robiłeś tą i nowe gniazda czy inna wleciała?

 

Na górze 2+33 masz wrzucone dwa razy i całkowicie rozbieżne logi. Jeden trochę pokrywa się z tym ostatnim co na gazie, ale to inny log.. Generalnie na pb korekty na ubogo, nie wiadomo jak soft zrobiony był, fajnie by było zlogować na serii sofcie.

Lpg totalny sajgon, jeżdżąc na takich korektach zaraz będziesz robił głowicę kolejny raz.

Opublikowano

Togo pęknięcia przy klapce nie powinno być. Pewnie teraz jest w miarę szczelne ale z czasem będzie coraz gorzej. To turbo to śmieć, powinno się kupować od kogos kto wsadza nowe żeliwo strony gorącej.

Przy tak ustawionym gazie nie dziwne, że głowice lecą...

Poza tym pętla wtryskiwacze więc jeśli ciśnienie paliwa jest ok to soft do poprawy albo większe wtryski pb i korekta softu u tunera. W takim stanie to sie nie nadaje ani do regulacji lpg ani do dynamiczniejszej jazdy na pb, no chyba że znowu zq jakis czas zrobisz głowice.

Opublikowano

Głowicę kupiłem używaną w dobrym stanie, wymieniłem tylko uszczelniacze i podocierałem zawory, poprzednio robiłem kpl. regenerację to wiem ile to kosztuje... 

Zrobię te logi 2+33 jeszcze raz na PB i LPG bo chyba coś mi się musiało pomieszać chociaż wydaje mi się, że oba były na PB. 

Wracając z pracy skasowałem błędy i jechałem na benzynie około 20 km po czym pojawił się błąd którego wcześniej nigdy nie widziałem:

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 -  Upper Limit Exceeded

Wartość w bloku 032 po takim krótkim odcinku były w granicach 20. Jutro sprawdzę ciśnienie na listwie... Jak myślicie czy uszkodzona przepływka też może dawać takie objawy? 

Opublikowano

Może być i przepływka. Kasuj błędy przed logami. Wtryski jak masz seryjne z avj to są za małe na takie przepływ powietrza jak masz i stąd też to petlenie. Ogólnie to z gazem nie będzie dobre połączenie, wtryski pasowałoby z bexa i wtedy soft jak należy.

Opublikowano

Witam ponownie, sprawdziłem ciśnienie na listwie, wynosi 4bar na wolnych obrotach i praktycznie nie zmienia się podczas zwiększania obrotów, pomimo, że pompa czasem zawyje przy odpalaniu. Zrobiłem jeszcze raz logi po skasowaniu błędów, ale chyba nie wygląda to najlepiej. Zastanawiam mnie fakt, że kiedyś nie było aż takich długich czasów wtrysku. Co radzicie, zacząć od zmiany wtrysków? czy po zmianie wtrysków np. z bexa konieczna będzie korekta softu? Czy może szukać przyczyny w przepływce / sondzie? 

 

002+033 PB

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

 

002+033 LPG

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

Opublikowano

Ciśnienie paliwa mierzymy pod obciążeniem, inaczej nie ma to sensu.

Opublikowano
31 minut temu, Thunderbird napisał(a):

Zastanawiam mnie fakt, że kiedyś nie było aż takich długich czasów wtrysku. Co radzicie, zacząć od zmiany wtrysków? czy po zmianie wtrysków

Jak turbo nie dmuchało to i przepływ był mniejszy.

Nie ma co filozofować, masz soft do poprawy i potem regulacja lpg.

32 minut temu, Thunderbird napisał(a):

? czy po zmianie wtrysków np. z bexa konieczna będzie korekta softu

Tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...