Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie kalibracje lub adaptacje wykonać po regeneracji filtra DPF w A4 B8 2.0TDI?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciał bym zapytać jakie kalibrację lub adaptacje trzeba wykonać po regeneracji filtra 

Opublikowano

Przy okazji zalecam wymianę czujnika różnicy ciśnień na nowy oryginalny z ASO. Po wymianie /wyczyszczeniu dpf należy zresetować a dokładniej mówiąc wpisać nową wartość popiołu, dodatkowo adaptacja czujnika różnicy ciśnień.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki a może pamiętasz klucz dostępu bo mi nie podświetla 

2009

Edytowane przez Marcin9873
Opublikowano

Jak dobrze rozumiem trzeba zrobić inicjalizacje filtra a do tego potrzebny jest dostęp upoważniony tak?

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Tak, najpierw kod dostępu. VCDS powinien pokazać podpowiedź jak najedziesz na okienko. Jeżeli nie to wypróbuj 12233. Następnie wchodzisz w adaptacje, otwierasz zakładkę i wybierasz inicjalizację dpf. Na dole wpisujesz nową wartość 10, gdyż jest podana ona w tysiącach km. Zatwierdzasz i to wszystko.

 

Screenshot_20240124_192910_YouTube.jpg

Screenshot_20240124_192934_YouTube.jpg

Screenshot_20240124_193002_YouTube.jpg

Opublikowano

Zrobione mozna to jakoś sprawdzić czy wszystko jest poprawnie bo coś mi temperatura skakała płynu chłodniczego mianowicie wymieniłem termostat główny przejechałem się 5km 90 stopni nawiew na max temperaturę i trzyma postawiłem samochód a teraz dojdzie do 90 ustawie na 19 stopni nawiew a ten spada do 70 

Opublikowano
  W dniu 24.01.2024 o 19:00, Marcin9873 napisał(a):

sprawdzić czy wszystko jest poprawnie

Rozwiń  

Sprawdź jaką pokazuje Ci teraz wartość popiołu olejowego.

Opublikowano

Pokazuje 0.00 l

Opublikowano

Z biegiem czasu powinna się zmienić.

Opublikowano

Rozumiem dzięki wielkie 

  • 1 rok później...
Opublikowano
  W dniu 24.01.2024 o 18:36, Muskel1 napisał(a):

Tak, najpierw kod dostępu. VCDS powinien pokazać podpowiedź jak najedziesz na okienko. Jeżeli nie to wypróbuj 12233. Następnie wchodzisz w adaptacje, otwierasz zakładkę i wybierasz inicjalizację dpf. Na dole wpisujesz nową wartość 10, gdyż jest podana ona w tysiącach km. Zatwierdzasz i to wszystko.

 

Screenshot_20240124_192910_YouTube.jpg

Screenshot_20240124_192934_YouTube.jpg

Screenshot_20240124_193002_YouTube.jpg

Rozwiń  

Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu chciałem spytać tutaj,a widzę że masz wiedzę na ten temat. Po czyszczeniu DPF bardzo szybko rosła zmierzona masa sadzy a co za tym idzie szybko się DPF wypala. Zrobiłem jak opisałeś. Mechanik wyzerował zawartość popiołu na 0 a ja według twojego opisu poprawiłem na 10. Dodam że czujnik różnic ciśnieniń wymieniłem na nowy oryginalny oraz nowy EGR. I dalej to samo. Szybko rośnie zmierzona masa sadzy. Już nie wiem co robić. Dodam że przed czyszczeniem zmierzona praktycznie stała w miejscu a obliczona rosła szybciej. Teraz jest na odwrót.

Opublikowano

Dpf zapchany czyszczeniem.

Opublikowano
  W dniu 29.01.2025 o 18:33, Muskel1 napisał(a):

Dpf zapchany czyszczeniem.

Rozwiń  

Przed czyszczeniem założyłem zamiennik JMJ były takie objawy jak opisałem. Dzisiaj założyłem ten orginalny po czyszczeniu i nic się nie zmieniło.

Opublikowano

Czujnik RC został po czyszczeniu wymieniony na nowy oryginalny?

Opublikowano
  W dniu 29.01.2025 o 18:55, Muskel1 napisał(a):

Czujnik RC został po czyszczeniu wymieniony na nowy oryginalny?

Rozwiń  

Po czyszczeniu nie. Po tym jak założyłem ten zamiennik DPF to wtedy założyłem nowy oryginalny czujnik. Teraz tylko zrobiłem reset i adaptację tego czujnika. Przejechałem na nim około 1.5 tysiąca kilometrów.

Opublikowano

EGR i chłodniczka sprawdzone?

Opublikowano
  W dniu 29.01.2025 o 19:05, Muskel1 napisał(a):

EGR i chłodniczka sprawdzone?

Rozwiń  

EGR stał na dębowo. Dzisiaj wymieniłem komplet na nowy Valeo.

Opublikowano

Jeżeli wykluczyć możliwe przyczyny jak egr oraz czujnik RC, pozostaje tylko DPF. Innych możliwości nie ma.

Opublikowano
  W dniu 29.01.2025 o 19:15, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli wykluczyć możliwe przyczyny jak egr oraz czujnik RC, pozostaje tylko DPF. Innych możliwości nie ma.

Rozwiń  

Okey. Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...