Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie A4 B9 w pakiet "Trasa"


CharlieW

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Posiadając pakiet miasto, pre sense city, Basic, rear (avant 24'). Jest możliwość dokodowania czegokolwiek z pakietu trasa? (acc, asystent jazdy: w korku, omijania, efektywnosci i skrętu w lewo, pre sense front). W teorii większość powinna być na pokładzie samochodu radary kamery czujniki ultradźwięki... Stałoby radę coś pokodować? Z góry dziękuję za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wszystkiego co wymieniles potrzebne są dodatkowe czujniki (radary). nic nie dokodujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, wuPiotrek napisał(a):

do wszystkiego co wymieniles potrzebne są dodatkowe czujniki (radary). nic nie dokodujesz

Czyli jakie czujniki(radary) i gdzie one miałyby się znajdować? 

Bo np na logikę presense city działa do jakiejś tam prędkości w mieście to presense front jest tym samym tylko bez ograniczenia (chyba 250km/h) predkosci

 

Edytowane przez CharlieW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym jest presense front? mam podstawowa wersje i przy predkosci mi tez dziala pre sense (wykrywa, zwieksza sile hamowania, hamuje sam).

 

aktywny tempomat to radary w przednim zderzaku

asystent skretu (zmiana pasa ruchu) to radar ktory z tego co pamietam w tylnym zderzaku sie znajduje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pre sense front jest wyposażeniem standardowym. Ostrzega i zapobiega kolizji przed najechaniem na przeszkodę z przodu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

asystent skretu (zmiana pasa ruchu) to radar ktory z tego co pamietam w tylnym zderzaku sie znajduje 

Asystent skrętu to też przednie radary, zapobiegają kolizji przy skręcie np.  na skrzyżowaniu z nadjeżdżającymi z przodu pojazdem. 

Audi Side Assist to asystent zmiany pasa ruchu i posiłkuje się z radarów umieszczonych pod tylnym zderzakiem. Podobnie jak Audi Pre Sense Rear, korzysta także z tylnych radarów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w duzym skrócie: kodowaniem da sie z ciekawych opcji wlaczyc asystenta swiatel drogowych i wylaczyc start stop. ew doświetlanie zakretow. reszta to pierdoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Pre sense front jest wyposażeniem standardowym. Ostrzega i zapobiega kolizji przed najechaniem na przeszkodę z przodu pojazdu.

Pre sense Basic jest w standardzie. Pre sense front jest w pakiecie trasa. Tak to przynajmniej wygląda w konfiguratorze... Czyli w zderzaku mam atrapy radaru? Myślałem że przy tych wszystkich pre sense i line asistach itp będą z przodu😁. No nic podobno przy Sfd2 nic nie po koduje. Czy jest możliwość sprawdzić czy mam sfd2 przez obd11? Miałem jechać na instalacje haka, ale jak napisałem chłopakom o sfd2 to zatrzymali się w pół słowie i stwierdzili ze muszą się dowiedzieć czy to jest do ogarniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, CharlieW napisał(a):

Czyli w zderzaku mam atrapy radaru?

Tak, w tym roczniku tyklo jedne kratki do wszystkich montowali.

 

36 minut temu, CharlieW napisał(a):

Czy jest możliwość sprawdzić czy mam sfd2 przez obd11?

Tak, identyfikacja sterowników powinno być widać, przynajmniej na auto-scanie wykonanym VCDSem widać taką informację.

Screenshot(372).png.bd13a74c495409a33a1606d4aeb9c275.png

 

Screenshot(373).png.c68170664f17cf5abe208eb1d3d4ea75.png

 

SFD2 jest dopiero w modelach rocznikowych 24 i poznasz tak samo jak wyżej, lub po rozkodowaniu VINu po kodach wyposażenia.

 

Kod NI0
 - bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security
 - bez zabezpieczenia UNECE Software-Update
 - Bez sterowników z SFD2

 

Kod NI1
 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security
 - Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update
 - Bez sterowników z SFD2
 

PR-Nummer NI7
 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security
 - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update
 - Bez sterowników z SFD2
 

PR-Nummer NI8
 - Bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security
 - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update
 - Ze sterownikami z SFD2

 

PR-Nummer NI9
- Z zabezpieczeniem  UNECE Cyber-Security Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE )
- Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE )
- Bez sterowników z SFD2

 

 

 

36 minut temu, CharlieW napisał(a):

Pre sense Basic jest w standardzie

Tak, miałem na myśli basic.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, w tym roczniku tyklo jedne kratki do wszystkich montowali.

 

Tak, identyfikacja sterowników powinno być widać, przynajmniej na auto-scanie wykonanym VCDSem widać taką informację.

Screenshot(372).png.bd13a74c495409a33a1606d4aeb9c275.png

 

Screenshot(373).png.c68170664f17cf5abe208eb1d3d4ea75.png

 

SFD2 jest dopiero w modelach rocznikowych 24 i poznasz tak samo jak wyżej, lub po rozkodowaniu VINu po kodach wyposażenia.

 

Kod NI0
 - bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security
 - bez zabezpieczenia UNECE Software-Update
 - Bez sterowników z SFD2

 

Kod NI1
 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security
 - Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update
 - Bez sterowników z SFD2
 

PR-Nummer NI7
 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security
 - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update
 - Bez sterowników z SFD2
 

PR-Nummer NI8
 - Bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security
 - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update
 - Ze sterownikami z SFD2

 

PR-Nummer NI9
- Z zabezpieczeniem  UNECE Cyber-Security Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE )
- Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE )
- Bez sterowników z SFD2

 

 

 

Tak, miałem na myśli basic.

Dziękuję za odpowiedź, pełen podziw dla twojej wiedzy💪... Co prawda Acc to dla mnie dramat(miałem w Leonie i przy większym ruchu musiałem rezygnować z tempomatu), ale mimo wszystko szkoda ze nie ma tego radaru😉... Więc rozumiem że kodowanie haka to tylko ASO? Bo też wyczytałem że sfd obd11 ogarnia, ale rozumiem że zabezpieczenie sfd2 to kolejna jego wersja. Niby wsparcie ma być w obd11 dla sfd2, ale trzeba czekać... Czy jesteś w stanie rozkodować moj Vin? Oczywiście nie probono😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN możesz wrzucić do tego działu i poprosić o rozkodowanie

https://a4-klub.pl/topic/444535-dekoder-vin-audi-grupy-vag-oraz-innych-marek-dane-techniczne-oraz-wyposażenie/page/487/

 

SFD2 to dalszy etap rozwoju SFD, spełniający nowe wymogi zabezpieczeń, nałożonych na producentów aut przez UE.

 

Zarówno VCDS jak i OBD11 są w stanie odblokować sterowniki SFD. Do odblokowania SFD potrzebny jest klucz, czyli tzw. Token.

Za pomocą ODISa posiadając dostęp online do serwerów VAG i uprawnienia GeKo możesz taki Token pozyskać online lub gdy z jakiegoś powodu brak połączenia z serwerami ODIS może wygenerować taki Token offline.

Tak wygenerowany Token można użyć za pomocą VCDS lub OBD11 do odblokowania SFD w danym sterowniku, bo to każdy sterownik z osobna należy odblokować.

Tak więc dołożenie haka nie musi koniecznie odbyć się w ASO, tylko u kogoś posiadającego ODIS, dostęp online i uprawnienia GeKo, potrafiącego wygenerować Token do odblokowania SFD. Są serwisy oferujące odpłatnie generowanie Token dla poszczególnych sterowników. Tak wygenerowany Token możesz wkleić w VCDS czy OBD11 i odblokować sam SFD.

Jeżeli jest to prawdą co kiedyś wyczytałem, podobno OBD11 jest także w stanie wygenerować taki Token do SFD. Nie sprawdzałem, więc nie potwierdzę.

Zgodnie z tym co utrzymuje Ross-Tech, w VCDS jeszcze w tym roku ma pojawić się możliwość generowania Token. W jakim stopniu będzie to realizowane nie ma informacji. Możliwe, że będzie to funkcja dostępna tylko dla użytkowników, którzy mają zarejestrowaną działalniść gospodarczą w branży diagnostyki i mechaniki pojazdowej, a nie dla każdego posiadającego VCDS.

 

Co do SFD2, to czytałem że obecnie nawet w ASO mają z tym problemy😅

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

VIN możesz wrzucić do tego działu i poprosić o rozkodowanie

https://a4-klub.pl/topic/444535-dekoder-vin-audi-grupy-vag-oraz-innych-marek-dane-techniczne-oraz-wyposażenie/page/487/

 

SFD2 to dalszy etap rozwoju SFD, spełniający nowe wymogi zabezpieczeń, nałożonych na producentów aut przez UE.

 

Zarówno VCDS jak i OBD11 są w stanie odblokować sterowniki SFD. Do odblokowania SFD potrzebny jest klucz, czyli tzw. Token.

Za pomocą ODISa posiadając dostęp online do serwerów VAG i uprawnienia GeKo możesz taki Token pozyskać online lub gdy z jakiegoś powodu brak połączenia z serwerami ODIS może wygenerować taki Token offline.

Tak wygenerowany Token można użyć za pomocą VCDS lub OBD11 do odblokowania SFD w danym sterowniku, bo to każdy sterownik z osobna należy odblokować.

Tak więc dołożenie haka nie musi koniecznie odbyć się w ASO, tylko u kogoś posiadającego ODIS, dostęp online i uprawnienia GeKo, potrafiącego wygenerować Token do odblokowania SFD. Są serwisy oferujące odpłatnie generowanie Token dla poszczególnych sterowników. Tak wygenerowany Token możesz wkleić w VCDS czy OBD11 i odblokować sam SFD.

Jeżeli jest to prawdą co kiedyś wyczytałem, podobno OBD11 jest także w stanie wygenerować taki Token do SFD. Nie sprawdzałem, więc nie potwierdzę.

Zgodnie z tym co utrzymuje Ross-Tech, w VCDS jeszcze w tym roku ma pojawić się możliwość generowania Token. W jakim stopniu będzie to realizowane nie ma informacji. Możliwe, że będzie to funkcja dostępna tylko dla użytkowników, którzy mają zarejestrowaną działalniść gospodarczą w branży diagnostyki i mechaniki pojazdowej, a nie dla każdego posiadającego VCDS.

 

Co do SFD2, to czytałem że obecnie nawet w ASO mają z tym problemy😅

 

 

 

Hej szacunek wielka wiedza z tego co kojarzę jeżeli nie kupiłes VCDS w Ross - Tech lub nie masz go zarejestrowanego nie ma możliwość aktualizacji więc wszystkie nowinki itp. odpadają trzeba czasu 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście VCDS musi być oryginalny i zarejestrowany na Ciebie. Dlatego zawsze polecam zakup oryginalnego a nie klona:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

 

Co do SFD2, to czytałem że obecnie nawet w ASO mają z tym problemy😅

 

 

 

Dlaczego w ogóle nie jestem zdziwiony🤣...

No nic dziekuje za obszerna odpowiedź... Już pomijając fakt puki co problemów z kodowaniem to z radarami dam sobie spokój. W sumie jedyna opcja która realnie by mnie interesowała to asystent w korku i może pre sense front. Mm nadzieję że z hakiem nie będzie problemu... Dzięki za użyczenie swojej wiedzy. Pozdrswiam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2024 o 16:48, Muskel1 napisał(a):

 

PR-Nummer NI7
 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security
 - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update
 - Bez sterowników z SFD2

Wychodzi ze mam ten kod po rozkodowanie vin. Także brak sterownika sfd2 więc kodowanie haka nie powinno sprawić problemu? Dzisiaj próbowałem podłączyć obd11, ale coś słabo z polaczeniem, jak już się połączy w końcu z apka to nic nie mogę zrobić. Dodam że jak miałem wcześniej problem z antena to mogłem się połączyć i wejść w sterowniki i wykasowac błędy, teraz apka ma focha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na to wygląda.
Spróbuj połączyć się z autem z otwartą maską. Możliwe, że auto ma Firewall.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2024 o 17:57, Muskel1 napisał(a):

Tak, na to wygląda.
Spróbuj połączyć się z autem z otwartą maską. Możliwe, że auto ma Firewall.

A jeszcze pytanie. Bo gadałem z kolesiem na fb i on mając NI0 mimo wszystko ma(tak twierdzi i podobno sprawdzał) SFD2 czy to możliwe? Czy aso może wgrać sfd2 czy to raczej powiązane z hardware w aucie, nie tylko soft? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć pełny auto-scan z auta tam na 100% będzie widać czy jest SFD.

ASO nie wgrywa SFD. Jest to fabrycznie w sterownikach i nie da się tego wgrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć pełny auto-scan z auta tam na 100% będzie widać czy jest SFD.

ASO nie wgrywa SFD. Jest to fabrycznie w sterownikach i nie da się tego wgrać.

Dziennik historii pojazdu OBDeleven

Data: 2024-04-06 16:41

    VIN: WAUZZZF44RA068639

    Pojazd: Audi A4

    Rok: 2024

    Typ nadwozia: Avant

---------------------------------------------------------------

Błąd

    Jednostka sterująca: 19 Interfejs diagnostyczny magistrali danych

    Aktywne błędy: 0

    Nieaktywne błędy: 0

    Opis sytemu: Gateway

    Numer oprogramowania: 8W0907468N

    Wersja oprogramowania: 3039

    Numer jednostki sterującej: 8W0907468L

    Wersja jednostki sterującej: H06

    Numer seryjny: F0342877547201

    Nazwa ODX: EV_Gatew31xUNECE

    Wersja ODX: 005017

    Błędy:

        Nie znaleziono kodów błędów

    Data: 2024-04-05 22:04

 

To jedyne co mam  w historii po ostatnim skanie gdzie udało mi się połączyć z obd11 i wykonać skan. Jutro zobaczę jak skan wyjdzie z otwartą maską 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Gateway ma SFD2

 

Screenshot_20240515_083736_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...