Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem olejowy w Audi A4 B8 2.0TDI CGLC


Przemo1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Czy ktoś podołał z problemem żarcia oleju przez cglc? Przebieg 280tys. Po zakupie wystąpił problem z DPF. Był zawalony popiołem w wartości maksymalnej, lecz teoretycznie mógł sie skończyć z racji przebiegu. Został wymieniony na nowy zamiennik JMJ. Teraz zużywa olej -trasa około 500ml na 1000km, miasto trochę więcej (jeżdzi głównie trasy więc cieżko stwierdzić). DPF wypala co 300-400 km trasa, 200 km miasto. Po procedurze wypalania kominy czarne od sadzy. Po dłuższym postoju , po odpaleniu i odczekaniu aż złapie trochę temperatury potrafi dymić na szaro-niebiesko lecz po chwili jazdy to ustaje.

Na początku procedury wypalania filtra kopci tak że świata z tylu nie widać (wydaje mi się że podczas rozgrzewania do procedury i dotrysku paliwa). Silnik suchy, w przewodzie przed turbo mała plamka oleju, w przewodzie przed przepustnicą pojawił się olej i zapocenie na łączeniu. Ilość oleju w intercoolerze będzie dopiero sprawdzana. Przygotowuje się na najgorsze czyli remont lub wymiana silnika. Jak u Was zakończyl się ten temat ? 

IMG_5663.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Silnik złom. W CGLC znany problem.

O co chodzi że niektóre cglc nie biora nic nawet przy dużych przebiegach a niektóre potrafa chlać niczym najgorsze TFSI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślicie ze opłaca się robić remont czy od razu szukać używanego silnika? Było kilka tematów ale żaden nie dał jasnej odpowiedzi, kilka kończyło się nawet ze po remoncie nadal brał olej :)  Ktoś podołał z tym problemem na 100%?

 

W dniu 23.05.2024 o 18:06, franekv6 napisał(a):

O co chodzi że niektóre cglc nie biora nic nawet przy dużych przebiegach a niektóre potrafa chlać niczym najgorsze TFSI ?

Tu raczej wpływ ma odpowiednia eksploatacja , wiec ten silnik to loteria. Znajomy tez ma CGLC z podobnym przebiegiem lecz na pobor oleju nie narzeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Przemo1989 napisał(a):

czy od razu szukać używanego silnika?

I kupić następne zwłoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

I kupić następne zwłoki?

Tego właśnie się boje. Wolałbym uniknąc sytuacji straconych pieniędzy i nie uzyskania rezultatu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamierzasz autem jeszcze pojeździć, to wykonaj remont w dobrym sprawdzonym warsztacie, bez oszczędzania na częściach.
Jeżeli planujesz wkrótce zmienić auto, to przyszła tego najwyższa pora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli zamierzasz autem jeszcze pojeździć, to wykonaj remont w dobrym sprawdzonym warsztacie, bez oszczędzania na częściach.
Jeżeli planujesz wkrótce zmienić auto, to przyszła tego najwyższa pora.

Dzięki za odpowiedź Muskel1. Pozdrawiam 💪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2024 o 19:31, Przemo1989 napisał(a):

Dzięki za odpowiedź Muskel1. Pozdrawiam 💪

I jak sytuacja z poborem oleju? Robiłeś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze jedną rzecz zrobił tłoki nafta namoczył pózniej płukanka wymiana oleju i wtedy pomiar kompresji i ewentualny remont silnika bo to koszt rzędu 20 tyś. 🫣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...