A4B9 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca (edytowane) Silnik 2.0 TDI , co kilkaset km zapala się kontrolka check engine . Po pełnym przeskanowaniu błędy są tylko w sterowniku silnika (reszta ok) . Wiem że to błąd czujnika nox , natomiast czym może on być spowodowany? @Muskel1 może spotkałeś się z takim przypadkiem ? 2 Faults Found 9582 - NOx Sensor 1 Bank 1 P2200 00 [232] - Electrical Malfunction MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear 9879 - Sense Circuit for Heater for NOx Sensor 1 Bank 1 P2209 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Edytowane 13 Czerwca przez A4B9
A4B9 Opublikowano 12 Czerwca Autor Opublikowano 12 Czerwca 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Albo czujnik albo wiązka mają usterkę. Dziękuję za odpowiedź Sprawdzę dokładnie wiązkę i wtyczki. Zastaniam się dlaczego dzieje się to sporadycznie i czy nie jest to spowodowane usterką której wyczyści układu wydechowego
Muskel1 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca Trudno stwierdzić. Możliwe, że wiązka jest gdzieś uszkodzona lub kontakty we wtyczce, bo jest jednocześnie też błąd grzałki czujnika NOx zapisany.
A4B9 Opublikowano 12 Czerwca Autor Opublikowano 12 Czerwca 4 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Trudno stwierdzić. Możliwe, że wiązka jest gdzieś uszkodzona lub kontakty we wtyczce, bo jest jednocześnie też błąd grzałki czujnika NOx zapisany. Jest rozbieżność w czasie kiedy te błędy wystąpiły . Zacznę jak radzisz od sprawdzenia instalacji
Rob@k Opublikowano 13 Czerwca Opublikowano 13 Czerwca Trochę z innej strony, ale mamy w pracy dwa mercedesy sprintera i vito. W obydwu padły czujniki nox. Najpierw sporadycznie wyskakiwał check i gasł. Trwało to ze 2-3 miesiące aż w końcu zapalił się na stałe i czujniki poszły do wymiany. 1
A4B9 Opublikowano 22 Czerwca Autor Opublikowano 22 Czerwca (edytowane) @Muskel1 Przeglądnąłem przewody i wtyczki , wszystko wydaje się OK. Co ciekawe błąd ten zaczął się co jakiś czas pokazywać po wymianie oleju w skrzyni (manual). Pojawia mi się błąd sondy NOx (co 100-150km) ale bez kontrolki check engine a dopiero za jakiś czas (2-3 dni) włącza się kontrolka i zapis błędu wygląda trochę inaczej (zmienia się jakby jego status) . Data wystąpienia błędu nie jest datą włączenia się kontrolki tylko jest datą pierwotną wystąpienia błędu (bez kontrolki). (Przykładowe skany) Dlaczego może się tak dziać? Bez kontrolki: 1 Fault Found 9582 - NOx Sensor 1 Bank 1 P2200 00 [100] - Electrical Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 8 Mileage: 184660 km Date: 2024.06.22 Time: 08:34:14 Engine RPM: 859.00 /min Normed load value: 36.9 % Vehicle speed: 22 km/h Coolant temperature: 68 °C Intake air temperature: 65 °C Ambient air pressure: 970 mbar Voltage terminal 30: 13.020 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 Z kontrolką 1 Fault Found 9582 - NOx Sensor 1 Bank 1 P2200 00 [236] - Electrical Malfunction MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 24 Mileage: 184467 km Date: 2024.06.16 Time: 21:16:12 Engine RPM: 980.00 /min Normed load value: 45.5 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 78 °C Intake air temperature: 71 °C Ambient air pressure: 980 mbar Voltage terminal 30: 13.060 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 Readiness: 1 1 0 0 0 Edytowane 22 Czerwca przez A4B9
Muskel1 Opublikowano 22 Czerwca Opublikowano 22 Czerwca Zależne jest to od częstotliwości wystąpienia błędu. Drugi błąd pojawia się gdy częstotliwość osiągnie pewną liczbę, w tym przypadku widnieje 24.
A4B9 Opublikowano 22 Czerwca Autor Opublikowano 22 Czerwca 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Zależne jest to od częstotliwości wystąpienia błędu. Drugi błąd pojawia się gdy częstotliwość osiągnie pewną liczbę, w tym przypadku widnieje 24. Czyli status błędu (stary zostaje zamieniony nowym) po wystąpieniu pewnej ilości powtórzeń błędu i wtedy pojawi się check engine, dobrze rozumiem ?
Muskel1 Opublikowano 22 Czerwca Opublikowano 22 Czerwca 46 minut temu, A4B9 napisał(a): Przeglądnąłem przewody i wtyczki , wszystko wydaje się OK. Co ciekawe błąd ten zaczął się co jakiś czas pokazywać po wymianie oleju w skrzyni (manual). To może być przypadek z tą wymianą oleju. Sprawdzałeś pod względem optycznym czy elektrycznym? 1
A4B9 Opublikowano 22 Czerwca Autor Opublikowano 22 Czerwca 8 minut temu, Muskel1 napisał(a): To może być przypadek z tą wymianą oleju. Sprawdzałeś pod względem optycznym czy elektrycznym? Sprawdziłem optycznie przewody i wtyczki (wypinałem) . Uruchomiłem silnik i poruszałem dosyć mocno każdy odcinek wiązki na drodze do sterownika silnika. Wiem ze sondę Nox można jedynie sprawdzić multimetrem czy dochodzi zasilanie a samą pracę to chyba musi być oscyloskop. Jeśli błąd pojawiałby się odrazu po skasowaniu przypuszczałbym stałe uszkodzenie i łatwiej byłoby zdiagnozować . Tu jednak jest sporadyczne co utrudni sprawdzenie choćby zasilania . Nie wiem też czy ten błąd kategorycznie wskazuje na uszkodzenie wiązki czy jednak może to być uszkodzenie czujnika lub jego sterownika
Muskel1 Opublikowano 22 Czerwca Opublikowano 22 Czerwca Musisz sprawdzić wiązkę pod względem elektrycznym. Od sterownika silnika do czujnika. Wypiąć wtyczkę przy sterowniku silnika, wypiąć wtyczkę czujnika NOx, podać napięcie przy wtyczce silnika na odpowiednie piny odpowiedzialne za czujnik NOx (pod obciążeniem oczywiście) i na drugim końcu sprawdzać spadek napięcia.
A4B9 Opublikowano 22 Czerwca Autor Opublikowano 22 Czerwca (edytowane) Między czujnikiem a sterownikiem jest jeszcze „kostka” wydaje mi się że jest to sterownik czujnika . Edytowane 22 Czerwca przez A4B9
A4B9 Opublikowano 22 Czerwca Autor Opublikowano 22 Czerwca Czyli należy sprawdzić wiązkę od sterownika sondy do sterownika silnika. ciekawe czy ten błąd może zgłaszać uszkodzenie samej sondy lub okablowanie między sondą a sterownikiem sondy.
Muskel1 Opublikowano 22 Czerwca Opublikowano 22 Czerwca W najgorszym wypadku to czujnik NOx, w najgorszym, bo cena czujnika jest bardzo wysoka.
A4B9 Opublikowano 22 Czerwca Autor Opublikowano 22 Czerwca 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): W najgorszym wypadku to czujnik NOx, w najgorszym, bo cena czujnika jest bardzo wysoka. Trochę poszperałem, sama sonda to NGK NS11A , nawet takie oznaczenie jest na oryginale. Na Alleg.. są sprzedawane nowe w granicach 400zł jako zestaw do montażu ale bez sterownika. Niestety w tym wypadku nie jestem stanie stwierdzić co jest uwalone , bo kupię samą sondę a okaże się sterownik 😏
A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 18 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Musisz sprawdzić wiązkę pod względem elektrycznym. Od sterownika silnika do czujnika. Wypiąć wtyczkę przy sterowniku silnika, wypiąć wtyczkę czujnika NOx, podać napięcie przy wtyczce silnika na odpowiednie piny odpowiedzialne za czujnik NOx (pod obciążeniem oczywiście) i na drugim końcu sprawdzać spadek napięcia. -napięcie do sterownika czujnika jest 13V (na zapłonie) . Tu nie sprawdzałem nic więcej , no chyba że pod obciążeniem coś się dzieje lub kiedy występują określone drgania . -zmierzyłem oporność przewodów od wtyczki sterownika silnika do wtyczki sterownika sondy , jest w obydwu taka sama . Przepływ sygnału jest (multimetr) Czy mogę coś więcej zrobić?
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Zmierzyć pod obciążeniem, bo tylko wtedy jest 100% pewność, że wiązka nie jest gdzieś uszkodzona. Jak jest gdzieś pęknięta to takie mierzenie, które dokonałeś tego nie wykaże, i rezystancja czy napięcie pokaże normalnie. Tylko pod obciążeniem wyjdzie szydło z wora.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się