Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd czunika nox w A4 B9 2.0TDI


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 2.0 TDI  , co kilkaset km zapala się kontrolka check engine . Po pełnym  przeskanowaniu błędy są tylko w sterowniku silnika (reszta ok) .

Wiem że to błąd czujnika nox , natomiast czym może on być spowodowany?

@Muskel1 może spotkałeś się z takim przypadkiem ?
 

 

2 Faults Found 

9582 - NOx Sensor 1 Bank 1 
          P2200 00 [232] - Electrical Malfunction
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             

9879 - Sense Circuit for Heater for NOx Sensor 1 Bank 1 
          P2209 00 [096] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

 

 

Edytowane przez A4B9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik albo wiązka mają usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Albo czujnik albo wiązka mają usterkę.


Dziękuję za odpowiedź

 

Sprawdzę dokładnie wiązkę i wtyczki. Zastaniam się dlaczego dzieje się to sporadycznie i czy nie jest to spowodowane usterką której wyczyści układu wydechowego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno stwierdzić. Możliwe, że wiązka jest gdzieś uszkodzona lub kontakty we wtyczce, bo jest jednocześnie też błąd grzałki czujnika NOx zapisany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Trudno stwierdzić. Możliwe, że wiązka jest gdzieś uszkodzona lub kontakty we wtyczce, bo jest jednocześnie też błąd grzałki czujnika NOx zapisany.

Jest rozbieżność w czasie kiedy te błędy wystąpiły . Zacznę jak radzisz od sprawdzenia instalacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z innej strony, ale mamy w pracy dwa mercedesy sprintera i vito. W obydwu padły czujniki nox. Najpierw sporadycznie wyskakiwał check i gasł. Trwało to ze 2-3 miesiące aż w końcu zapalił się na stałe i czujniki poszły do wymiany. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1

 

Przeglądnąłem przewody i wtyczki , wszystko wydaje się OK. Co ciekawe błąd ten zaczął się co jakiś czas pokazywać po wymianie oleju w skrzyni (manual).

 

Pojawia mi  się błąd sondy NOx (co 100-150km) ale bez kontrolki check engine a dopiero za jakiś czas (2-3 dni)  włącza się kontrolka i zapis błędu wygląda trochę inaczej (zmienia się jakby jego status) . Data wystąpienia błędu nie jest datą włączenia się kontrolki tylko jest datą pierwotną wystąpienia błędu (bez kontrolki). (Przykładowe skany)

 

Dlaczego może się tak dziać?

 

Bez kontrolki: 

 

1 Fault Found 

9582 - NOx Sensor 1 Bank 1 

          P2200 00 [100] - Electrical Malfunction

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 8

                    Mileage: 184660 km

                    Date: 2024.06.22

                    Time: 08:34:14

 

                    Engine RPM: 859.00 /min

                    Normed load value: 36.9 %

                    Vehicle speed: 22 km/h

                    Coolant temperature: 68 °C

                    Intake air temperature: 65 °C

                    Ambient air pressure: 970 mbar

                    Voltage terminal 30: 13.020 V

                    Unlearning counter according OBD: 40

                    Engine status: COENG_RUNNING

                    Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

 

Z kontrolką 

 

1 Fault Found 

9582 - NOx Sensor 1 Bank 1 

          P2200 00 [236] - Electrical Malfunction

          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 24

                    Mileage: 184467 km

                    Date: 2024.06.16

                    Time: 21:16:12

 

                    Engine RPM: 980.00 /min

                    Normed load value: 45.5 %

                    Vehicle speed: 0 km/h

                    Coolant temperature: 78 °C

                    Intake air temperature: 71 °C

                    Ambient air pressure: 980 mbar

                    Voltage terminal 30: 13.060 V

                    Unlearning counter according OBD: 40

                    Engine status: COENG_RUNNING

                    Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

 

Readiness: 1 1 0 0 0 

 

Edytowane przez A4B9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależne jest to od częstotliwości wystąpienia błędu. Drugi błąd pojawia się gdy częstotliwość osiągnie pewną liczbę, w tym przypadku widnieje 24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Zależne jest to od częstotliwości wystąpienia błędu. Drugi błąd pojawia się gdy częstotliwość osiągnie pewną liczbę, w tym przypadku widnieje 24.

Czyli status błędu (stary zostaje zamieniony nowym) po wystąpieniu pewnej ilości powtórzeń błędu i wtedy pojawi się check engine, dobrze rozumiem ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, A4B9 napisał(a):

Przeglądnąłem przewody i wtyczki , wszystko wydaje się OK. Co ciekawe błąd ten zaczął się co jakiś czas pokazywać po wymianie oleju w skrzyni (manual).

To może być przypadek z tą wymianą oleju. Sprawdzałeś pod względem optycznym czy elektrycznym?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

To może być przypadek z tą wymianą oleju. Sprawdzałeś pod względem optycznym czy elektrycznym?

Sprawdziłem optycznie przewody i wtyczki (wypinałem) . Uruchomiłem silnik i poruszałem dosyć mocno każdy odcinek wiązki na drodze do sterownika silnika. 
Wiem ze sondę Nox można jedynie sprawdzić multimetrem  czy dochodzi zasilanie a samą pracę to chyba musi być oscyloskop. Jeśli błąd pojawiałby się odrazu po skasowaniu przypuszczałbym stałe uszkodzenie i łatwiej byłoby zdiagnozować . Tu jednak jest sporadyczne  co utrudni sprawdzenie choćby zasilania . Nie wiem też czy ten błąd kategorycznie wskazuje na uszkodzenie wiązki czy jednak może to być uszkodzenie czujnika lub jego sterownika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić wiązkę pod względem elektrycznym. Od sterownika silnika do czujnika. Wypiąć wtyczkę przy sterowniku silnika, wypiąć wtyczkę czujnika NOx, podać napięcie przy wtyczce silnika na odpowiednie piny odpowiedzialne za czujnik NOx (pod obciążeniem oczywiście) i na drugim końcu sprawdzać spadek napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między czujnikiem a sterownikiem jest jeszcze „kostka” wydaje mi się że jest to sterownik czujnika . 

 

 

IMG_8863.jpeg

Edytowane przez A4B9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli należy sprawdzić wiązkę od sterownika sondy do sterownika silnika.

 

ciekawe czy ten błąd może zgłaszać uszkodzenie samej sondy lub okablowanie między sondą a sterownikiem sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najgorszym wypadku to czujnik NOx, w najgorszym, bo cena czujnika jest bardzo wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

W najgorszym wypadku to czujnik NOx, w najgorszym, bo cena czujnika jest bardzo wysoka.

Trochę poszperałem, sama sonda  to NGK NS11A , nawet takie oznaczenie jest na oryginale. Na Alleg.. są sprzedawane nowe w granicach 400zł jako zestaw do montażu ale bez sterownika. Niestety w tym wypadku nie jestem stanie stwierdzić co jest uwalone , bo kupię samą sondę a okaże się sterownik 😏
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Musisz sprawdzić wiązkę pod względem elektrycznym. Od sterownika silnika do czujnika. Wypiąć wtyczkę przy sterowniku silnika, wypiąć wtyczkę czujnika NOx, podać napięcie przy wtyczce silnika na odpowiednie piny odpowiedzialne za czujnik NOx (pod obciążeniem oczywiście) i na drugim końcu sprawdzać spadek napięcia.

-napięcie do sterownika czujnika jest 13V (na zapłonie) . Tu nie sprawdzałem nic więcej , no chyba że pod obciążeniem coś się dzieje lub kiedy występują określone drgania .

-zmierzyłem oporność przewodów od wtyczki sterownika silnika do wtyczki sterownika sondy , jest w obydwu taka sama . Przepływ sygnału jest (multimetr) 

 
Czy mogę coś więcej zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyć pod obciążeniem, bo tylko wtedy jest 100% pewność, że wiązka nie jest gdzieś uszkodzona. Jak jest gdzieś pęknięta to takie mierzenie, które dokonałeś tego nie wykaże, i rezystancja czy napięcie pokaże normalnie.

Tylko pod obciążeniem wyjdzie szydło z wora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...