Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie korbowody i tłoki do A4 B6 1.8 T BEX??


wolnynaszybkosc

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Przeszukując „internety” natrafiłem na rozbieżność pomiędzy numerami korbowodów w 1.8T o oznaczeniu silnika BEX. Tzn. wszystkie silniki 1.8T mają zbliżoną budowę, zazwyczaj różniąc się osprzętem typu większe turbo, dwa intercoolery etc. Jednak tutaj pomimo tego samego bloku silnika, (korbowody) z tego co wyczytałem z ETKI wychodziły pod numerem:

06D 198 401 zastąpionym przez 06A 198 401 E, który występuje tylko w tym kodzie silnika. 
Mam zamiar nieco podnieść moc swojej B6 która aktualnie od dłuższego czasu jest na poziomie 250 KM i stockowym bloku i głowicy silnika (w skrócie- nic nie było grzebane poza rozrządem, filtrami itd- tzn. sama obsługa) Aktualnie zrobiony jest fmic, tip, kolektor wydechowy i sam wydech, downpipe (oczywiście owinięty), większe wtryskiwacze, turbo jest stockowe- K03S, mocniejsza pompa paliwa i z grubsza to tyle. 
Zależy mi na uzyskaniu mocy około 350 KM, bo to fwd więc i tak chyba 350 to dużo, choć nigdzie nie znalazłem opinii na temat tego ile jest sens dać mocy na fwd. 
Jeśli się nie mylę, to seryjny wał korbowy powinien wytrzymać?

Skrzynia jest stockowa- 6

Same tłoki ponoć też są pancerne i wystarczą z zapasem- jeśli się mylę to proszę o korektę lub po prostu informację :)

Do wymiany między innymi są oczywiście te „nieszczęsne” korbowody- nie mogę jednoznacznie ocenić, które są pasujące na 100% - nie interesuje mnie opcja dla strokera- chcę podpytać po prostu ludzi, którzy zakuwali silnik i mogą mi trochę podpowiedzieć :) za co będę bardzo wdzięczny. Również kupno 4.2 albo 2.7 BT odpada. 

Dodatkowo głównie dochodzi ew. przepływka, większe turbo, obicie sprzęgła cewki, wtryski, śruby, świece i mniejsze wydatki. Czy jest coś, na co powinienem się przygotować? :D Mam na myśli większy wydatek typu np. turbo (i wiadomo adaptery etc.). 
Zakładając, że silnik jest zdrowy i kompresja wyjdzie ok, a po otwarciu nie będzie widać „placu boju” to co może mnie zaskoczyć? W sensie o czym mogłem zapomnieć? Hamulce mam od S4- 345 przód i 300 tył, więc jest bezpiecznie.

Jeśli dotarłeś do końca tego zapytania i jesteś w stanie coś podpowiedzieć- dzięki uprzejmie! :)

Edytowane przez wolnynaszybkosc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w fwd 230km i jak mocniej depnę, to zrywa trakcję na suchym asfalcie. Wg mnie to narobisz sobie kosztów i kłopotów idąc w 350 km. Ale co kto lubi. 

 

Wał wytrzyma. Korby raczej już kute, powyżej 400nm momentu. Tłoki wytrzymują około 500 koni, jeśli mnie pamięć nie myli. 

 

U mnie auto wpada w wibracje na 4 i 5 biegu, a to tylko 340 niuta. Trzeba założyć dwumas z awx i sprawdzić skrzynie od środka. Zawieszenie już powoli trzeba wymienić. Rok temu pękła głowica. Ogólnie jest na co wydawać pieniądze, i to bez wysilania silnika. A za takie uważam ładowanie się w 300+hp.

 

Osobiście nie pogardziłbym 280hp / 380nm, jako maximum, które nie wymaga kucia i wymiany wydechu. Ale o trakcji szło by zapomnieć. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, darayus napisał(a):

Ja mam w fwd 230km i jak mocniej depnę, to zrywa trakcję na suchym asfalcie. Wg mnie to narobisz sobie kosztów i kłopotów idąc w 350 km. …

 

Wał wytrzyma. Korby raczej już kute, powyżej 400nm momentu. Tłoki wytrzymują około 500 koni, jeśli mnie pamięć nie myli. 

 

U mnie auto wpada w wibracje na 4 i 5 biegu, a to tylko 340 niuta. Trzeba założyć dwumas z awx i sprawdzić skrzynie od środka. Zawieszenie już powoli trzeba wymienić. Rok temu pękła głowica. Ogólnie jest na co wydawać pieniądze, i to bez wysilania silnika. A za takie uważam ładowanie się w 300+hp.

 

Osobiście nie pogardziłbym 280hp / 380nm, jako maximum, które nie wymaga kucia i wymiany wydechu. Ale o trakcji szło by zapomnieć. 

 

 

 

Tak jak w zapytaniu, czy silnik to BEX? Jeśli tak, to czy mógłbyś podać wymiary korb? Co autor to inna książka. Jedni piszą 19 a inni 20 mm. 
Bo jak najbardziej korby są do wymiany tak jak mówimy. 
Zawieszenie również było wymieniane jak był robiony pod 250, o wydechu też nie zapomniałem- spokojnie da radę pod większe turbo/ moce. 
Trochę nie fart miałeś z tą głowicą. Te jednostki (oczywiście przy wymianie odpowiednich gratów) co może wiesz, wytrzymują po 600+ bez zmiany góry ani robienia strokera. Załączam wykres, u mnie 370 Nm- 1, 2 i czasami trochę 3 trakcja co prawda out, jednak mi bardziej podchodzi “rolka” niż strzelanie ze sprzęgła. Skrzynia i sprzęgło kondycja naprawdę okej. Dwa lata bez awarii wydaje mi się to potwierdzać, co oczywiście nie zmienia faktu, że może, tak jak mówisz, wymagać modyfikacji. 

A4_Hybryda_BEX_(3).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie miało gaz jakiś szajsowaty, landi renzo przed zakupem. Po czipie zmieniłem na stag/kme. Co i cóż. Lipa, te silniki tak już mają. 

 

20mm sworzeń mają tylko aeb, agu, amk, amu, apx, atc, atw, awd, ayp, bea i są mierzone bodaj do 400 albo 420 nm. W bexie są słabsze 19mm wytrzymujące do 380 niuta. 

 

Od kogo i jaką dokładnie masz turbine? Tylko ona mnie ogranicza teraz przed osiągnięciem wyższych mocy. 

Edytowane przez darayus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie turbina to oryginalna K03S BorgWarner KKK (k03-073/ 06B145703B), tyle tylko, że hybryda.

W tym roku została dołożona instalacja gazowa zenit’a- dam znać jak będzie wyglądało to w tym wypadku, choć już mam w innym aucie też zenita (tak samo nową, instalowaną w autoryzowanym serwisie) i nic się nie dzieje. Jak coś się okaże złego (a mam nadzieję, że nie) to dam info. Została dobrana już przyszłościowo pod 350 (większe przewody, reduktor- jak na jednym nie pociągnie, wtryskiwacze etc.). 
Co do tytułowych korb- czyli czeka mnie albo znalezienie pod sworzeń 19 (Najbardziej przekonują mnie od IE) albo wymiana korb + tłoków? Bo wał zostaje na szczęście ten sam, tzn. w pozostałych silnikach wychodził ten sam. Pytanie prozaiczne, albo dziwnie zadane. Jeśli tłoki będą okej, to raczej idę tylko w korby na sworzeń 19, jeśli jednak tłoki do wymiany to pytanie. Iść w to co lepiej wychodzi finansowo (tak mi się wydaje najbardziej logiczne) czyli np. Tłoki plus korby 20 wyjdą taniej niż pod 19 to idę w 20 albo na odwrót. Czy popatrzeć jakoś inaczej? Tzn. nie szukam prowadzenia za rączkę (uprzejmie Ci dziękuję za informację, że w BEX wyszły pod sworzeń 19- to mi dużo daje) tylko być może nie widzę tego jeszcze z jakiejś innej strony albo coś przeoczyłem. I tak, 350 to wydaje się być duży non sens, jednak się trochę uparłem ;) bo kiedyś z kimś tak sobie luźno założyliśmy i jeśli rzuciłeś okiem, to naprawdę brakuje niewielu rzeczy (co nie mówi, że są tanie) xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup kute korby na sworzeń 19mm i wystarczy. Tłoki są kute, więc nie ma lipy, zostawiasz. Pompy posprawdzać / wymienić na mocniejsze i sądzę, że to wystarczy. Korby 20mm nie mają sensu, bo to i głowica na szerszy kanał potrzebna, np z ADR albo aeb itp. 

 

Ja też mam hybrydę K03s (niby) nie wiem dokładnie jaki setup. Mało zapłaciłem, bo 1200 jeśli mnie pamięć nie myli. Ale 3 lata już jeżdżę i nic nie gwiżdze i odpycha się wystarczająco. Quattro by się przydało. Ale zmiana setupu zawieszenia, to są już chore koszty, a mnie drażni, jak coś mi stuka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...