szym3k33 Opublikowano 21 Sierpnia Opublikowano 21 Sierpnia Witam, dziś po trasie w mojej a6 c7 2.0 diesel wyskoczyl komunikat o niskim stanie oleju, dolac maks 1litr. Z uwagi braku czasu jak i możliwości(pozny wieczor) zajechałem po trasie do najblizszego CPN i zakupiłem olej taki jak zawsze leje Valvoline 5w30, z braku wyboru kupiłem jednak olej z specyfikacja dla VG 502.00/505.00(VALVOLINE SYNPOWER A3/B4 5W30), a z tego co wiem dla aut z DPF najlepsze są oleje z spec. 504.00/507.00 i taki zawsze lałem. Stąd moje pytanie, czy tą z pozoru niewielką dolewką(niecałe 400ml) może być w przyszłości problem z wypalaniem i szybko wymienić cały olej czy raczej taka ilość nie powinna mieć wpływu, olej zmieniałem ponad 5tyś km temu, więc do momentu następnej wymiany jeszcze troche(wymieniam co 8-10tys km). Z niskim stanem oleju nie chciałem dłużej jechać, wiec zdecydowałem się dolać tego oleju z nie do końca ok specyfikacją dla DPF.(Tak wiem, 2.0 tdi nie powinno zbytnio brać oleju, musze znaleźć ewentualny wyciek, powód ubytku.) Może osoba z odpowiednią wiedzą wypowie się co powinienem teraz zrobić, wymieniać czy dać sobie spokój i poczekać do planowanej wymiany. Pozdrawiam
szym3k33 Opublikowano 22 Sierpnia Autor Opublikowano 22 Sierpnia Dziękuje, już przerabiałem temat DPF w mojej poprzedniej audi a4 b8 dlatego jestem teraz wrażliwy na tym punkcie 😁
szym3k33 Opublikowano 23 Sierpnia Autor Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) W obecnej a6 tak, w poprzedniej b8 CAGA 143km Edytowane 23 Sierpnia przez szym3k33
Muskel1 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia To martw się lepiej tym zużyciem oleju, a nie tym czy wlałeś właściwy pod dpf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się