Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu i imbusa pompy oleju w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Muszę zadać kilka pytań odnośnie A4 B8 2008r 2.0 TDI CAGA>

1.  3,5 roku temu kupiłem A4 B8 2008r 2.TDI CAGA z przebiegiem 160tyś. Na dzień dobry zmieniłem rozrząd. Teraz mam przejechane prawie 230tyś km i zastanawiam się czy powinienem już zmieniać czy jeszcze na spokojnie mogę jeździć. Jest to moje pierwsze auto, w którym trzeba wymieniać rozrząd, więc temat jest dla mnie zupełnie obcy, a wolę dopytać na forum.

2. Czy w przypadku wymiany rozrządu warto również jest wymienić ten imbus pompy oleju? Słyszałem, że w tym modelu lubi się zeszlifować. 

3. Wyskoczyła mi żółta kontrolka check engine, po podłączeniu pod kompa wykazało taki błąd - Błąd P219600 Czujnik Lambda 1, bank 1, bogata mieszanka [stałe] - czy ma on jakiś wpływ na użytkowanie auta? czy raczej tylko informuje o tym, ze z sonda lambda jest cos nie tak? Po usunięciu błędu pojawił się ponownie po jakichś 3 tygodniach...

4. Tarcie (jakby o gumę) przy kręceniu kierownicą - dużo osób ma ten problem skąd się bierze to tarcie wydobywające się z okolic kolumny kierowniczej? czym to najlepiej nasmarować? jakim sprajem, bądź smarem?
 

Opublikowano
W dniu 4.09.2024 o 08:40, Siumkaj napisał(a):

Czy w przypadku wymiany rozrządu warto również jest wymienić ten imbus pompy oleju? Słyszałem, że w tym modelu lubi się zeszlifować. 

Warto, zwłaszcza że u Ciebie jest ten krótszy imbus 77mm

W dniu 4.09.2024 o 08:40, Siumkaj napisał(a):

Tarcie (jakby o gumę) przy kręceniu kierownicą - dużo osób ma ten problem skąd się bierze to tarcie wydobywające się z okolic kolumny kierowniczej? czym to najlepiej nasmarować? jakim sprajem, bądź smarem?
 

Łożysko w kolumnie albo taśma.

W dniu 4.09.2024 o 08:40, Siumkaj napisał(a):

3,5 roku temu kupiłem A4 B8 2008r 2.TDI CAGA z przebiegiem 160tyś. Na dzień dobry zmieniłem rozrząd. Teraz mam przejechane prawie 230tyś km i zastanawiam się czy powinienem już zmieniać czy jeszcze na spokojnie mogę jeździć. Jest to moje pierwsze auto, w którym trzeba wymieniać rozrząd, więc temat jest dla mnie zupełnie obcy, a wolę dopytać na forum.

Ja bym się wstrzymał jeszcze z 20tys. Ewentualnie sprawdzić w jakiej pozycji jest napinacz paska, czy pasek nie jest słabo napięty, ale do tego trzeba zdjąć obudowę rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...