Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P1400 i problem z EGR w Audi A4 B7 2.0 TDI BPW


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez zdolny,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Przed wymianą EGR miałem błąd P0403 EGR (N18) - usterka, i faktycznie. EGR co prawda nie był zawalony mułem, bardziej olejem. Jednak przy testach z VCDS'a nie dawał oznak życia. Kupiłem najtańszą nówkę z allegro firmy Abakus. Po założeniu, skasowałem błędy i check wraz z sprężynką zgasł. Auto miało moc, śmigało jak złe jednak po mocniejszym naciśnięciu gazu (choć nie jest to regułą) zaczęła mi migać sama sprężynka.

Odczytany błąd z VCDS'a:
005120 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)
                  P1400 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona

Zrobiłem test EGRa i zawór działa, podczas testu podnosi się do 25/28% i zamyka.
Sprawdziłem wtyczkę od EGR, piny są ok, multimetrem sprawdziłem czy kable nie są uszkodzone w samej wtyczce, wszystko OK.

Przejrzałem inne wtyczki, od klapy gaszącej/przepustnicy, przepływomierza etc, i nigdzie ani na kablach ani na wtyczkach nie ma nic niepokojącego.

Błąd nie pokazuje się od razu,  zapala się zazwyczaj po mocniejszym depnięciu w gaz.

Podczas przeglądania danych pomiarowych zauważyłem ciekawą rzecz. Grupa 003 okno 4 "Cykl pracy recyrkulacji spalin", podczas gdy nie ma błędu dane tam się zmieniają, w zależności od obrotów silnika, ogólnie są dynamiczne. A w momencie jak wyskakuje check bądź sprężynka wartość jest stała i wynosi 100,6% (albo 106%, napewno ponad 100, wybaczcie nie zapisałem).

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię co mógł bym sprawdzić w celu rozwiązania tej zagadki.

Może być to nowy/wadliwy EGR?

Sprawdzałem go na sucho, przed zamontowaniem i widziałem jak działa. Zanim wyskoczy błąd to mając nad nim ucho słyszę jak dźwięk silnika się zmienia więc coś tam pracuje. Testy przechodzi. No ale jak pisałem kupiłem najtańszy zamiennik więc też może być wadliwy.


 

Opublikowano

Wina EGR, te tanie badziewia nigdy nie działają dobrze. Jak wymieniać to tylko na ori, albo na coś markowego (np. pierburg). Ewentualnie go wkodować programowo i zapomnieć o problemie (jeśli jest potrzeba to mogę zrobić na miejscu, lub jak wyślesz ecu).

  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

Też trochę myślę, że ten zamiennik może być nędzny. Widziałem ktoś na forum też miał problem po wymianie i dopiero kolejna wymiana przyniosła oczekiwany rezultat. Aczkolwiek jak zobaczyłem co jest w starym to pomyślałem że tam jest taka prosta elektronika że tego nie można spier****. Są jakieś inne marki sprawdzone czy pewność da mi tylko pierburg?

O wykodowaniu programowo myślałem, jak kolejne wymiany nie przyniosą efektu to będzie trzeba zrobić. Tylko cos mi się obiło że później może być problem z DPF i najlepiej zrobić jedno i drugie, dlatego wolał bym zmęczyć DPF do końca i wtedy już mu wykasować jedno i drugie.

Edytowane:

@sebol1204 i było tak jak mówisz. Zamówiłem nowy EGR Pierburga, i po odpaleniu auta żadnego check'a i sprężynki nie było. Z tej radości zrobiłem z 80km po mieście i okolicy i nic. Żadnego błędu.

Dzięki za odzew!

 

Edytowane przez zdolny
Opublikowano
W dniu 10.09.2024 o 20:51, zdolny napisał(a):

Też trochę myślę, że ten zamiennik może być nędzny. Widziałem ktoś na forum też miał problem po wymianie i dopiero kolejna wymiana przyniosła oczekiwany rezultat. Aczkolwiek jak zobaczyłem co jest w starym to pomyślałem że tam jest taka prosta elektronika że tego nie można spier****. Są jakieś inne marki sprawdzone czy pewność da mi tylko pierburg?

O wykodowaniu programowo myślałem, jak kolejne wymiany nie przyniosą efektu to będzie trzeba zrobić. Tylko cos mi się obiło że później może być problem z DPF i najlepiej zrobić jedno i drugie, dlatego wolał bym zmęczyć DPF do końca i wtedy już mu wykasować jedno i drugie.

Edytowane:

@sebol1204 i było tak jak mówisz. Zamówiłem nowy EGR Pierburga, i po odpaleniu auta żadnego check'a i sprężynki nie było. Z tej radości zrobiłem z 80km po mieście i okolicy i nic. Żadnego błędu.

Dzięki za odzew!

 

Przy prawidłowym wyłączeniu EGR nie ma problemu z dpf'em. Tak samo na odwrót.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...