TheGame Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września (edytowane) Witam jestem posiadaczem A4 B5 1.9 TDi AJM 115km 2000r na pompowtrysku 340 000km przebiegu. Od miesiąca borykam się z problemem mianowicie: czasami - losowo po odpalaniu silnika słychać dziwne tłuczenie ze silnika jakby nie chodził na jeden lub dwa cylindry, zwykle po przejechaniu jakiegoś dystansu czasem 2km czasem 10km tłuczenie znika i samochód działa jakby nigdy nic. Nie mam pojęcia czy to zawory czy coś innego. Tak czy inaczej czasem odpala i jest dobrze i nie ma żadnego problemu innym razem jest straszne tłuczenie i po jakimś czasie jazdy ustaje. Po odkręceniu korka wlewu oleju czuć spalinami i wypluwa olej ale tylko przy trzaskaniu. Czy ktoś kiedyś miał taki dokładnie problem i znalazł rozwiązanie? Oznaczenia na silniku "038 103 373R" "WWO" "V410" "H 8" Samochód w rodzinie od 2008 roku, pokrywa zaworów ani nic innego od silnika NIGDY nie było zdejmowane rozkręcane itp olej zmieniany regularnie co 10 000 km (castrol edge turbo diesel 5w40) 95% auta jest w stanie fabrycznym oryginalna dwumasa, sprzęgło, turbina, silnik nie rozbierany czujniki nie były nigdy wyciągane, odpinane ani wymieniane z pompowtryskami nigdy nie było problemu i działał idealnie. Jeszcze nie byłem na żadnym warsztacie i pod komputerami bo od 2008 roku wszyscy mechanicy zgodnie chcą wymieniać pół auta (bo niedługo padnie) i tak jeździ przez 16 lat. Edytowane 27 Września przez TheGame
Silver3833 Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września Hej sprawdz świecę wtryski 😉 później odmę 👍
TheGame Opublikowano 27 Września Autor Opublikowano 27 Września 1 godzinę temu, Silver3833 napisał(a): Hej sprawdz świecę wtryski 😉 później odmę 👍 Emmm a jaki wpływ mają aktualnie świece żarowe na trzaskanie silnika w słońcu przy 20 stopniach i zagrzanym silniku? Wtryski wydają się być w porządku i nigdy problemu z nimi nie było a w AJM żeby dostać się do odmy trzeba ściągać całą pokrywę zaworów
Silver3833 Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września (edytowane) 24 minuty temu, TheGame napisał(a): Emmm a jaki wpływ mają aktualnie świece żarowe na trzaskanie silnika w słońcu przy 20 stopniach i zagrzanym silniku? Wtryski wydają się być w porządku i nigdy problemu z nimi nie było a w AJM żeby dostać się do odmy trzeba ściągać całą pokrywę zaworów słuchaj o czym piszę co ma wpływ na sprawną pracę silniką ty widzę zero inf. czy swiece ktoś gdzie kiedy wymianiał ? wtryski zero info odmy też nie ruszał super że orginał tylko trzeba też profilaktycznię pewnę rzeczy wymieniać chyba więc się zastanów lepiej nic nie wymieniać bo orginał ??? lub napisz co było robionę np. no bo jakiś powód jest że tu piszesz że np coś tłucze ja ci mogę napisac może to byc sworzen tłoka lub krzywy wał lub luzny tłok na gładzi cylindra i się tłuczę 🤣 Edytowane 27 Września przez Silver3833
Langista Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września Odma do wymiany skoro czuć spaliny, tłuczenie to może być początek końca silnika, ajm z czasem lubiły puszczać płyn chłodniczy na tłok, a to wypalało w nim dziurę, stąd te stuki.
Silver3833 Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września (edytowane) Godzinę temu, TheGame napisał(a): Emmm a jaki wpływ mają aktualnie świece żarowe na trzaskanie silnika w słońcu przy 20 stopniach i zagrzanym silniku? Wtryski wydają się być w porządku i nigdy problemu z nimi nie było a w AJM żeby dostać się do odmy trzeba ściągać całą pokrywę zaworów Napisz tłuczę sie od dołu silnika czy góra ? Posłuchaj i daj znac Napiszę Ci moim zdaniem krzywki wałka się wytarły przy tym przebiegu ale to diagnoza z d*py bo nie słyszałem tego silnika 🤣 i nie sprawdziłem korekt wtrysków kąta wyprzedzenia zapłonu itp. Edytowane 27 Września przez Silver3833
TheGame Opublikowano 27 Września Autor Opublikowano 27 Września 1. Tłuczenie słychać z góry a dokładniej to jakby od filtra powietrza przez tunel dolotu 2. Płynu chłodniczego nie ubywa i nie ma wycieku oleju 3. Gdyby wypaliło dziurę to powinno tłuc się cały czas, a nie po uruchomieniu silnika przez parę km jazdy lub wcale 4. Prędzej bym obstawiał, że któryś z zaworów się nie zamyka, może przytkany może się sypie może sprężyna poszła albo przybrudzony/klejący i przedmuch jest Napisałem: "Czy ktoś kiedyś miał taki dokładnie problem i znalazł rozwiązanie?"
Silver3833 Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września (edytowane) 4 minuty temu, TheGame napisał(a): 1. Tłuczenie słychać z góry a dokładniej to jakby od filtra powietrza przez tunel dolotu 2. Płynu chłodniczego nie ubywa i nie ma wycieku oleju 3. Gdyby wypaliło dziurę to powinno tłuc się cały czas, a nie po uruchomieniu silnika przez parę km jazdy lub wcale 4. Prędzej bym obstawiał, że któryś z zaworów się nie zamyka, może przytkany może się sypie może sprężyna poszła albo przybrudzony/klejący i przedmuch jest Napisałem: "Czy ktoś kiedyś miał taki dokładnie problem i znalazł rozwiązanie?" No to ja bym 90 % obstawiał wytartę krzywki wałka rozrządu wałki do wymiany i przy tym przebiegu korekty wtryskiwaczy słabę czyli wtryski cała góra do roboty. Sprawdz korekty wtryskiwaczy tam chyba były też czasy ich pracy co wszystko jest powiązane z walkiem rozrzadu Edytowane 27 Września przez Silver3833
TheGame Opublikowano 27 Września Autor Opublikowano 27 Września Ok dzięki za informacje, jak będę coś wiedział dam znać
Silver3833 Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września (edytowane) 9 minut temu, TheGame napisał(a): Ok dzięki za informacje, jak będę coś wiedział dam znać No oby to pomogło 👍 i się nie sprawdziło bo wymiana wałków rozrządu plus głowica obstawiam koło 3 4 tyś 🫣 za samą głowicę 😬 Edytowane 27 Września przez Silver3833
TheGame Opublikowano 7 Października Autor Opublikowano 7 Października Aktualizacja: Jeszcze nie byłem u mechanika ale pojawiło się falowanie obrotów po uruchomieniu silnika - stwierdziłem że może przepływomierz jest walnięty i odpiąłem dziada przez 3 dni jeździłem z odpiętą wtyczką auto oczywiście nie miało mocy ale znikło falowanie obrotów i nie było słychać tego tłuczenia w silniku już myślałem że może on jest winny całemu zamieszaniu ale niestety po 3 dniach wszystkie objawy wróciły z podwójną siłą, mianowicie: Falowanie obrotów w różnych momentach po odpaleniu auta po dłuższym postoju, w trakcie jazdy przy hamowaniu nawet zgasł mi w trakcie skręcania w lewo w zakręcie i na rondzie raz nie mogłem go ponownie odpalić, na szybko sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą wszystkie wydawały się być ok. Nie dawno była robiona wymiana oleju oraz wymieniony filtr paliwa. Teraz mam zamiar jechać na komputer w poszukiwaniu błędów i przeszło mi przez myśl, że może któryś z przekaźników walnął albo zimny lut czy coś ewentualnie główny sterownik, ECU ktoś miał coś takiego?
Langista Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października Zrób tą górę silnika bo ewidentnie jest już w stanie agonii. Głowica na bank do roboty+ szklanki nowe też będą potrzebne.
Rozwiązanie TheGame Opublikowano 12 Grudnia Autor Rozwiązanie Opublikowano 12 Grudnia Witam. Auto jest już sprawne. Pierwszy umarł wałek rozrządu wyrobione krzywki na środkowych tłokach itp następnie przez niewłaściwą pracę rozwalił 2 szklanki i delikatnie wytarł panewki. Wałek wymieniony na nowy, szklanki zamontowane wszystkie nowe oraz wymienione wszystkie panewki chociaż stare jeszcze trochę by służyły. Gaśniecie w zakrętach, skoki obrotów i szarpanie spowodowane były czujnikiem położenia wału korbowego, gdzieś nie stykał został wyjęty wyczyszczony i jest w porządku, działa. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się