Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne przerwy w zapłonie Audi A4 B6 1.8T AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!
Mam problem z wypadaniem zapłonów w swoim 1.8t AVJ, lecz nie jest to typowe wypadanie, gdzie trzęsie budą i miga check, wręcz przeciwnie, błędu nie ma, na budzie praktycznie tego nie czuć. Widać to natomiast doskonale w vcds - kanał 15 i 16. Podczas normalnej jazdy od czasu do czasu licznik zliczy pojedynczą przerwę w zapłonie, której praktycznie nie da się odczuć na aucie, no ale jednak problem występuje.


Wypada na różnych cylindrach - najczęściej 1 i 4.
Ogólnie dziwne rzeczy się dzieją, gdy przekładam cewki... Jedna cewka wydawała się podejrzana, więc kupiłem nową. Nową cewkę założyłem na cylinder 1, który miał te przerwy w zapłonie, przeszło to na cylinder 4, postanowiłem więc jeszcze raz przełożyć nową cewkę na cylinder 4, przy czym by wyeliminować ewentualnie niesprawną cewkę z cylindra 4, przełożyłem ją na cylinder 3, na którym nigdy zapłon nie wypadał, a z kolei cewkę z 3 na 1. I tutaj co dziwne, wypadanie przeszło na cylinder 2, w którym nie ruszałem nic.
 

LPG jest, ale problem występuje raczej na obu paliwach

 

Problem zauważyłem po serwisie - nowe oleje, filtry, nowe świece pfr6q (co nie znaczy, że wcześniej nie występował - nie sprawdzałem)
 

Jak wcześniej wspomniałem kupiłem jedną cewkę nową, zamieniałem je miejscami, w międzyczasie też nowy przepływomierz bo stary zaniżał, lecz poprawy brak.

 

Sytuację udało mi się uchwycić na logach, dokładnie w czasie 145.35 (pierwsza kolumna), cylinder 4:

https://vaglogs.com/log/015-016-032-2d8fd9de-98dd-43d6-9d2c-acb1a35a31a4
 

I tutaj, czas 370.52, cylinder 4:

https://vaglogs.com/log/014-015-016-8439d334-bb15-4ef6-af75-07ffdc887dc6


Szukając przyczyny tych wypadań jakiś czas temu zrobiłem też komplet logów dynamicznych, na razie na benzynie (po zrobieniu logów auto było u gazownika na delikatnym podregulowaniu, ale skoro logi były robione na benzynie to chyba nic nie zmienia, nie?)

https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-03b75c74-bf28-4d81-a196-b3641223782a

https://vaglogs.com/log/003-020-Not-Running-e2907f57-49e4-458f-83a1-092919c1782d

https://vaglogs.com/log/115-118-Not-Running-e273f62b-49ea-4d82-a6f6-b6c0ff50a9d1
















Pytanie jest następujące - co dalej robić, czego się czepić? Może świece trafiły się jakieś felerne? Czy może po prostu olać temat i czekać do momentu aż naprawdę zacznie sypać błędami o wypadaniu zapłonu?

Edytowane przez Mhl_
Opublikowano

Sprawdź zawór dv ale to nie związane z wypadaniem zapłonu.

Wypadanie jest cały czas bez wględu na temp. silnika i takie same na obu paliwach? Może wadliwe świece?

NIe zasysa korka oleju na odpalonym?

 

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, przem8 napisał(a):

Sprawdź zawór dv ale to nie związane z wypadaniem zapłonu.

Wypadanie jest cały czas bez wględu na temp. silnika i takie same na obu paliwach? Może wadliwe świece?

NIe zasysa korka oleju na odpalonym?

 

a co z dv? Coś nie tak w logach? Bo szczerze to niewiele mogę sam wywnioskować z tych logów

Szczerze, logi związane z wypadaniem zapłonów z tego co pamiętam robiłem zawsze na zimnym, sprawdzę jeszcze przy najbliższej okazji na rozgrzanym silniku, ale coś mi mówi, że nic to nie zmieni
Zazwyczaj na LPG sprawdzam, ale jak patrzyłem jakiś czas temu na benzynie to też były te pojedyncze przerwy w zapłonie

Korek podskakuje, odma raczej w porządku bo niedawno była okazja zajrzeć do niej

Co do świec, pierwsze kilka dni po wymianie świec miałem dziwne telepawki w aucie, falowanie obrotów sporadyczne, ale tylko na LPG. Uspokoiło się samo, jednak byłem u gazownika i tak. Nic nie wyszło

Edytowane przez Mhl_
Opublikowano
Godzinę temu, Mhl_ napisał(a):

co z dv? Coś nie tak w logach?

Turbo pozno wstaje i podbija ciśnienie po puszczeniu gazu.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, przem8 napisał(a):

Turbo pozno wstaje i podbija ciśnienie po puszczeniu gazu.

Dzięki za informację, zajmę się też tym.

W pierwszej kolejności jednak chciałbym uporać się jakoś z tymi przerwami w zapłonie :x

Edytowane przez Mhl_
Opublikowano
W dniu 29.09.2024 o 18:31, przem8 napisał(a):

Może wadliwe świece?


Podmieniłem świece zapłonowe i na to wygląda, że w nich leży problem. Na innych świecach problemu nie zauważyłem.

Generalnie stare Denso z przebiegiem 30 tys km chodzą lepiej niż nowe NGK PFR6Q (przynajmniej te konkretne sztuki, które mam).
Teraz tylko pytanie co kupić, bo jednak moje zaufanie do NGK zostało trochę nadszarpnięte mimo świadomości, że raczej u każdego producenta może trafić się trefny towar od czasu do czasu.
 

Opublikowano

Może jakies podróby trafiłeś. Ponad 10lat jeździłem na takich ngk i nigdy nie miałem problemu.

Opublikowano
2 minuty temu, przem8 napisał(a):

Może jakies podróby trafiłeś


Kupione w sprawdzonym miejscu, więc raczej mało prawdopodobne :x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...