Koniokrad Posted November 6 Posted November 6 Cześć czytałem że to naturalne zjawisko że kopci podczas wypalania ale u mnie to jakaś masakra. Czasem to skrzyżowania nie widać. Pomocy dlaczego tak u mnie jest. Wstyd tym jeździć gdy się zacznie wypalanie. DPf po praniu i resetach. Oleju i płynu nie ubywa. Przed praniem to samo nic nie pomogło.
RALF76 Posted November 6 Posted November 6 (edited) sprawdź wtryski, może coś z układem paliwowym, moze dpf uszkodzony, błędy są??? widzę wątek w dwóch miejscach - kontynuuj tutaj Edited November 6 by RALF76
Koniokrad Posted November 6 Author Posted November 6 9 godzin temu, RALF76 napisał(a): sprawdź wtryski, może coś z układem paliwowym, moze dpf uszkodzony, błędy są??? widzę wątek w dwóch miejscach - kontynuuj tutaj Wszystko z wtryskami jest ok. Ogólnie to już drugi silnik bo poprzedni wziął i się popsuł. Postanowił sobie pęknąć blok🤪. Ale z poprzednim było dokładnie tak samo. Gdy tylko zaczyna się wypalanie to zaczyna kopcić. Raz bardziej raz mniej ale zawsze. Słyszałem że w fordach jakieś grzałki są które jakby dopalają czy coś te spaliny ale w Audi nic takiego „chyba” nie ma więc nie tylko ja ale i kilku mechaników którzy coś kiedyś mieli do czynienia z tym autem rozkładają ręce.
czareq Posted November 6 Posted November 6 Ja mam podobnie przy wypalaniu DPF przez około 30-40 sekund wydobywa się biała smuga Mam wrażenie że to ten mocznik wtryskiwany i spalany w wydechu, bo kolor jest taki biały i ma dziwny zapach
Koniokrad Posted November 7 Author Posted November 7 9 godzin temu, czareq napisał(a): Ja mam podobnie przy wypalaniu DPF przez około 30-40 sekund wydobywa się biała smuga Mam wrażenie że to ten mocznik wtryskiwany i spalany w wydechu, bo kolor jest taki biały i ma dziwny zapach Tylko dlaczego dzieje się tak u mnie i u ciebie a mam kilku znajomych z tym samym silnikiem i u nich to nie występuje. Jakie masz oznaczenie silnika bo ja mam CGLC
czareq Posted November 7 Posted November 7 (edited) CSUA Z tego co zauważyłem Ty masz problem z ciągłym kopceniem ? Edited November 7 by czareq
Koniokrad Posted November 7 Author Posted November 7 5 godzin temu, czareq napisał(a): CSUA Z tego co zauważyłem Ty masz problem z ciągłym kopceniem ? Tylko podczas wypalania i nie cały czas. Dla przykładu jeżeli całe wypalanie trwa np 10 minut to 5-6 kopci ale z przerwami
Silver3833 Posted November 10 Posted November 10 W dniu 7.11.2024 o 21:34, Koniokrad napisał(a): Tylko podczas wypalania i nie cały czas. Dla przykładu jeżeli całe wypalanie trwa np 10 minut to 5-6 kopci ale z przerwami Masz CGLC nie ubywaci oleju ?
Karo11 Posted November 12 Posted November 12 (edited) Cześć! Podbijam temat. Auto kopci białym, gęstym dymem średnio co 370km. O ile na trasie nie przeszkadza to tak mocno to w mieście jest masakra zwłaszcza na światłach. Oleju nie ubywa, płynu chłodzącego również. EGR z chłodniczką wymieniony na nowy - bo był już jego czas, DPF po czyszczeniu(podczas czyszczenia okazało się że DPF nie jest oryginalny tylko zamiennik). Zalecono wymianę czujnika różnicy ciśnień ale po zmianie na nowy nic się nie zmieniło. Mechanicy rozkładają ręce a problem jest uciążliwy . Czy ktoś ma jakiś pomysł? Czy to może być coś typowo z elektroniką? sterownik? komputer taki kod błędów pokazuje: błąd 00003:014 pasywny/sporadyczny sterownik- Uszkodzenie Edited November 12 by Karo11
Koniokrad Posted November 13 Author Posted November 13 10 godzin temu, Karo11 napisał(a): Cześć! Podbijam temat. Auto kopci białym, gęstym dymem średnio co 370km. O ile na trasie nie przeszkadza to tak mocno to w mieście jest masakra zwłaszcza na światłach. Oleju nie ubywa, płynu chłodzącego również. EGR z chłodniczką wymieniony na nowy - bo był już jego czas, DPF po czyszczeniu(podczas czyszczenia okazało się że DPF nie jest oryginalny tylko zamiennik). Zalecono wymianę czujnika różnicy ciśnień ale po zmianie na nowy nic się nie zmieniło. Mechanicy rozkładają ręce a problem jest uciążliwy . Czy ktoś ma jakiś pomysł? Czy to może być coś typowo z elektroniką? sterownik? komputer taki kod błędów pokazuje: błąd 00003:014 pasywny/sporadyczny sterownik- Uszkodzenie Witam w klubie kopciuchów 🤣 Ja jestem na etapie wymian czyli: Wczoraj wymiana czujnika różnica ciśnień oraz czujnika temperatury spalin. Zrobiłem reset w VCDS i się zaczęło kopcenie i wypalanie ale dzisiaj już spokój. Pewnie będzie się jakiś czas uczył tych nowych czujników i zobaczymy jakie będą efekty za kilka dni. Tygodniowo robię około 600km z tego 90% po autostradzie więc coś wyjdzie albo i nie 😩. Zastanawia mnie czy to kopcenie to nie czasem zbyt niska temperatura wypalania ale jak to ogarnąć to już nie wiem. Mam nadzieję że wspólnymi siłami ogarniemy ten wstydliwy przypadek 🤪
Silver3833 Posted November 16 Posted November 16 (edited) W dniu 13.11.2024 o 07:08, Koniokrad napisał(a): Witam w klubie kopciuchów 🤣 Ja jestem na etapie wymian czyli: Wczoraj wymiana czujnika różnica ciśnień oraz czujnika temperatury spalin. Zrobiłem reset w VCDS i się zaczęło kopcenie i wypalanie ale dzisiaj już spokój. Pewnie będzie się jakiś czas uczył tych nowych czujników i zobaczymy jakie będą efekty za kilka dni. Tygodniowo robię około 600km z tego 90% po autostradzie więc coś wyjdzie albo i nie 😩. Zastanawia mnie czy to kopcenie to nie czasem zbyt niska temperatura wypalania ale jak to ogarnąć to już nie wiem. Mam nadzieję że wspólnymi siłami ogarniemy ten wstydliwy przypadek 🤪 W jakis sposob olej jest spalany w twoim wypadku to nic dziwnego clgc u kolegi może juz turbo puszczac. Jeżeli bialy dym sprawdz czy nie ubywa płynu chłodzacego jeżeli dym teraz z samego rana nic dziwnego para odparowuję jezeli na cieply i płyn ubywa to UPG Edited November 16 by Silver3833
Koniokrad Posted November 26 Author Posted November 26 W dniu 16.11.2024 o 14:12, Silver3833 napisał(a): W jakis sposob olej jest spalany w twoim wypadku to nic dziwnego clgc u kolegi może juz turbo puszczac. Jeżeli bialy dym sprawdz czy nie ubywa płynu chłodzacego jeżeli dym teraz z samego rana nic dziwnego para odparowuję jezeli na cieply i płyn ubywa to UPG Hej Jak pisałem wcześniej płynu oraz oleju nie ubywa wcale. Turbo po regeneracji, podkładki pod wtryski wymienione, wtryski sprawdzone nie leje żaden. Ogólnie to silnik po kapitalce i wszystko co było choć trochę zużyte zostało wymienione. Przed remontem było dokładnie tak samo więc to raczej nie przyczyna typowo mechaniczna tylko raczej elektryczna (temp, czujnik itp) ale co nie wie nikt na to wychodzi.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now