DarasXX Opublikowano Poniedziałek o 07:43 Opublikowano Poniedziałek o 07:43 Na zimnej skrzyni 2 nie chce czasem wejść, 3 zaczęła tak jak 2 zgrzytać przy wrzucaniu. Co ciekawe gdy redukuje z 3 na 2 tego problemu nie ma. Problem pojawia się tylko gdy skrzynia jest zimna, tak na pierwszych 5-10KM jest dramat... wrzucenie 2 = nieprzyjemny zgrzyt i użycie siły, 3 zgrzyta też ale to już randomowo... Jak już zrobię więcej KM to jest ok. Ostatnio jak miał robione hamulce i pompę poprosiłem też o zmianę oleju w skrzyni bo problem zgrzytania już się pojawiał. Teraz pytanie czy to docisk/sprzęgło? czy raczej wina leży w synchronizatorach, wybieraku itp.? Mechanik stawia na sprzęgło do wymiany (komplet z dociskiem).
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 08:30 Opublikowano Poniedziałek o 08:30 jakim olejem zalana skrzynia?..
DarasXX Opublikowano Poniedziałek o 08:34 Autor Opublikowano Poniedziałek o 08:34 Castrol Syntrax (Transaxle) 75W90 z GL4+ VW 501 50 wiec jest to jeden z lepszych odpowiedników względem tego co zalewane było fabrycznie. ogólnie po rozgrzaniu się jak zrobię z 20km i więcej biegi wchodzą super i lepiej niż przed zmianą ale na zimnym dramat... Żeby było jasne przed wymianą oleju też chrupała 2 i stawiała opory...
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 08:43 Opublikowano Poniedziałek o 08:43 do tej skrzyni "za gęsty" powinien tam być olej: 75W80 oryginał to: G052911A2 ta skrzynia dobrze współpracuje na fuchsie: FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 zaczołbym od zalania skrzyni olejem takim jaki powinien być... choć zapewne Nie uleczy jej do końca, bo ma swoje lata, to jednak do poprawnej pracy potrzebuje oleju o takiej lepkości jaką przewidział producent...
DarasXX Opublikowano Poniedziałek o 08:52 Autor Opublikowano Poniedziałek o 08:52 (edytowane) 16 minut temu, janusz75 napisał(a): do tej skrzyni "za gęsty" powinien tam być olej: 75W80 oryginał to: G052911A2 ta skrzynia dobrze współpracuje na fuchsie: FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 zaczołbym od zalania skrzyni olejem takim jaki powinien być... choć zapewne Nie uleczy jej do końca, bo ma swoje lata, to jednak do poprawnej pracy potrzebuje oleju o takiej lepkości jaką przewidział producent... Tak tylko wcześniej miał wlany olej o tej samej gęstości i przez jakieś 3tys. km nie było żadnych problemów. To dlaczego nagle problemem miałby być olej. Dodam że poprzedni właściciel nie wymieniał oleju w skrzyni i kupił go z niemiec z przebiegiem 120-130tys. około, dobił w polsce do 250 tys. a właściwie to jego żona, jedyne co było zmieniane z płynów to olej silnikowy, chłodząca ciecz i od wspomagania raz bodajże, nic innego z cieczy nie wymieniał (nie wliczamy spryskiwaczy). Nie twierdzę że wiem lepiej, po prostu argument oleju nie pasuje tutaj do sytuacji zwłaszcza że problemu nie było na takim oleju, zaczął się pojawiać i pogłębiać na starym oleju, po zmianie ustąpił tylko na ciepłym oleju a na zimnym zero poprawy. Edytowane Poniedziałek o 09:02 przez DarasXX
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 10:13 Opublikowano Poniedziałek o 10:13 "Tak tylko wcześniej miał wlany olej o tej samej gęstości i przez jakieś 3tys. km nie było żadnych problemów." zapewne piszesz o okresie letnim... wtedy też mamy inne teperatury i olej "nie gęstnieje" tak bardzo... tak jak już pisałem wcześniej, wymiana oleju zapewne Nie uleczy tej skrzyni... bo najlepsze lata ma już za sobą... niemniej jednak, dalsza jazda na oleju który powoduje dodatkowe opory z którymi muszą się głównie mierzyć synchronizatory, jest dla niej zabójcza... Twoja decyzja... ps. nawet sprawną skrzynię można "zamęczyć" na oleju który nie jest dla niej przewidziany...
DarasXX Opublikowano Poniedziałek o 11:08 Autor Opublikowano Poniedziałek o 11:08 (edytowane) 7 godzin temu, janusz75 napisał(a): "Tak tylko wcześniej miał wlany olej o tej samej gęstości i przez jakieś 3tys. km nie było żadnych problemów." zapewne piszesz o okresie letnim... wtedy też mamy inne teperatury i olej "nie gęstnieje" tak bardzo... tak jak już pisałem wcześniej, wymiana oleju zapewne Nie uleczy tej skrzyni... bo najlepsze lata ma już za sobą... niemniej jednak, dalsza jazda na oleju który powoduje dodatkowe opory z którymi muszą się głównie mierzyć synchronizatory, jest dla niej zabójcza... Twoja decyzja... ps. nawet sprawną skrzynię można "zamęczyć" na oleju który nie jest dla niej przewidziany... Tak tylko ty piszesz o gęstości oleju itp. Ale problem zgrzytania zaczął się jeszcze w momencie gdy temperatury nie spadały poniżej 15 stopni na dworze, czyli nadal były one stosunkowo wysokie, dlatego nijak ma się twoja teoria o gęstości oleju, poza tym 75W80 a 75W90 to oleje które mają zachowanie gęstości takie samo w niskich temperaturach o czym świadczy oznaczenie 75W. Mogę w każdej chwili zalać mu fuscha ale z tego co czytałem w kilku wątkach na tym forum ludzie częściej sugerowali tego castrola niż fuscha i to dla mnie jest dziwne... Może inaczej, bo kwestia tego czy olej dobry czy zły to dywagowanie teraz jak wiemy ze skrzynia może być powoli kaput... Czy należy brać skrzynie o tym samym oznaczeniu czy inne z tych B5 będą pasować? i czy warto wymieniać w nim skrzynie... Ogólnie wóz kupiłem za 3500 + 4000 około wpompowałem w niego, pytanie brzmi na ile jest to opłacalne wpakowanie kasy wg. was... Edytowane Poniedziałek o 18:08 przez DarasXX
Hugo Opublikowano Poniedziałek o 11:36 Opublikowano Poniedziałek o 11:36 25 minut temu, DarasXX napisał(a): mogę w każdej chwili zalać mu fuscha ale z tego co czytałem w kilku wątkach na tym forum ludzie częściej sugerowali tego castrola niż fuscha i to dla mnie jest dziwne Mam zalanego Fuchsa w kilku Audi w rodzinie i śmigają aż miło od lat
DarasXX Opublikowano Poniedziałek o 12:49 Autor Opublikowano Poniedziałek o 12:49 To nie wiem co mam zrobić... Zastanawiam się czy nie sprzedać tego audi i kupić coś innego...
DarasXX Opublikowano Wtorek o 09:55 Autor Opublikowano Wtorek o 09:55 (edytowane) @janusz75Znalazłem nieco więcej info odnośnie samego tajemniczo nazywanego przez koncern VAGa g052911 który jak się okazuje był pakowany w zwykłe skrzynie do 80 B4 oraz A4 B5 i był on niczym innym jak 75W90, w późniejszym czasie zaczęto stosować zamiennik względem g052911 z oznaczeniami g052532 i g055532 które faktycznie były 75W80, niemniej jednak pytając 4 różnych mechaników każdy mi powiedział to samo: Jeśli problem zaczynał istnieć na fabrycznym oleju przy temperaturach na dworze niższych niż 15C i z czasem się pogłębił a zmiana oleju nic nie wniosła to czy zaleję 75W80 czy 75W90 nie będzie to miało znaczenia, dlaczego? bo dolna tolerancja gęstości oleju względem temperatury jest zbliżona o ile nie identyczna i o ile 75W80 coś mógłby dać to było by to niewielkie polepszenie, symboliczne raczej. Każdy jak jeden mąż wskazał na: a) skrzynia (konkretniej synchronizatory lub inne elementy przekładni, niemniej jednak z naciskiem na synchro) b) wysprzęglik I teraz tak: O ile kwestia oleju była moim przekonaniem że nie gra to większej roli jaki zastosujemy o ile spełnia on normy GL4 VW 501 50 tak potwierdziło się to teorią znalezioną w sieci, musiałem wyszperać na jakiś zagranicznych stronach stare tematy dawno zapomniane ale jest w sieci fajna rozpiska olejów VAGa które czym się cec**ją (załączę poniżej dla potomnych). Co do obstawiania co jest problemem to już czyste hipotezy mechaników, nie moje. Volkswagen Gear Oil Specifications VW G 009 317 Gear oil for mechanical and automatic 6 gear transmissions. VW G 052 145 A2 Special synthetic gear oil with SAE 75W90 viscosity for front and rear differentials, including limited slip differentials. VW G 052 162 A2 Special ATF with viscosity modifier. Suitable for 4 and 5 gear ZF automatic transmissions. Not suitable for 6 gear transmissions. VW G 052 171 SAE 70W75 viscosity gear oil. VW G 052 171 A2 Special gear oil designed for the manual transmissions of cars with transverse engines. VW G 052 175 Special working fluid for Haldex clutches. Developed by Haldex and Statoil. VW G 052 178 Gear oil with SAE 75W viscosity. VW G 052 180 A2 Special gear oil for Audi Multitronic transmissions. VW G 052 182 (VW TL 521 82) Special gear oil for certain DSG dual clutch transmissions. VW G 052 190 A2 Special VW gear oil for Multitronic CVT transmissions. VW G 052 726 Monograde gear oil with SAE 75W viscosity. VW G 052 798 SAE 70W75 viscosity gear oil. VW G 052 911 Audi specification for transmissions used with longitudinal engine configurations. Products meeting this specification are of SAE 75W90 viscosity VW G 052 990 Special ATF for automatic transmissions combined with differentials. VW G 055 005 Special ATF for VW automatic transmissions and transaxles. VW G 055 145 Transmission oil with 3% Sturaco additive. VW G 055 162 Special ATF for VW automatic transmissions and transaxles. VW G 055 175 A2 Special working fluid for Haldex clutches. Developed by Haldex and Statoil. Pytanie czy wymieniać skrzynie? drogie niby nie są... Edytowane Wtorek o 11:06 przez DarasXX
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się