Skocz do zawartości
IGNOROWANY

OBD Eleven Pro iPhone w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

posiadam kostkę OBD Eleven NEXT gen która współpracuje już z iPhonem oraz kupiłem subskrypcję Pro na 12 miesięcy. Chciałem za pomocą wtyczki sprawdzić DPF. Oglądając filmiki na YT ludzie pokazywali że trzeba wejść w silnik, dane w czasie rzeczywistym i wpisać kod 106 lub 108. U mnie wogole nie wyszukuje kanałów. Czy wie ktoś jak to sprawdzić lub co wybrać abym zobaczył parametry DPF. Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Filmy na YT nie są do wszystkich typów sterowników i silników. Nie wszystkie są bowiem takie same. Ty masz sterownik na protokole UDS i tam nie ma jak na filmiku numerów. W danych w czasie rzeczywistym masz wszystkie dostępne parametry opisane słownie, więc albo scrolujesz z dostępnej tam listy i zaznaczasz parametry, które Cię interesują, albo w pasku wyszukiwania (u góry) wpisujesz np. masa sadzy i wtedy pokaże Ci wszystkie dostępne frazy zawierające te wyrazy.

Opublikowano

Dzięki za pomoc. A mógłbyś jeszcze mi powiedzieć co mam szukać, jeżeli chcę sprawdzić poziom sadzy oraz ile jest km ostatniej regeneracji ?

Opublikowano

Masa sadzy obliczonej,

masa sadzy zmierzonej,

odcinek od ostatniej regeneracji,

masa popiołu olejowego,

ciśnienie różnicowe.

 

Opublikowano

Ok znalazłem. Jeszcze raz dziękuje. Natomiast mam jeszcze jedno pytanie. W tych innych autach jest kanał 13 który mówi o korektach wtrysków. Chciałem się upewnić czy dobrą pozycję z listy wybrałem. Możesz zerknąć na zdjęcie które dołączam do postu ?

IMG_5263.png

Opublikowano

Te na screenie.

Opublikowano

Tak chodzi mi o to czy te ze screena to te korekty wtryskiwaczy 

Opublikowano

Tak, napisałem już wyżej.

Opublikowano

Coś małe te korekty jak na przebieg 220 tys… 🤣

Opublikowano

Chyba, że podczas tego pomiaru silnik musi mieć odpowiednią temperaturę ? 

Opublikowano

Te korekty (sprawdzanie tych wartości) niestety tak na prawdę nic o rzeczywistym stanie injektorów nie mówią.

Opublikowano

Jak widzisz są to różnice dawek paliwa. Czyli np. różnica dawki paliwa między cylinderm 1 a 3. Jak wszystkie injektory będą uszkodzone to różnica dawki uszkodzonego injektora do innego uszkodzonego injektora też będzie niska. Tak że nie są to wiarygodne wartości do postawienia jednoznacznej diagnozy.

Opublikowano

Czytałem że te korekty mogą mieć wartość do 1,5

Opublikowano

Chyba że jest inny parametr który ocenia kondycję wtrysków ?

Opublikowano

Nie ma.

Opublikowano

W takim razie nie ma możliwości sprawdzenia wtryskiwaczy za pomocą obd ? Sorry że zadaje być może głupie pytania ale dopiero zaczynam swoją przygodę z sprawdzaniem tych parametrów 

Opublikowano

Jeszcze wracając do DPF. Czy parametr ze screena jest w normie ?

IMG_5264.png

Opublikowano

To jest maksymalna dopuszczlana wartość popiołu dla tego silnika, a nie aktualna wartość popiołu. Wartość po której osiągnięciu, dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia.

Musisz wyszukać aktualną masę popiołu.

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie po przerwie jak obserwuję te parametry. Sądzę obliczona mam prawie 22g i zapełnienie 91%. Czy regeneracja się nie powinna już włączyć ? Silnik jest zagrzany.

Opublikowano

Włączy się gdy zostaną osiągnięte wartości progowe odpowiednie dla tego silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...