Tomek 4x4 Posted November 20 Posted November 20 Witam, posiadam kostkę OBD Eleven NEXT gen która współpracuje już z iPhonem oraz kupiłem subskrypcję Pro na 12 miesięcy. Chciałem za pomocą wtyczki sprawdzić DPF. Oglądając filmiki na YT ludzie pokazywali że trzeba wejść w silnik, dane w czasie rzeczywistym i wpisać kod 106 lub 108. U mnie wogole nie wyszukuje kanałów. Czy wie ktoś jak to sprawdzić lub co wybrać abym zobaczył parametry DPF. Z góry dziękuje za pomoc.
Muskel1 Posted November 20 Posted November 20 Filmy na YT nie są do wszystkich typów sterowników i silników. Nie wszystkie są bowiem takie same. Ty masz sterownik na protokole UDS i tam nie ma jak na filmiku numerów. W danych w czasie rzeczywistym masz wszystkie dostępne parametry opisane słownie, więc albo scrolujesz z dostępnej tam listy i zaznaczasz parametry, które Cię interesują, albo w pasku wyszukiwania (u góry) wpisujesz np. masa sadzy i wtedy pokaże Ci wszystkie dostępne frazy zawierające te wyrazy.
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Dzięki za pomoc. A mógłbyś jeszcze mi powiedzieć co mam szukać, jeżeli chcę sprawdzić poziom sadzy oraz ile jest km ostatniej regeneracji ?
Muskel1 Posted November 20 Posted November 20 Masa sadzy obliczonej, masa sadzy zmierzonej, odcinek od ostatniej regeneracji, masa popiołu olejowego, ciśnienie różnicowe.
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Ok znalazłem. Jeszcze raz dziękuje. Natomiast mam jeszcze jedno pytanie. W tych innych autach jest kanał 13 który mówi o korektach wtrysków. Chciałem się upewnić czy dobrą pozycję z listy wybrałem. Możesz zerknąć na zdjęcie które dołączam do postu ?
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Tak chodzi mi o to czy te ze screena to te korekty wtryskiwaczy
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Coś małe te korekty jak na przebieg 220 tys… 🤣
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Chyba, że podczas tego pomiaru silnik musi mieć odpowiednią temperaturę ?
Muskel1 Posted November 20 Posted November 20 Te korekty (sprawdzanie tych wartości) niestety tak na prawdę nic o rzeczywistym stanie injektorów nie mówią.
Muskel1 Posted November 20 Posted November 20 Jak widzisz są to różnice dawek paliwa. Czyli np. różnica dawki paliwa między cylinderm 1 a 3. Jak wszystkie injektory będą uszkodzone to różnica dawki uszkodzonego injektora do innego uszkodzonego injektora też będzie niska. Tak że nie są to wiarygodne wartości do postawienia jednoznacznej diagnozy.
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Czytałem że te korekty mogą mieć wartość do 1,5
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Chyba że jest inny parametr który ocenia kondycję wtrysków ?
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 W takim razie nie ma możliwości sprawdzenia wtryskiwaczy za pomocą obd ? Sorry że zadaje być może głupie pytania ale dopiero zaczynam swoją przygodę z sprawdzaniem tych parametrów
Tomek 4x4 Posted November 20 Author Posted November 20 Jeszcze wracając do DPF. Czy parametr ze screena jest w normie ?
Muskel1 Posted November 20 Posted November 20 To jest maksymalna dopuszczlana wartość popiołu dla tego silnika, a nie aktualna wartość popiołu. Wartość po której osiągnięciu, dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia. Musisz wyszukać aktualną masę popiołu.
Tomek 4x4 Posted November 26 Author Posted November 26 Mam jeszcze jedno pytanie po przerwie jak obserwuję te parametry. Sądzę obliczona mam prawie 22g i zapełnienie 91%. Czy regeneracja się nie powinna już włączyć ? Silnik jest zagrzany.
Muskel1 Posted November 26 Posted November 26 Włączy się gdy zostaną osiągnięte wartości progowe odpowiednie dla tego silnika.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now