Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 14:11 Opublikowano Środa o 14:11 Witam, posiadam kostkę OBD Eleven NEXT gen która współpracuje już z iPhonem oraz kupiłem subskrypcję Pro na 12 miesięcy. Chciałem za pomocą wtyczki sprawdzić DPF. Oglądając filmiki na YT ludzie pokazywali że trzeba wejść w silnik, dane w czasie rzeczywistym i wpisać kod 106 lub 108. U mnie wogole nie wyszukuje kanałów. Czy wie ktoś jak to sprawdzić lub co wybrać abym zobaczył parametry DPF. Z góry dziękuje za pomoc.
Muskel1 Opublikowano Środa o 14:21 Opublikowano Środa o 14:21 Filmy na YT nie są do wszystkich typów sterowników i silników. Nie wszystkie są bowiem takie same. Ty masz sterownik na protokole UDS i tam nie ma jak na filmiku numerów. W danych w czasie rzeczywistym masz wszystkie dostępne parametry opisane słownie, więc albo scrolujesz z dostępnej tam listy i zaznaczasz parametry, które Cię interesują, albo w pasku wyszukiwania (u góry) wpisujesz np. masa sadzy i wtedy pokaże Ci wszystkie dostępne frazy zawierające te wyrazy.
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 14:33 Autor Opublikowano Środa o 14:33 Dzięki za pomoc. A mógłbyś jeszcze mi powiedzieć co mam szukać, jeżeli chcę sprawdzić poziom sadzy oraz ile jest km ostatniej regeneracji ?
Muskel1 Opublikowano Środa o 14:37 Opublikowano Środa o 14:37 Masa sadzy obliczonej, masa sadzy zmierzonej, odcinek od ostatniej regeneracji, masa popiołu olejowego, ciśnienie różnicowe.
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 15:05 Autor Opublikowano Środa o 15:05 Ok znalazłem. Jeszcze raz dziękuje. Natomiast mam jeszcze jedno pytanie. W tych innych autach jest kanał 13 który mówi o korektach wtrysków. Chciałem się upewnić czy dobrą pozycję z listy wybrałem. Możesz zerknąć na zdjęcie które dołączam do postu ?
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 15:27 Autor Opublikowano Środa o 15:27 Tak chodzi mi o to czy te ze screena to te korekty wtryskiwaczy
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 15:32 Autor Opublikowano Środa o 15:32 Coś małe te korekty jak na przebieg 220 tys… 🤣
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 15:43 Autor Opublikowano Środa o 15:43 Chyba, że podczas tego pomiaru silnik musi mieć odpowiednią temperaturę ?
Muskel1 Opublikowano Środa o 15:43 Opublikowano Środa o 15:43 Te korekty (sprawdzanie tych wartości) niestety tak na prawdę nic o rzeczywistym stanie injektorów nie mówią.
Muskel1 Opublikowano Środa o 15:46 Opublikowano Środa o 15:46 Jak widzisz są to różnice dawek paliwa. Czyli np. różnica dawki paliwa między cylinderm 1 a 3. Jak wszystkie injektory będą uszkodzone to różnica dawki uszkodzonego injektora do innego uszkodzonego injektora też będzie niska. Tak że nie są to wiarygodne wartości do postawienia jednoznacznej diagnozy.
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 15:58 Autor Opublikowano Środa o 15:58 Czytałem że te korekty mogą mieć wartość do 1,5
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 16:00 Autor Opublikowano Środa o 16:00 Chyba że jest inny parametr który ocenia kondycję wtrysków ?
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 16:23 Autor Opublikowano Środa o 16:23 W takim razie nie ma możliwości sprawdzenia wtryskiwaczy za pomocą obd ? Sorry że zadaje być może głupie pytania ale dopiero zaczynam swoją przygodę z sprawdzaniem tych parametrów
Tomek 4x4 Opublikowano Środa o 16:24 Autor Opublikowano Środa o 16:24 Jeszcze wracając do DPF. Czy parametr ze screena jest w normie ?
Muskel1 Opublikowano Środa o 16:42 Opublikowano Środa o 16:42 To jest maksymalna dopuszczlana wartość popiołu dla tego silnika, a nie aktualna wartość popiołu. Wartość po której osiągnięciu, dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia. Musisz wyszukać aktualną masę popiołu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się