Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z biegami


dygin

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku latach wróciłem do Audi, trzy miesiące temu kupiłe niunie, od poczatku z okolicy skrzyni wydobywal sie dziwny dzwięk, takie drżenie, tykanie ale tylko na luzie jak wcisnołem sprzegła było słychac tylko klekot silniczka. Tak jezdziłem aż do wczoraj gdy to wybrałem sie w trase, prawie 150 km autostrada, ciagle piąty bieg ok 130km/h czasem podciągnołem do 170km/h ale tylko na chwilkę. Nagle wybilo mi piatkę, po 5 min znowu i tak 5 razy. Zwolniłem na bramkach by zapłacić, szok, nie mogłem wbić żadnego biegu, puściłem sprzegło i po chwili starań znalazłem jedynkę i jakoś ruszyłem, dojechałem jakoś do celu a potem droga spowrotem do domu, ciągle piaty bieg z innymi był problem, żeby wbić jedynkę musiałem sie całkowicie zatrzymać i szukać biegu, póżniej dwójka jak sie udało a jak nie to od razu piątka z która zawszę udało się wbić. Cudem dojechałem pod dom i to był koniec, teraz już auto nie ruszy. Biegi teraz raz wchodza raz nie albo z oporem, nie ważne czy zapalony silnik czy nie ale... jak wrzuce luz i popuszczam sprzeglo to auto lekko ciągnie do przodu tak jakby było ciągle na piatym biegu, a jak niby wrzucę jedynke to auto szarpie do przodu albo gaśnie i tak jakby skrzynia blokowała auto przed ruszeniem. Dodam że auto ma 335 tys km a na skrzyni jest chyba olej z niej.

Nie wiem co myśleć, od czego zacząć, spedziłem kilka godzin na forum w poszukiwaniu podobnych objawów ale nic podobnego nie znalazłem. Nie wiem czy mam przygotować się na poważny wydatek czy może są szanse na to, że jakoś zostane oszczędzony.

Proszę o wszelkiego rodzaju opinie i porady i od czego zacząć by nie jechać w ciemno do mechanik, który powie mi co tylko mu ślina przyniesie na język.

Wybaczcie za ta powieść ale chciałem opisać dokładnie co jest grane, może to pomoże w diagnozie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza czynność jaką powinieneś wykonać to sprawdzenie czy w skrzyni jest olej i jaki jest jego stan bo objawy wskazują na jego prawie zupełny brak, jak z takim stanem oleju robi się dziennie niewielkie przebiegi km to symptomy nie występują ale jak jednorazowo klepniesz więcej kilosów to koła zębate poszczególnych biegów nadmiernie się rozgrzewają i efekt taki jak u Ciebie lub nawet gorzej - docelowo zakleszczenie kół zębatych a nie rzadko ich zespawanie, dolewka oleju i po nocnym staniu samochodu skrzynia ostygła i koła zębate pewnie już puściły i będzie można dalej sobie śmigać, jeśli masz niedaleko do kanału, najazdu lub podnośnika warsztatowego to spróbuj rano czy skrzynia dalej będzie trzymać bieg i czy da się manualnie dźwignią wybrać bieg jałowy - jeśli się uda to możesz parę km dojechać na dolewkę oleju do skrzyni, jeśli luzu nie da się wybrać to pokuś się o kogoś kto Cię podepnie na hol na odpalonym silniku i wciśniętym sprzęgle i w trakcie holowania popuszczaj sprzęgło aby sprawdzić czy dalej kleszczy bieg czy da radę wejść bieg jałowy (poznasz to po zwiększaniu obrotów przy dodaniu gazu jak wskoczy Ci luz), jeśli nic nie pomoże to czeka Cię rozbiórka skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij oslone pod motorem i zobacz czy nie ma luzów ma wodzikach prowadzących do skrzyni.

Możliwe że skrzynka ma już dość (słychać szum łożysk?), remont kosztowny.

Raczej wymiana na używke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega marcin78 pisze, podjedz na kanał lub podjazd i sprawdź czy czasem nie odkręcił Ci się jakiś wodzik który łączy drążek ze skrzynią. Nie wiem jak jest u Ciebie bo były dwa rodzaje wodzików (albo i więcej), ale jak będziesz miał tak jak u mnie to możesz spróbować zmieniać biegi bezpośrednio wodzikiem który wychodzi ze skrzyni biegów i będziesz widział czy normalnie można zmieniać czy jest coś nie tak. Możesz to przetestować to nic nie kosztuje, a dowiesz się co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi, które napewno wykorzystam, póki co sprawdziłem poziom oleju w skrzyni, o ile pamiętam powinno byc 7 mm poniżej korka na imbus 17, jest ok 57 mm poniżej tego otworu, jutro postaram się zdobyc gdzieś torxa 16 od spustu oleju, zobacze ile wypłynie i co? Mam cichą nadzieje, że może doleje tyle ile powinno i będzie OK ale wiem, że to mało prawdopodobne bo łożysko pewnie do wymiany i może cos jeszcze.....

Póki co dzięki jeszcze raz, jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł będe bardzo wdzieczny

Aha, kod mojej skrzyni to EEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zrobisz dolewkę to najpierw zrób próby czy uda się wybrać bieg jałowy i koła zębate skrzyni puszczą a potem dopiero dolewkę bo szkoda syntetycznego oleju na marne.

W każdym razie daj znać co było przyczyną, ja miałem identyczne objawy bo skrzynia pracowała prawie na sucho ale po ostygnięciu i dolewce oleju śmigam do dziś, mimo że ruszając 6 razy na skrzyżowaniach z 5 biegu sprzęgło fajczyło się ostro (ale wytrzymało do dziś od ponad 2 lat od tego epizodu) i na nic nie mogę narzekać - i zawierz tu człowieku mechanikowi, któremu zleciłem przed wyjazdem sprawdzenie wszystkiego w samochodzie co jest dostępne z kanału lub najazdu - bo takowego nie posiadam na osiedlu - jego szczęście tylko, że skrzynia i sprzęgło przetrwało - on miał chwilowego Alzheimera i zapomniał sprawdzić stan oleju w skrzyni - a wycieki były widoczne wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś znowu byłem pod samochodem, próbowałem waszych sposobów, biegi wbijałem wybierakiem, który wychodzi ze skrzyni, efekt taki sam jak ze środka samochodu, czyli to problem jest w środku skrzyni, wszystkie biegi wchodziły poza 4 biegiem ale mimo, że nalazłem je i luz to tak naprawdę to nie to, bo gdy auto jest na luzie i puszczam sprzęgło auto chce jechać do przodu (jakiś wysoki bieg bo ciężko idzie) a jak wbiłem jedynkę to zgrzytnęło, coś jest w środku "nabałaganione", zanim oddam auto do mechanika spuszczę olej całkowicie by sprawdzić co tam jest na dnie (tylko klucz muszę zdobyć gdzieś), nie daje sobie wielkich szans na uratowanie tej skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie daje sobie wielkich szans na uratowanie tej skrzyni...

uratowac ja pewnie nie opłacalne.

szukaj używki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...