Skocz do zawartości

dygin

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dygin

Osiągnięcia dygin

0

Reputacja

  1. dygin

    [ALL] Piszczy strasznie ...

    pytanie czy to napewno hamulce, jeśli tak tył czy przód (hamuj ręcznym delikatnie i sprawdz co sie dzieje), może to jakiś wahacz (ale wtedy by piszczał na jakis dołkach, wybojach), może jakiś drucik Ci obciera, mi raz uchwyt który prowadzi przedów od ABS-u z przodu lekko sie przekrzywił, może jak hamujesz wtedy nastepuje styk i piszczy
  2. ja się szczelinomierzem nie bawiłem jak ustawiałem czujnik, VAG wskazał mi który czujnik należy poprawić (bądź wymienić) a reszta to metoda prób i błędów, ja po prostu wcisnąłem i minimalnie wyciągnąłem tak żeby czujnik nie obcierał po tarczy ABS
  3. ja swego czasu miałem luz na tarczy (koronce) od ABS-u, podczas jazdy przesówałą się co powodowało różnice w odczytach pomiedzy kołami i abs nie chciał działać prawidłowo, sprawdz czy siedza sztywno
  4. problem rozwiązany, padła pompka ale tylko grafitowy wirnik, który udało mi się dostać na złomie. Po wymianie pompka działał niby OK ale czas zamykania był wydłużony do 20 s. więc wiedziałem, że jeżeli tak zostawi wirnik znowu się rozleci. Rozpocząłem poszukiwania takiego stanu, dzięki opcji szukaj dowiedziałem siż, że to prawdopodobnie przez nieszczelność układu. Poszukiwania zacząłem od pompki z niej wychodzą dwa króćce, jeden mniejszy do klapki wlewu paliwa i do przednich prawych drzwi a drugi grubszy do lewych przednich drzwi i do tylnich drzwi. Sciagnołem jeden wężyk i zatkałem palcem otwór, jeżeli długo pracuje pompka to znaczy ,że to obwód jest nieszczelny. Później dobrałem się do połączeń w tylnych drzwiach (przy środkowym słupku) w gumowej osłonie. Okazało się, że siłownik przy drzwiach był nieszczelny. Wymieniałem na używkę ze złomu i jest OK. Podsumowując jak zacznie pompka pracować dłużej to na pewno coś jest nie tak i jeśli się tego nie zrobi od razu koszta później będą duże większe, tak było w moim przypadku. Aha, moje audi to angielskie kombi face-lifting.
  5. problem jak w temacie, posiadam poliftowa wersje, zaczęło się od tego, że pompka przy otwieraniu ( o ile dobrze pamiętam) pracowała dodatkowo 20 sekund mimo, że wszystkie zamki były już otwarte. Rozebrałem pompkę, wszystko wyglądało ok, oglądałem elektronikę szukając ''zimnych lutów'', mechanicznie wyglądało wszystko ok, wirnik był cały. Po jakimś czasie ( ok 2 tygodniu, może więcej) żona oznajmiła, że nie da się otworzyć i zamknąć auta z pilota. Rozebrałem pompkę, wirnik się rozleciał (tzn te grafitowe części wirujące), silniczek wciąż pracuje. Teraz jestem zmuszony używać kluczyka. Moje auto to kombi więc klapę bagażnika mogę otworzyć z pilota (trzymając środkowy przycisk, zwolnienie zamka). Czy normalnie centralny odpowiada za otwieranie klapy bagażnika? Bo teraz mikrowłącznik na klapie nie działa, czy to dlatego, że pompka nie pompuje? Ponadto po otwarciu klapy bagażnika przez długi czas juz mi nie działa podświetlanie bagażnika( żarówki są ok) czy to też związane z pompką? Pytanie moje dotyczy pompek w innych autach grupy VAG, czy taka jak moja była stosowana może w innych autach, innych niż a4 nr mojej pompki : 8DO 862 257 E Jeśli ktoś coś wie na ten temat proszę o informacje.
  6. dygin

    [B5 AHU] Pierścień ABS

    ja miałem problem z abs-em, długo szukałem przyczyny, podmieniałem czujnik abs-u itd, okazało się, że tarcza ABS-u miała luz i nie siedziała sztywno na piaście, kręciła się delikatnie na niej związku z czym miałem błąd w odczycie i ABS się wyłączał. Kupiłem nową tarcze ABS w ASO, nie była strasznie droga, była inna niż oryginalna ale pasowała i wszystko później działało jak trzeba. W każdym razie jeżeli nie masz problemu z ABS-em nic nie kombinuj, co najwyżej wyczyść te tarcze i tyle, jeśli będą jakieś problemu to wtedy ewentualnie kup nowe. Aha, ja nowa tarcze po prostu nabiłem na piasę, nic nie podgrzewałem ale trzeba to robić delikatnie i równomiernie żeby się nie siadła równo.
  7. witam, problem dotyczy tylnego prawego czujnika ABS, tak stwierdzilem za pomoca VAG-a. Poczatkowo ABS wlanczal sie przy dohamowywaniu, wyciagnolem czujnik ABS-u przeciscilem go i wlozylem spowrotem. Problem z drgajacym pedalem hamulca podczas dohamowywania znikl ale pojawil sie inny otóz teraz kontrolka sie wlanczas czasami sama w zaleznosci od polozenia czujnika ABS-u. Wyjaolem jeszcze raz czujnik wyczyscielm go jak i rowniez koronke w ktorej jest czujnik, wyczyscilem tez otwor w piascie na czujnik z koronka. Wlozylem koronke i czujnik wcisnolem do konca, kontrolka ABS-u nie zaswieca sie ale slychac jak czujnik obciera po piascie (albo czyms innym, jakas specjalna tarcza do ABS-u) wydobywa sie metaliczne dzwonienie, ale jak zas wyciagne troszke czujnik by nie obcieralo to powyzej predkosci 60km/h wlancza sie kontrolka ABS. Sam czujnik ABS jest chyba dobry sprawdzalem na mierniku elektr. ktory pokazal 1197 omow. Nie mam juz pomyslu co z tym zrobic wiec prosze o jakies opinie.
  8. miałem tak w audi 80 b4, do tej pory nie wiem co było przyczyną, machanicy też nie wiedzieli, wymieniłem olej w skrzyni i sie polepszyło ale szarpanie nie zniko całkiem tylko troche ucichło. Mimo tego jezdzilem dalej zrobilem na tej skrzyni 50 tys km aż do momentu gdy brat skasował mi auto... Jedyne co nasuwa mi sie jeszcze na myśl to zdjąć mieszek grążka zmiany biegów i tam zobaczyć czy nic cie po poluzowało albo coś takiego ale to tylko wzwiązku z twoim wstecznym biegiem jeżeli chodzi o wycie skrzynie ......hmm nie mam pojecia ale wiem, że nie jest za dobrze
  9. dziś znowu byłem pod samochodem, próbowałem waszych sposobów, biegi wbijałem wybierakiem, który wychodzi ze skrzyni, efekt taki sam jak ze środka samochodu, czyli to problem jest w środku skrzyni, wszystkie biegi wchodziły poza 4 biegiem ale mimo, że nalazłem je i luz to tak naprawdę to nie to, bo gdy auto jest na luzie i puszczam sprzęgło auto chce jechać do przodu (jakiś wysoki bieg bo ciężko idzie) a jak wbiłem jedynkę to zgrzytnęło, coś jest w środku "nabałaganione", zanim oddam auto do mechanika spuszczę olej całkowicie by sprawdzić co tam jest na dnie (tylko klucz muszę zdobyć gdzieś), nie daje sobie wielkich szans na uratowanie tej skrzyni...
  10. dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi, które napewno wykorzystam, póki co sprawdziłem poziom oleju w skrzyni, o ile pamiętam powinno byc 7 mm poniżej korka na imbus 17, jest ok 57 mm poniżej tego otworu, jutro postaram się zdobyc gdzieś torxa 16 od spustu oleju, zobacze ile wypłynie i co? Mam cichą nadzieje, że może doleje tyle ile powinno i będzie OK ale wiem, że to mało prawdopodobne bo łożysko pewnie do wymiany i może cos jeszcze..... Póki co dzięki jeszcze raz, jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł będe bardzo wdzieczny Aha, kod mojej skrzyni to EEN
  11. Po kilku latach wróciłem do Audi, trzy miesiące temu kupiłe niunie, od poczatku z okolicy skrzyni wydobywal sie dziwny dzwięk, takie drżenie, tykanie ale tylko na luzie jak wcisnołem sprzegła było słychac tylko klekot silniczka. Tak jezdziłem aż do wczoraj gdy to wybrałem sie w trase, prawie 150 km autostrada, ciagle piąty bieg ok 130km/h czasem podciągnołem do 170km/h ale tylko na chwilkę. Nagle wybilo mi piatkę, po 5 min znowu i tak 5 razy. Zwolniłem na bramkach by zapłacić, szok, nie mogłem wbić żadnego biegu, puściłem sprzegło i po chwili starań znalazłem jedynkę i jakoś ruszyłem, dojechałem jakoś do celu a potem droga spowrotem do domu, ciągle piaty bieg z innymi był problem, żeby wbić jedynkę musiałem sie całkowicie zatrzymać i szukać biegu, póżniej dwójka jak sie udało a jak nie to od razu piątka z która zawszę udało się wbić. Cudem dojechałem pod dom i to był koniec, teraz już auto nie ruszy. Biegi teraz raz wchodza raz nie albo z oporem, nie ważne czy zapalony silnik czy nie ale... jak wrzuce luz i popuszczam sprzeglo to auto lekko ciągnie do przodu tak jakby było ciągle na piatym biegu, a jak niby wrzucę jedynke to auto szarpie do przodu albo gaśnie i tak jakby skrzynia blokowała auto przed ruszeniem. Dodam że auto ma 335 tys km a na skrzyni jest chyba olej z niej. Nie wiem co myśleć, od czego zacząć, spedziłem kilka godzin na forum w poszukiwaniu podobnych objawów ale nic podobnego nie znalazłem. Nie wiem czy mam przygotować się na poważny wydatek czy może są szanse na to, że jakoś zostane oszczędzony. Proszę o wszelkiego rodzaju opinie i porady i od czego zacząć by nie jechać w ciemno do mechanik, który powie mi co tylko mu ślina przyniesie na język. Wybaczcie za ta powieść ale chciałem opisać dokładnie co jest grane, może to pomoże w diagnozie problemu.
  12. mój problem polega na tym, że nie świeci mi kontrolka od ciśnienia oleju oraz od hamulców (kontroli klocków hamulcowych), wyciągąłem więc zegary, okazało się, że poprzedni właściciel trochę namieszał tam bo przwody w jednej z wiązek jakie idą do zegarów były poprzecinanane a następnie poskręcane nie wiadomo z jakiego powodu, ale wracając do podświtlania kontrolek, u mnie nie ma żarówek sa natomiast jakies malutkie diody troche wieksze od główki szpilki, a dokładnie mówiac nie ma ich tam, widac, że zostały wyrwane, ktoś tak by cmoże poradził sobie z problemem palących sie kontrolek. Pytanie jaki rodzaj diód jest u mnie zastosowany i czy można je wymieni a raczej dołożyc, dodam ,że zegary mam bez FIS-a, sześc kontrolek umieszczone pomiedzy zegarami. Jeszcze jedno, czy model po face liftingu ma kontrole informująca o nie zapiętych pasach, mi nie świeci a sprawdzałem i dioda tam jest, więc kolejny jakiś błąd [br]Dopisany: 16 Marzec 2009, 00:37_________________________________________________albo nikt nie zna odpowiedzi albo nikomu się nie chce odpowiadac na nurtujące mnie pytanie
  13. witam forumowiczów, właśnie kupiłem A4 kombi z '99 TDI 110 KM , co prawda kierownica jest po prawej stronie ale Audi to Audi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...