Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Virtual Cockpit retrofit , co potrzebne jakie procedury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hejka ,

Udało mi się nabyć w rozsądnej cenie używany VC. Ogólnie jakoś nie było parcia na zmianę ale w związku z tym że rozmyślałem dodać ACC . Należy też wymienić prędkościomierz . No i bardziej gadzeciarski wygląd.

 

W związku z tym i brakiem mojej wiedzy prosiłbym o kilka porad . (temat będę updatował , jeżeli dojdzie do skutku dam znać co i jak)

 

Co potrzebne ?

 

  • Virtual cockpit
  • kabel LVCD ( jakie kolory wtyczek ? czarna od strony zegarów i zielona od mmi ? jakie nr ?)
  • MMI  z nvidia 

 

Co należy wykonać ?

Kodowanie VC za pomocą np vcds zgodnie z oryginałem

zdjęcie component protection - odis e - online , co jeszcze ?

 

Teraz tak , na chwilę obecną nie będę zmieniał MMI zamierzam to zrobić na końcu jak okaże się że wszystko jest tip top, jaką funkcjonalność stracę czy tylko mapy czy coś jeszcze . Ciekawi mnie też czy będzie można zrobić update firmware kartą SDHC.

 

Następna sprawa jak wiadomo pewne funkcję nie są edytowalne z poziomu VCDS po przekroczeniu przebiegu licznika 100km , A będzie potrzeba ich dostosowania są to  :

 

  • przebieg (to zostawiam na koniec i mam na to pomysł chodzi o dodanie nie cofnięcie)
  • nazwa komponentu w VC jest FBenUSA a zmienić do TDIeGB  ( czy to się zmieni  w czasie zdejmowania CP w odisie ? a może datasheet z VCP? )
  • rozmiar koła w VC jest wheel circ 8 a trzeba zmienić do wheel circ 7 ( rozumiem że jak nie zmienie to presens będzie wyrzucać błędy)

 

Dodam że licznik jest z auta A5 cabriolet benzyna do A5 sportback - diesel , różnica produkcji jeden rok . (wiem że idalnie było by z diesel do diesel ...)

Co sie udało narazie zrobić : 

wstępne kodowanie 

moje w aucie                            24AD4CD6698400080120FB601000401000000000

kodowanie w VC                     09E629C72888CF050223E9601800000008000000

VC po kodowaniu VCDS        25AD4CD7688400090120FB601800401000000000    (bez zmiany wheel circ to jest zablokowane)

 

całe kodowanie robiłem narazie na biórku , nestępne pytanie :) czy mogę bezkarnie podłaczyć ten VC w aucie sprawdzić co i jak i wrócić do oryginału ?

Aha i jeszcze kluczyki , z tego co wyczytałem nie trzeba ich programować przy VC .

Pozdo

 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano

Jeśli kupiłeś używany licznik to przystosowanie go do montażu będzie kosztować tyle ile licznik :)

Żeby zmienic obwód koła - licznik musi być wyzerowany do stanu fabrycznego.

Przebieg na tą chwilę tylko do przodu lub zerowanie do fabryki i ustawienie z ręki.

Opublikowano
5 minut temu, shaqal napisał(a):

Jeśli kupiłeś używany licznik to przystosowanie go do montażu będzie kosztować tyle ile licznik :)

Żeby zmienic obwód koła - licznik musi być wyzerowany do stanu fabrycznego.

Przebieg na tą chwilę tylko do przodu lub zerowanie do fabryki i ustawienie z ręki.

Nowy licznik to koszt jakieś  €2500 , więc mało opłacalne i do tego doliczyć nowe MMI . Przystosowanie do montażu gdy obwód się zgadza to kodowanie i CP.

Przebieg tylko do przodu to wiem , myśle że naj mniej istotny problem teraz.

Wyczytałem że zdjęcie CP nie zmienia obwodu koła, wiem także że od jakiegoś czasu jest opcja zerowania w odis e - online (nie wiem jak to działa jakaś nie standardowa procedura )

no i jest też opcja dziewiczenia clastra , metodą mi nie znaną . Możliwe że będę szukał serwisu jeżeli wyjdzie nie opłacalnie będzie dobra cena dla kogoś wheel circ 8 .

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...