Jump to content
IGNORED

Filtr DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI wypala się co chwilę


Recommended Posts

Posted

Witam od jakiegoś czasu zauważyłem iż co chwile wypala mi sie DPF.

W przeciągu 2 tygodni wypalił mi sie z 3-5 razy gdy robiłem po średnio 30-60km dziennie.

Za pomocą programu VCDS pobrałem wartości DPF EGR oraz Wtryskiwaczy (EGR dlatego iż jakiś czas temu pokazał mi się błąd z EGR lecz po dłuższej trasie z wyższymi obrotami błąd już sie nie pokazał około 2 miesiecy.)
Mógłby mi ktoś sprawdzić te dane i co one konkretnie oznaczają?

 

EGR jest gdy pojazd jest zgaszony oraz gdy został odpalony przez minute.

Wszystkie pomiary zostały zrobione po krótkiej trasie 2km i 5min postoju.

DPF.jpg

Wtryski.jpg

EGR.jpg

 

Chciałbym dodać jeszcze że pojawiają sie objawy od dłuższego czasu między innymi losowo zaczyna silnik chodzić nie równo na wolnych obrotach, trzęsie wtedy całą budą.

Problem po chwili sam ustaje, wtedy też podczas jazdy są lekkie podszarpywania.

Posted (edited)

 

20 minut temu, Medusa91 napisał(a):

W przeciągu 2 tygodni wypalił mi sie z 3-5 razy

Skąd to przekonanie ? Domyślasz się /Jesteś pewien ? 

Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach.

 

 

Z podanych danych - Przekroczona granica zapełnienia popiołem. Im więcej popiołu, tym mniejszy dystans pomiędzy regeneracjami.  DPF do demontażu, poddaj go próbie wyczyszczenia (myjka hydrodynamiczna). Po czyszczeniu reset.

Zainteresuj się aplikacją  VAG DPF .

Edited by Tomnik
Posted
1 minutę temu, Tomnik napisał(a):

Skąd to przekonanie ? Domyślasz się /Jesteś pewien ? 

Wracając wieczorem do domu obroty wskoczyły na około 1k i temperatura poszła w góre, po przejechaniu 5-10km temperatura zaczynała spadać i obroty wróciły do normy. Na zdjęciu pisze ze 22km temu była regeneracja czyli by sie zgadzało.

 

Spojrzę zaraz na VAG DPF jak to działa

Posted

0.21l to już taka wartość że wymagane jest czyszczenie?

A wtryskiwacze mają poprawne pomiary?

Posted
3 minuty temu, Medusa91 napisał(a):

Wracając wieczorem do domu obroty wskoczyły na około 1k i

To przypadek nr 1, a piszesz o 3-5. Czyli domyślasz się. 

Dlatego namawiam na VAG DPF. Będziesz mógł monitorować na bieżąco.

3 minuty temu, Medusa91 napisał(a):

0.21l to już taka wartość że wymagane jest czyszczenie?

A wtryskiwacze mają poprawne pomiary?

0.17 l, to wartość "graniczna". 

Wtryskiwacze bada się po za autem na dedykowanym do tego sprzęcie.

Dane, które przedstawiłeś to tzw. regulacja biegu jałowego i nie można po nich jednoznacznie stwierdzić, czy odchyłka na danym cylindrze spowodowana jest pracą wtryskiwacza, czy żądaniem sterownika o zwiększeniu dawki z powodu słabszej jego(cylindra) pracy/stanu.

Więcej mogą powiedzieć dane korekt długoterminowych (nie, nie wiem pod jakim nr-em możesz je znaleźć, są tam na pewno)

 

Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach.

Posted
3 minuty temu, Tomnik napisał(a):

Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach.

Dobra, zrobię 150km i wyśle ponownie zdjęcie wartości DPF

Posted

Zrobiłem dziś 85km (Połowa trasa) i z ciekawości sprawdziłem sobie dane, i wydaje mi się że na takim krótkim odcinku już coś tutaj widać to podsyłam

DPF2.jpg

Posted

Wartość zmierzona sadzy jest większa od tej obliczonej, rośnie znacznie szybciej. Przy sprawnym systemie, DPF-ie wyniki byłyby odwrotne.

Za "chwilę" sterownik zarządzi regenerację filtra.

Możesz jeszcze logować (zapisać) dane - obroty silnika+różnica ciśnienia filtra+ ewentualnie przepływ spalin m3/h - w teście drogowym/dynamicznym(trzeci bieg, od 1500obr/min, pełne(100%) nieprzerywane przyspieszanie, do powiedzmy 4 tys.obr/min).  Wyniki znacznie powyżej 200hPa potwierdzą poniższe..

Wynik tego testu nie wpłynie jednak na diagnozę, którą można postawić (o której już wspomniałem) - filtr stawia za duży opór przez zapełnienie substancją/substancjami nieusuwalnymi w procesie regeneracji (popiół, inne). DPF trzeba poddać próbie jego przeczyszczenia.

 

Posted

.W skrócie mówisz że DPF po prostu jest do czyszczenia i nie ma co sie z tym bawić.

A powiedz mi w jaki sposób mogę sprawdzić wtryski, aby w razie co nowego nie uwalić.

Zalanie tych dziwnych specyfików do paliwa do czyszczenia wtrysków może coś pomóc z nimi i nie rozwali motora?

Posted

Mam nowe dane:
Wypalanie uruchomiło się przy 112km
Aktualnie jest 140-144km
Sprawdziłem czujniki temperatury spalin to czujnik NR 2 wskazuje 0, (Może go po prostu tu nie być?)
Wtryski na wolnych jak i około 2.500rpm 3 wtryski max 0.15 pokazują jeden 0.55 (+- chyba bez znaczenia)

Dane na wolnych obrotach DPF, przy dodawaniu gazu do około 2-2.5k RPM Różnica ciśnienia skacze do 11
 

DPF3.jpg

Posted

Te wartości są nierealne, bo gdybyś miał tak niskie różnice ciśnienia to oznaczało by praktycznie nowy DPF który wypala się co 600-800km a u Ciebie sterownik wymusza co 100km 

Posted
1 minutę temu, czareq napisał(a):

Te wartości są nierealne, bo gdybyś miał tak niskie różnice ciśnienia to oznaczało by praktycznie nowy DPF który wypala się co 600-800km a u Ciebie sterownik wymusza co 100km 

Dlatego pisze tutaj na forum bo mi to też nie pasuje, i wyżej pytałem o wtryski i EGR czy one mogą powodować te całe zamieszanie

Posted (edited)

Zauważyłem też ze EGR pokazuje 45% +- 5% nie ważne czy chodzi na wolnych obrotach czy też na postoju podniose mu obroty do 2-2.5k RPM.

Tak powinno być?

Gdy zgaszony to 100%

Edited by Medusa91
Posted
16 godzin temu, Medusa91 napisał(a):

A powiedz mi w jaki sposób mogę sprawdzić wtryski

Już informowałem "Wtryskiwacze bada się po za autem na dedykowanym do tego sprzęcie.

Dane, które przedstawiłeś to tzw. regulacja biegu jałowego i nie można po nich jednoznacznie stwierdzić, czy odchyłka na danym cylindrze spowodowana jest pracą wtryskiwacza, czy żądaniem sterownika o zwiększeniu dawki z powodu słabszej jego(cylindra) pracy/stanu.

Więcej mogą powiedzieć dane korekt długoterminowych (nie, nie wiem pod jakim nr-em możesz je znaleźć, są tam na pewno)"

 

16 godzin temu, Medusa91 napisał(a):

Zalanie tych dziwnych specyfików do paliwa do czyszczenia wtrysków może coś pomóc z nimi i nie rozwali motora?

Nie wypowiem się, nie stosowałem. Nie, nie "rozwali motora".

Ewentualnie pomoże (?) "zapieczonemu", nie naprawi "lejącego".

 

4 godziny temu, Medusa91 napisał(a):

Sprawdziłem czujniki temperatury spalin to czujnik NR 2 wskazuje 0, (Może go po prostu tu nie być?)

Brak czujnika temp. numer 2. 

1- Turbosprężarka

2- Sonda lambda

3- Czujnik temp. spalin nr 3 G495

4- Czujnik ciśnienia 1 spalin -G450

5- Czujnik temperatury spalin nr 4 -G648

6- Filtr cząstek stałych

7-  Czujnik temperatury spalin nr 1 -G235

 

A26-10678Czujniki.png.3cb28ba38990392188329d1f972293d4.png

 

4 godziny temu, Medusa91 napisał(a):

Dane na wolnych obrotach DPF, przy dodawaniu gazu do około 2-2.5k RPM Różnica ciśnienia skacze do 11

Pisałem wyraźnie: "w teście drogowym/dynamicznym(trzeci bieg, od 1500obr/min, pełne(100%) nieprzerywane przyspieszanie, do powiedzmy 4 tys.obr/min) " 

To co wykonałeś jest niemiarodajne.

 

4 godziny temu, Medusa91 napisał(a):

pytałem o wtryski i EGR

EGR ? Wątpie.

Wtryski ? W tym przypadku ? Jak wyżej. Odpowiedź po badaniu na dedykowanym sprzęcie, reszta to wróżenie.

Już raczej spalony olej silnikowy... ale... regeneracja filtra jest przeprowadzana sprawnie (jak sądzę) i kończy się sukcesem. Według mnie nie byłaby, gdyby dochodziło do spalania oleju s. 

 

Dostałeś już diagnozę i wiesz, co należy zrobić - wyczyścić filtr DPF/zakupić nowy(...). Nie szukaj (na razie) innych przyczyn.

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...