Medusa91 Opublikowano 27 Listopada Opublikowano 27 Listopada Witam od jakiegoś czasu zauważyłem iż co chwile wypala mi sie DPF. W przeciągu 2 tygodni wypalił mi sie z 3-5 razy gdy robiłem po średnio 30-60km dziennie. Za pomocą programu VCDS pobrałem wartości DPF EGR oraz Wtryskiwaczy (EGR dlatego iż jakiś czas temu pokazał mi się błąd z EGR lecz po dłuższej trasie z wyższymi obrotami błąd już sie nie pokazał około 2 miesiecy.) Mógłby mi ktoś sprawdzić te dane i co one konkretnie oznaczają? EGR jest gdy pojazd jest zgaszony oraz gdy został odpalony przez minute. Wszystkie pomiary zostały zrobione po krótkiej trasie 2km i 5min postoju. Chciałbym dodać jeszcze że pojawiają sie objawy od dłuższego czasu między innymi losowo zaczyna silnik chodzić nie równo na wolnych obrotach, trzęsie wtedy całą budą. Problem po chwili sam ustaje, wtedy też podczas jazdy są lekkie podszarpywania.
Tomnik Opublikowano 27 Listopada Opublikowano 27 Listopada (edytowane) 20 minut temu, Medusa91 napisał(a): W przeciągu 2 tygodni wypalił mi sie z 3-5 razy Skąd to przekonanie ? Domyślasz się /Jesteś pewien ? Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach. Z podanych danych - Przekroczona granica zapełnienia popiołem. Im więcej popiołu, tym mniejszy dystans pomiędzy regeneracjami. DPF do demontażu, poddaj go próbie wyczyszczenia (myjka hydrodynamiczna). Po czyszczeniu reset. Zainteresuj się aplikacją VAG DPF . Edytowane 27 Listopada przez Tomnik
Medusa91 Opublikowano 27 Listopada Autor Opublikowano 27 Listopada 1 minutę temu, Tomnik napisał(a): Skąd to przekonanie ? Domyślasz się /Jesteś pewien ? Wracając wieczorem do domu obroty wskoczyły na około 1k i temperatura poszła w góre, po przejechaniu 5-10km temperatura zaczynała spadać i obroty wróciły do normy. Na zdjęciu pisze ze 22km temu była regeneracja czyli by sie zgadzało. Spojrzę zaraz na VAG DPF jak to działa
Medusa91 Opublikowano 27 Listopada Autor Opublikowano 27 Listopada 0.21l to już taka wartość że wymagane jest czyszczenie? A wtryskiwacze mają poprawne pomiary?
Tomnik Opublikowano 27 Listopada Opublikowano 27 Listopada 3 minuty temu, Medusa91 napisał(a): Wracając wieczorem do domu obroty wskoczyły na około 1k i To przypadek nr 1, a piszesz o 3-5. Czyli domyślasz się. Dlatego namawiam na VAG DPF. Będziesz mógł monitorować na bieżąco. 3 minuty temu, Medusa91 napisał(a): 0.21l to już taka wartość że wymagane jest czyszczenie? A wtryskiwacze mają poprawne pomiary? 0.17 l, to wartość "graniczna". Wtryskiwacze bada się po za autem na dedykowanym do tego sprzęcie. Dane, które przedstawiłeś to tzw. regulacja biegu jałowego i nie można po nich jednoznacznie stwierdzić, czy odchyłka na danym cylindrze spowodowana jest pracą wtryskiwacza, czy żądaniem sterownika o zwiększeniu dawki z powodu słabszej jego(cylindra) pracy/stanu. Więcej mogą powiedzieć dane korekt długoterminowych (nie, nie wiem pod jakim nr-em możesz je znaleźć, są tam na pewno) Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach.
Medusa91 Opublikowano 27 Listopada Autor Opublikowano 27 Listopada 3 minuty temu, Tomnik napisał(a): Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach. Dobra, zrobię 150km i wyśle ponownie zdjęcie wartości DPF
Medusa91 Opublikowano 27 Listopada Autor Opublikowano 27 Listopada Zrobiłem dziś 85km (Połowa trasa) i z ciekawości sprawdziłem sobie dane, i wydaje mi się że na takim krótkim odcinku już coś tutaj widać to podsyłam
Tomnik Opublikowano 27 Listopada Opublikowano 27 Listopada Wartość zmierzona sadzy jest większa od tej obliczonej, rośnie znacznie szybciej. Przy sprawnym systemie, DPF-ie wyniki byłyby odwrotne. Za "chwilę" sterownik zarządzi regenerację filtra. Możesz jeszcze logować (zapisać) dane - obroty silnika+różnica ciśnienia filtra+ ewentualnie przepływ spalin m3/h - w teście drogowym/dynamicznym(trzeci bieg, od 1500obr/min, pełne(100%) nieprzerywane przyspieszanie, do powiedzmy 4 tys.obr/min). Wyniki znacznie powyżej 200hPa potwierdzą poniższe.. Wynik tego testu nie wpłynie jednak na diagnozę, którą można postawić (o której już wspomniałem) - filtr stawia za duży opór przez zapełnienie substancją/substancjami nieusuwalnymi w procesie regeneracji (popiół, inne). DPF trzeba poddać próbie jego przeczyszczenia.
Medusa91 Opublikowano 27 Listopada Autor Opublikowano 27 Listopada .W skrócie mówisz że DPF po prostu jest do czyszczenia i nie ma co sie z tym bawić. A powiedz mi w jaki sposób mogę sprawdzić wtryski, aby w razie co nowego nie uwalić. Zalanie tych dziwnych specyfików do paliwa do czyszczenia wtrysków może coś pomóc z nimi i nie rozwali motora?
Medusa91 Opublikowano 28 Listopada Autor Opublikowano 28 Listopada Mam nowe dane: Wypalanie uruchomiło się przy 112km Aktualnie jest 140-144km Sprawdziłem czujniki temperatury spalin to czujnik NR 2 wskazuje 0, (Może go po prostu tu nie być?) Wtryski na wolnych jak i około 2.500rpm 3 wtryski max 0.15 pokazują jeden 0.55 (+- chyba bez znaczenia) Dane na wolnych obrotach DPF, przy dodawaniu gazu do około 2-2.5k RPM Różnica ciśnienia skacze do 11
czareq Opublikowano 28 Listopada Opublikowano 28 Listopada Te wartości są nierealne, bo gdybyś miał tak niskie różnice ciśnienia to oznaczało by praktycznie nowy DPF który wypala się co 600-800km a u Ciebie sterownik wymusza co 100km
Medusa91 Opublikowano 28 Listopada Autor Opublikowano 28 Listopada 1 minutę temu, czareq napisał(a): Te wartości są nierealne, bo gdybyś miał tak niskie różnice ciśnienia to oznaczało by praktycznie nowy DPF który wypala się co 600-800km a u Ciebie sterownik wymusza co 100km Dlatego pisze tutaj na forum bo mi to też nie pasuje, i wyżej pytałem o wtryski i EGR czy one mogą powodować te całe zamieszanie
Medusa91 Opublikowano 28 Listopada Autor Opublikowano 28 Listopada (edytowane) Zauważyłem też ze EGR pokazuje 45% +- 5% nie ważne czy chodzi na wolnych obrotach czy też na postoju podniose mu obroty do 2-2.5k RPM. Tak powinno być? Gdy zgaszony to 100% Edytowane 28 Listopada przez Medusa91
Tomnik Opublikowano 28 Listopada Opublikowano 28 Listopada 16 godzin temu, Medusa91 napisał(a): A powiedz mi w jaki sposób mogę sprawdzić wtryski Już informowałem : "Wtryskiwacze bada się po za autem na dedykowanym do tego sprzęcie. Dane, które przedstawiłeś to tzw. regulacja biegu jałowego i nie można po nich jednoznacznie stwierdzić, czy odchyłka na danym cylindrze spowodowana jest pracą wtryskiwacza, czy żądaniem sterownika o zwiększeniu dawki z powodu słabszej jego(cylindra) pracy/stanu. Więcej mogą powiedzieć dane korekt długoterminowych (nie, nie wiem pod jakim nr-em możesz je znaleźć, są tam na pewno)" 16 godzin temu, Medusa91 napisał(a): Zalanie tych dziwnych specyfików do paliwa do czyszczenia wtrysków może coś pomóc z nimi i nie rozwali motora? Nie wypowiem się, nie stosowałem. Nie, nie "rozwali motora". Ewentualnie pomoże (?) "zapieczonemu", nie naprawi "lejącego". 4 godziny temu, Medusa91 napisał(a): Sprawdziłem czujniki temperatury spalin to czujnik NR 2 wskazuje 0, (Może go po prostu tu nie być?) Brak czujnika temp. numer 2. 1- Turbosprężarka 2- Sonda lambda 3- Czujnik temp. spalin nr 3 G495 4- Czujnik ciśnienia 1 spalin -G450 5- Czujnik temperatury spalin nr 4 -G648 6- Filtr cząstek stałych 7- Czujnik temperatury spalin nr 1 -G235 4 godziny temu, Medusa91 napisał(a): Dane na wolnych obrotach DPF, przy dodawaniu gazu do około 2-2.5k RPM Różnica ciśnienia skacze do 11 Pisałem wyraźnie: "w teście drogowym/dynamicznym(trzeci bieg, od 1500obr/min, pełne(100%) nieprzerywane przyspieszanie, do powiedzmy 4 tys.obr/min) " To co wykonałeś jest niemiarodajne. 4 godziny temu, Medusa91 napisał(a): pytałem o wtryski i EGR EGR ? Wątpie. Wtryski ? W tym przypadku ? Jak wyżej. Odpowiedź po badaniu na dedykowanym sprzęcie, reszta to wróżenie. Już raczej spalony olej silnikowy... ale... regeneracja filtra jest przeprowadzana sprawnie (jak sądzę) i kończy się sukcesem. Według mnie nie byłaby, gdyby dochodziło do spalania oleju s. Dostałeś już diagnozę i wiesz, co należy zrobić - wyczyścić filtr DPF/zakupić nowy(...). Nie szukaj (na razie) innych przyczyn.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się