Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik temperatury nawiewu Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciał bym się dowiedzieć jak się dostać do czujnika temperatury nawiewu który znajduje się w kanałach nawiewu . 

Co trzeba zdemontować itp.

 

Opublikowano
43 minuty temu, Kris1298 napisał(a):

który znajduje się w kanałach nawiewu

Który bo jest ich kilka?
Jaką masz klimatyzację? jednostrefową trojstrefową?

Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Który bo jest ich kilka?
Jaką masz klimatyzację? jednostrefową trojstrefową?

Mam trojstrfową, a chodzi mi o nawiew środkowy prawy ( nad klimatronikiem od strony pasażera ) bo leci z niego chłodniejsze powietrze. 

Opublikowano

Sprawdź najpierw w blokach pomiarowych wartości jakie pokazuje. Wykonaj też pełny auto-scan może zapisane są jakiesz błędy.

Opublikowano (edytowane)

Pierwszym krokiem, jak wspomniał Muskel, jest bezsprzecznie diagnoza poprzez przegląd właściwych bloków pomiarowych.

 

W elsie nie jest wspomniane (przynajmniej ja nie znalazłem), o dwóch osobnych (lewym i prawym) czujniku  temp. na wylocie środkowym. Instrukcja dotyczy jednego czujnika zainstalowanego w tym miejscu. W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć. Jeśli znajdują się tam  dwa osobne czujniki, to ich demontaż powinien być tożsamy z tym zamieszczonym poniżej.

Demontaż

- Wyłączyć zapłon.
- Wymontować radio lub zmieniarkę CD (w zależności od wyposażenia pojazdu)
– Sięgnąć przez szczelinę montażową radia i wyciągnąć wtyczkę -A- .
– Obróć nadajnik -B- o 90° i wyciągnij go z kanału powietrza do „środkowych” nawiewów w desce rozdzielczej.
Montaż powrotny
Montaż przeprowadza się w odwrotnej kolejności;
– Sprawdź uszczelkę -C- pod kątem uszkodzeń i prawidłowego osadzenia.
– Zainstaluj ponownie wszystkie usunięte części w odwrotnej kolejności.
– Włącz zapłon.
– Sprawdź pamięć zdarzeń jednostki obsługi i wyświetlacza, jednostki sterującej Climatronic -J255- i usuń wszelkie wyświetlane błędy

A87-10461G191.png.d620dc0a4e9afcfb38712ef2361fad66.png

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
W dniu 14.12.2024 o 13:10, Tomnik napisał(a):

Pierwszym krokiem, jak wspomniał Muskel, jest bezsprzecznie diagnoza poprzez przegląd właściwych bloków pomiarowych.

 

W elsie nie jest wspomniane (przynajmniej ja nie znalazłem), o dwóch osobnych (lewym i prawym) czujniku  temp. na wylocie środkowym. Instrukcja dotyczy jednego czujnika zainstalowanego w tym miejscu. W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć. Jeśli znajdują się tam  dwa osobne czujniki, to ich demontaż powinien być tożsamy z tym zamieszczonym poniżej.

Demontaż

- Wyłączyć zapłon.
- Wymontować radio lub zmieniarkę CD (w zależności od wyposażenia pojazdu)
– Sięgnąć przez szczelinę montażową radia i wyciągnąć wtyczkę -A- .
– Obróć nadajnik -B- o 90° i wyciągnij go z kanału powietrza do „środkowych” nawiewów w desce rozdzielczej.
Montaż powrotny
Montaż przeprowadza się w odwrotnej kolejności;
– Sprawdź uszczelkę -C- pod kątem uszkodzeń i prawidłowego osadzenia.
– Zainstaluj ponownie wszystkie usunięte części w odwrotnej kolejności.
– Włącz zapłon.
– Sprawdź pamięć zdarzeń jednostki obsługi i wyświetlacza, jednostki sterującej Climatronic -J255- i usuń wszelkie wyświetlane błędy

A87-10461G191.png.d620dc0a4e9afcfb38712ef2361fad66.png

Dziękuję za pomoc ale niestety nie znalazłem tego czujnika . Przesyłam zdjęcie jak to wygląda w środku IMG_20241216_180443.thumb.jpg.d80c991ca2f30fe2cc33dfa10b5abbcd.jpg

Opublikowano (edytowane)

Po analizie schematów elektrycznych - W systemie Climatronic Komfort czujnik G191 (na wylocie kanału środkowego) nie występuje. A informację, którą zamieściłem za Elsą :" W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć "  należy traktować : tak, można uzyskać ale dla całej strefy i jest to raczej oczywiste - dwie różne strefy kierowca(lewa) i pasażer (prawa). Co nie znaczy, że znajdują się na tym właśnie wylocie, dwa osobne(prawy/lewy) czujniki temp. Czujniki te znajdują się w strefach (nie rozróżnionych na "podstrefy" -np. kratka  wylotu środkowa prawa, wylot na nogi prawy, czy skrajna prawa na konsoli). 

W przypadku Twojego auta - gdyby ten "brakujący" czujnik był oryginalnie na wyposażeniu tej wersji Climatronica i dziwnym trafem "zniknął", to znalazłbyś tam wiązkę z kostką podłączeniową do powyższego, a w sterowniku na pewno zarejestrowałby się błąd, mówiący o jego braku(oczywiście nie bezpośrednio). Jeśli tego błędu nie ma lub stwierdzasz brak wiązki z kostką, to znaczy, że czujnik nie jest tam przewidziany(nie było go tam).

A co do opisanego problemu, widzę/zgaduję trzy ewentualne przyczyny :

-dwie różne nastawy temperatury dwóch stref kierowca/pasażer (oczywiste)

-niepoprawne wartości temperatury przekazywane przez czujniki na wylotach powietrza stref kierowca/pasażer; tu sprawdź organoleptycznie ewentualną różnicę na innych wylotach stref lewej/prawej przy identycznych nastawach temperatury

-niepoprawne działanie czujników temperatury aktualnej/panującej stref kierowca/pasażer, umieszczone są (domniemam/zgaduję) w panelu klimatyzacji  

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
9 minut temu, Tomnik napisał(a):

Po analizie schematów elektrycznych - W systemie Climatronic Komfort czujnik G191 (na wylocie kanału środkowego) nie występuje. A informację, którą zamieściłem za Elsą :" W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć "  należy traktować : tak, można uzyskać ale dla całej strefy i jest to raczej oczywiste - dwie różne strefy kierowca(lewa) i pasażer (prawa). Co nie znaczy, że znajdują się na tym właśnie wylocie, dwa osobne(prawy/lewy) czujniki temp. Czujniki te znajdują się w strefach (nie rozróżnionych na "podstrefy" -np. kratka  wylotu środkowa prawa, wylot na nogi prawy, czy skrajna prawa na konsoli). 

W przypadku Twojego auta - gdyby ten "brakujący" czujnik był oryginalnie na wyposażeniu tej wersji Climatronica i dziwnym trafem "zniknął", to znalazłbyś tam wiązkę z kostką podłączeniową do powyższego, a w sterowniku na pewno zarejestrowałby się błąd, mówiący o jego braku. Jeśli tego błędu nie ma lub stwierdzasz brak wiązki z kostką, to znaczy, że czujnik nie jest tam przewidziany(nie było go tam).

Dziękuję bardzo za tak wyczerpująca odpowiedź . Zauważyłem jeszcze jedna rzecz a mianowicie oprócz tego że czasami jest różnica temperatury na tych nawiewach to wyczuwam że z tej kratki słabiej dmucha powietrze . Może jest problem z klapą. Tylko że klapa elektryczna która jest najbliżej kratki działa poprawnie bo widać jak się tam przyświeci latarka . I pytanie czy jest jeszcze klapa która własnie puszcza ciepłe powietrze na lewą i prawą stronę . Niestety nie mam VCDS więc dokładnie tego nie sprawdzę ale jak sprawdzałem programem Delphi to nie było żadnych błędów.

Opublikowano

Być może kierunek wylotu powietrza w nastawach strefy dla prawej i lewej jest/był różny. Ustaw taki sam kierunek wylotu powietrza dla tych stref, np. tylko z nawiewów środkowych.

Polecam diagnostykę poprzez przegląd odpowiednich danych/wartości właściwych bloków pomiarowych, interesujących Cię podzespołów/serwomotorów systemu climatronic. To jest właściwa droga do zdiagnozowania ewentualnego problemu, nie przez rozbiórkę elementów systemu.

 

Klapy, o które pytasz - Nr 32 i 33 na poniższym schemacie. Nie zamieszczono tu żadnych serwomotorów klap.

A87-10571.png.db820db4a75b883125901f4989408403.png 

1 -  Obudowa rozdzielacza powietrza „Komfort”
     Kompletny, nie demontowany.
2 -   Lewa połowa obudowy
3 -   Prawa połowa obudowy
4 -   Obudowa otworów wentylacyjnych u góry
5 -    dźwignia
6 -    dźwignia
7 -    Klapa w otworze wentylacyjnym do wentylacji pośredniej po lewej stronie
8 -     Klapa w otworze wentylacyjnym „Rozmrażanie”.
9 -     Klapa w otworze wentylacyjnym do wentylacji pośredniej po prawej stronie
10 -     dźwignia
11 -     dźwignia
12 -     Klapka w nawiewie deski rozdzielczej po lewej stronie
13 -     Klapka w nawiewie przednim, lewym nawiewie wnęki na nogi
14 -     dźwignia
15 -     dźwignia
16 -     Klapka w nawiewie tylnym, lewym nawiewie na nogi
17 -     dźwignia
18 -     Klapa w nawiewie deski rozdzielczej po prawej stronie
19 -     Klapka w nawiewie przednim prawym nawiewie wnęki na nogi
20 -     dźwignia
21 -     dźwignia
22 -     Klapka w nawiewie tylnym, prawym nawiewie wnęki na nogi
23 -     Fala
24 -     Fala
25 -     korbowód
26 -     korbowód
27 -     korbowód
28 -     korbowód
29 -     przegroda
 oddziela przepływ powietrza do nawiewów z przodu i z tyłu i stanowi warunek uzyskania różnych temperatur wylotu powietrza z przodu i z tyłu (w zależności od położenia odpowiedniej klapki temperatury).
30 -     rynna
31 -     rynna
32 -     Klapka w nawiewie nawiewów w desce rozdzielczej, pośrodku, po lewej stronie

33 -     Klapka w nawiewach na desce rozdzielczej, pośrodku, po prawej stronie
34 -     przegroda
oddziela przepływ powietrza do nawiewów po lewej i prawej stronie i jest warunkiem uzyskania różnych temperatur wylotu powietrza (w zależności od położenia odpowiedniej klapki temperatury).
35 -     Klapa nawiewu do nawiewu w prawej tylnej konsoli środkowej
36 -     Klapa nawiewu do nawiewu w prawej tylnej konsoli środkowej
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...