Kris1298 Opublikowano 14 Grudnia Opublikowano 14 Grudnia Chciał bym się dowiedzieć jak się dostać do czujnika temperatury nawiewu który znajduje się w kanałach nawiewu . Co trzeba zdemontować itp.
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia Opublikowano 14 Grudnia 43 minuty temu, Kris1298 napisał(a): który znajduje się w kanałach nawiewu Który bo jest ich kilka? Jaką masz klimatyzację? jednostrefową trojstrefową?
Kris1298 Opublikowano 14 Grudnia Autor Opublikowano 14 Grudnia 11 minut temu, Muskel1 napisał(a): Który bo jest ich kilka? Jaką masz klimatyzację? jednostrefową trojstrefową? Mam trojstrfową, a chodzi mi o nawiew środkowy prawy ( nad klimatronikiem od strony pasażera ) bo leci z niego chłodniejsze powietrze.
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia Opublikowano 14 Grudnia Sprawdź najpierw w blokach pomiarowych wartości jakie pokazuje. Wykonaj też pełny auto-scan może zapisane są jakiesz błędy.
Tomnik Opublikowano 14 Grudnia Opublikowano 14 Grudnia (edytowane) Pierwszym krokiem, jak wspomniał Muskel, jest bezsprzecznie diagnoza poprzez przegląd właściwych bloków pomiarowych. W elsie nie jest wspomniane (przynajmniej ja nie znalazłem), o dwóch osobnych (lewym i prawym) czujniku temp. na wylocie środkowym. Instrukcja dotyczy jednego czujnika zainstalowanego w tym miejscu. W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć. Jeśli znajdują się tam dwa osobne czujniki, to ich demontaż powinien być tożsamy z tym zamieszczonym poniżej. Demontaż - Wyłączyć zapłon. - Wymontować radio lub zmieniarkę CD (w zależności od wyposażenia pojazdu) – Sięgnąć przez szczelinę montażową radia i wyciągnąć wtyczkę -A- . – Obróć nadajnik -B- o 90° i wyciągnij go z kanału powietrza do „środkowych” nawiewów w desce rozdzielczej. Montaż powrotny Montaż przeprowadza się w odwrotnej kolejności; – Sprawdź uszczelkę -C- pod kątem uszkodzeń i prawidłowego osadzenia. – Zainstaluj ponownie wszystkie usunięte części w odwrotnej kolejności. – Włącz zapłon. – Sprawdź pamięć zdarzeń jednostki obsługi i wyświetlacza, jednostki sterującej Climatronic -J255- i usuń wszelkie wyświetlane błędy Edytowane 14 Grudnia przez Tomnik
Kris1298 Opublikowano 16 Grudnia Autor Opublikowano 16 Grudnia W dniu 14.12.2024 o 13:10, Tomnik napisał(a): Pierwszym krokiem, jak wspomniał Muskel, jest bezsprzecznie diagnoza poprzez przegląd właściwych bloków pomiarowych. W elsie nie jest wspomniane (przynajmniej ja nie znalazłem), o dwóch osobnych (lewym i prawym) czujniku temp. na wylocie środkowym. Instrukcja dotyczy jednego czujnika zainstalowanego w tym miejscu. W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć. Jeśli znajdują się tam dwa osobne czujniki, to ich demontaż powinien być tożsamy z tym zamieszczonym poniżej. Demontaż - Wyłączyć zapłon. - Wymontować radio lub zmieniarkę CD (w zależności od wyposażenia pojazdu) – Sięgnąć przez szczelinę montażową radia i wyciągnąć wtyczkę -A- . – Obróć nadajnik -B- o 90° i wyciągnij go z kanału powietrza do „środkowych” nawiewów w desce rozdzielczej. Montaż powrotny Montaż przeprowadza się w odwrotnej kolejności; – Sprawdź uszczelkę -C- pod kątem uszkodzeń i prawidłowego osadzenia. – Zainstaluj ponownie wszystkie usunięte części w odwrotnej kolejności. – Włącz zapłon. – Sprawdź pamięć zdarzeń jednostki obsługi i wyświetlacza, jednostki sterującej Climatronic -J255- i usuń wszelkie wyświetlane błędy Dziękuję za pomoc ale niestety nie znalazłem tego czujnika . Przesyłam zdjęcie jak to wygląda w środku
Tomnik Opublikowano 16 Grudnia Opublikowano 16 Grudnia (edytowane) Po analizie schematów elektrycznych - W systemie Climatronic Komfort czujnik G191 (na wylocie kanału środkowego) nie występuje. A informację, którą zamieściłem za Elsą :" W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć " należy traktować : tak, można uzyskać ale dla całej strefy i jest to raczej oczywiste - dwie różne strefy kierowca(lewa) i pasażer (prawa). Co nie znaczy, że znajdują się na tym właśnie wylocie, dwa osobne(prawy/lewy) czujniki temp. Czujniki te znajdują się w strefach (nie rozróżnionych na "podstrefy" -np. kratka wylotu środkowa prawa, wylot na nogi prawy, czy skrajna prawa na konsoli). W przypadku Twojego auta - gdyby ten "brakujący" czujnik był oryginalnie na wyposażeniu tej wersji Climatronica i dziwnym trafem "zniknął", to znalazłbyś tam wiązkę z kostką podłączeniową do powyższego, a w sterowniku na pewno zarejestrowałby się błąd, mówiący o jego braku(oczywiście nie bezpośrednio). Jeśli tego błędu nie ma lub stwierdzasz brak wiązki z kostką, to znaczy, że czujnik nie jest tam przewidziany(nie było go tam). A co do opisanego problemu, widzę/zgaduję trzy ewentualne przyczyny : -dwie różne nastawy temperatury dwóch stref kierowca/pasażer (oczywiste) -niepoprawne wartości temperatury przekazywane przez czujniki na wylotach powietrza stref kierowca/pasażer; tu sprawdź organoleptycznie ewentualną różnicę na innych wylotach stref lewej/prawej przy identycznych nastawach temperatury -niepoprawne działanie czujników temperatury aktualnej/panującej stref kierowca/pasażer, umieszczone są (domniemam/zgaduję) w panelu klimatyzacji Edytowane 16 Grudnia przez Tomnik
Kris1298 Opublikowano 16 Grudnia Autor Opublikowano 16 Grudnia 9 minut temu, Tomnik napisał(a): Po analizie schematów elektrycznych - W systemie Climatronic Komfort czujnik G191 (na wylocie kanału środkowego) nie występuje. A informację, którą zamieściłem za Elsą :" W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć " należy traktować : tak, można uzyskać ale dla całej strefy i jest to raczej oczywiste - dwie różne strefy kierowca(lewa) i pasażer (prawa). Co nie znaczy, że znajdują się na tym właśnie wylocie, dwa osobne(prawy/lewy) czujniki temp. Czujniki te znajdują się w strefach (nie rozróżnionych na "podstrefy" -np. kratka wylotu środkowa prawa, wylot na nogi prawy, czy skrajna prawa na konsoli). W przypadku Twojego auta - gdyby ten "brakujący" czujnik był oryginalnie na wyposażeniu tej wersji Climatronica i dziwnym trafem "zniknął", to znalazłbyś tam wiązkę z kostką podłączeniową do powyższego, a w sterowniku na pewno zarejestrowałby się błąd, mówiący o jego braku. Jeśli tego błędu nie ma lub stwierdzasz brak wiązki z kostką, to znaczy, że czujnik nie jest tam przewidziany(nie było go tam). Dziękuję bardzo za tak wyczerpująca odpowiedź . Zauważyłem jeszcze jedna rzecz a mianowicie oprócz tego że czasami jest różnica temperatury na tych nawiewach to wyczuwam że z tej kratki słabiej dmucha powietrze . Może jest problem z klapą. Tylko że klapa elektryczna która jest najbliżej kratki działa poprawnie bo widać jak się tam przyświeci latarka . I pytanie czy jest jeszcze klapa która własnie puszcza ciepłe powietrze na lewą i prawą stronę . Niestety nie mam VCDS więc dokładnie tego nie sprawdzę ale jak sprawdzałem programem Delphi to nie było żadnych błędów.
Tomnik Opublikowano 16 Grudnia Opublikowano 16 Grudnia Być może kierunek wylotu powietrza w nastawach strefy dla prawej i lewej jest/był różny. Ustaw taki sam kierunek wylotu powietrza dla tych stref, np. tylko z nawiewów środkowych. Polecam diagnostykę poprzez przegląd odpowiednich danych/wartości właściwych bloków pomiarowych, interesujących Cię podzespołów/serwomotorów systemu climatronic. To jest właściwa droga do zdiagnozowania ewentualnego problemu, nie przez rozbiórkę elementów systemu. Klapy, o które pytasz - Nr 32 i 33 na poniższym schemacie. Nie zamieszczono tu żadnych serwomotorów klap. 1 - Obudowa rozdzielacza powietrza „Komfort” Kompletny, nie demontowany. 2 - Lewa połowa obudowy 3 - Prawa połowa obudowy 4 - Obudowa otworów wentylacyjnych u góry 5 - dźwignia 6 - dźwignia 7 - Klapa w otworze wentylacyjnym do wentylacji pośredniej po lewej stronie 8 - Klapa w otworze wentylacyjnym „Rozmrażanie”. 9 - Klapa w otworze wentylacyjnym do wentylacji pośredniej po prawej stronie 10 - dźwignia 11 - dźwignia 12 - Klapka w nawiewie deski rozdzielczej po lewej stronie 13 - Klapka w nawiewie przednim, lewym nawiewie wnęki na nogi 14 - dźwignia 15 - dźwignia 16 - Klapka w nawiewie tylnym, lewym nawiewie na nogi 17 - dźwignia 18 - Klapa w nawiewie deski rozdzielczej po prawej stronie 19 - Klapka w nawiewie przednim prawym nawiewie wnęki na nogi 20 - dźwignia 21 - dźwignia 22 - Klapka w nawiewie tylnym, prawym nawiewie wnęki na nogi 23 - Fala 24 - Fala 25 - korbowód 26 - korbowód 27 - korbowód 28 - korbowód 29 - przegroda oddziela przepływ powietrza do nawiewów z przodu i z tyłu i stanowi warunek uzyskania różnych temperatur wylotu powietrza z przodu i z tyłu (w zależności od położenia odpowiedniej klapki temperatury). 30 - rynna 31 - rynna 32 - Klapka w nawiewie nawiewów w desce rozdzielczej, pośrodku, po lewej stronie 33 - Klapka w nawiewach na desce rozdzielczej, pośrodku, po prawej stronie 34 - przegroda oddziela przepływ powietrza do nawiewów po lewej i prawej stronie i jest warunkiem uzyskania różnych temperatur wylotu powietrza (w zależności od położenia odpowiedniej klapki temperatury). 35 - Klapa nawiewu do nawiewu w prawej tylnej konsoli środkowej 36 - Klapa nawiewu do nawiewu w prawej tylnej konsoli środkowej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się