Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logi Skoda Superb 1.8T AWT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Od niedawna stałem się posiadaczem skody superb 1, 1.8T AWT 150km PB+LPG. Po jakimś czasie od zakupu zauważyłem, że przy mocniejszym przyśpieszaniu auto jakby pooszarpywało na benzynie tak i na gazie.
Zakupiłem program do diagnozowania i tu zaczęło się grzebanie, błędy i problemy. 

 

Błędy jakie występują to:

16618 - Regulacja ciśnienia doładowania 
            P0234 - 35-00 - przekroczona granica regulacji

17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.) 
            P1128 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny

 

Z czego po jeździe na samej benzynie błąd z mieszanką za ubogą nie występuje. Na tą chwile gazem się nie zajmuje, chce doprowadzić ten samochód do stanu używalności i dopiero wtedy zajmę się instalacją gazową (tu oddam już do specjalisty).

Dziś w końcu udało mi się wykonać logi dynamiczne i statyczne ale nie bardzo wiem jak je dobrze zrozumieć - widzę tylko tyle, że nie jest dobrze. I tu moja prośba o pomoc w interpretacji logów, podpowiedzi od czego zacząć i czego szukać. 

Według poprzedniego właściciela turbo było regenerowane 12,5k km temu, dostałem dokument na to lecz przestałem w to wierzyć.

 

Logi statyczne:

 

Statyczne 001 003
Statyczne 002 033

Logi dynamiczne:

Dynamiczne 002 033

Dynamiczne 003 020
Dynamiczne 115 118

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Opublikowano

Musisz zacząć od rozwiazania problemu z doładowaniem, a dopiero potem diagnozować resztę, wygląda jakby wogóle nie było sterowania turbina, sprawdz węzyki wszystkie przy n75, ewentualnie sam zawór na początek.

Opublikowano
1 minutę temu, Łukasz13 napisał(a):

Musisz zacząć od rozwiazania problemu z doładowaniem, a dopiero potem diagnozować resztę, wygląda jakby wogóle nie było sterowania turbina, sprawdz węzyki wszystkie przy n75, ewentualnie sam zawór na początek.

Czyli tak jak myślałem zrobić na początek. Wężyki widać ładne (mogły być wymienione prze rzekomej regeneracji) natomiast sam zawór wygląda źle. Ta jego metalowa obudowa jest cała pordzewiała.

 

Jeszcze jeden fakt zapomniałem dodać. Przy otwartym oknie słychać świszczenie turbo przy mocniejszym przyśpieszaniu.

Opublikowano

Odepnij wtyczke od n75 i zrob loga z doładowaniem, swiszczy bo ładuje na maksa.

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, Łukasz13 napisał(a):

Odepnij wtyczke od n75 i zrob loga z doładowaniem, swiszczy bo ładuje na maksa.

Jutro tak zrobię i wrzucę loga
Od razu pytanie czy w razie czego kupować oryginał czy mogę ryzykować z zamiennikiem np. febiego?

#Edit: Najlepiej po niedzieli zdemontuje go i podepnę pod 12V i zobaczę czy działa.

Edytowane przez ArkadiuszK94
Opublikowano

Nie wytrzymałem do jutra, wykonałem test dynamiczny bez N75

 

Log:

Log dynamiczny bez N75

 

Różnice widzę niewielkie i pytanie czy od razu zamawiać nowy zawór czy sprawdzić go najpierw ręcznie? Oraz j/w orginał czy zamiennik też będzie okej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...