Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Duże ssanie korka oleju


wiury

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problrm z ojca samochodem (niestety nie Audi ale może ktoś pomoże).Mianowicie silnik ma duże wolne obroty około 2000 i jak próbuję odkręcic korek oleju to jest on bardzo przyssany i ciężko go wyjąć a z odmy bardzo dmucha powietrze i to ono powoduje duże obroty. Czym może być spowodowane takie mocne przysysanie korka oleju. U mnie w A4 korek odkręcam bez problemu nawet porzy wyższych obrotach. Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób powietrze dmuchające z wlewu oleju powoduje wysokie obroty :co: z drugiej strony jak dmucha to w jaki sposób przysysa?? silnik ma przedmuch i tyle.

ps. sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odpowietrzenie skrzyni korbowej znajduje się na górze pokrywy zaworów i włąsnie przej odpowietrzenie strasznie dmucha co powoduje przyssanie korka, a powietrze potem trafia do kolektora ssącego za przepustnicą co powoduje zwiększenie obrotów ponieważ łąpie lewe powietrze z pominięciem silnika krokowego. I teraz czym to jest spowodowane bo wczesniej tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na przedmuchy do skrzyni korbowej ale to raczej nie zaczyna się z dnia na dzień :mysli: Sprawdzenie cisnienia na cylindrach może dać odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się jakiś kanał przytkał, albo uszczelniacz zaworowy poszedł któryś całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się jakiś kanał przytkał, albo uszczelniacz zaworowy poszedł któryś całkowicie.

w przypadku gdy występuje przedmuch (a przypuszczam,że w tym wypadku tak jest) nie ma się co przytkać: jaki kanał ? Zużyte uszczelniacze też do przedmuchu mają się nijak bo podczas sprężania w cylindrze oba zawory są zamknięte a uszczelniacze mają za zadanie zapobiegać dostawaniu się oleju do cylindra podczas cyklu ssnia. :cool1: przedmuchy występują np. w wyniku zużytych pierścieni uszczelniających.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najciekawsze że samochód nie stracił nic z mocy.Jeśdzi pięknie nic nie strzela nie wyje nie stuka, tylko bardzo dmucha w odmę co powoduje przyssanie korka i zwiększenie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku gdy występuje przedmuch (a przypuszczam,że w tym wypadku tak jest) nie ma się co przytkać: jaki kanał ? Zużyte uszczelniacze też do przedmuchu mają się nijak bo podczas sprężania w cylindrze oba zawory są zamknięte a uszczelniacze mają za zadanie zapobiegać dostawaniu się oleju do cylindra podczas cyklu ssnia. :cool1: przedmuchy występują np. w wyniku zużytych pierścieni uszczelniających.

A kiedy się odkręca korek co?? chyba nie podczas jazdy, tylko na postoju kiedy w kolektorze panuje podciśnienie. Jednak jakby poszedł uszczelniacz to by auto musiało dość dymić z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a moze spojrzec na problem z calkiem innej strony? Jezeli korek jest zasysany, to znaczy ze pod pokrywa panuje podcisnienie. To z kolei wskazuje, ze samochod nie ma przedmuchu tylko przez odme "ssie" powietrze do dolotu ( stad podcisnienie pod pokrywa zaworow i zassanie korka ) bo ma problem, zeby je pobrac przez filtr. Kiedy ostatnio wymieniales filtr powietrza? Moze dolot jest przytkany i stad problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że należy pójść tropem Ajax .Silnik nie ma czym oddychać i dlatego ssa powietrze .Zajrzyj do filtra powietrza.Sprawdż też odme .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza nówka. Odpalałem bez filtra i ten sam problem. I kolega ma rację że bardzo ssie powietrze przez odme do kolektora, atam jest tak że wlot odmy do kolektora jest za przepustnica co powoduje lewe powietrze bardzo silne i zwiększenie obrotów.Jak przytkam palcem ten dolot to wszystko jest w porządku.Nie wiem bardzo co robić.Pasuje mi uszczelka pod głowica.Uszczelka pod kolektorem ssącym wymieniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam jakiegoś zaworka zwrotnego lub jakiegoś innego zaworka? Który mógłby paść, stąd to nadmierne ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wiury, czy przyjrzałeś sie na pewno ze odpowietrzenie skrzyni korbowej ma ujście za przepustnica, bo mam ten sam rodzaj silnika i u mnie jest na plastikowym kolanku przed przepustnica. A i miałem pęknięta odmę, po odkręceniu korka oleju nie było żadnego ciśnienia nic nie dmuchało, ale po założeniu nowej odmy pojawiło sie podciśnienie po odkręceniu korka oleju ale nie zasysało korka tylko dmuchało, ale dziwne jest to ze zarówno przed jak i po wymianie odmy praca silnika nie uległa zmianie tez mam podwyższone obroty i mulący sie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...