Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Interfejs diagnostyczny na domowe potrzeby do Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Chciałbym nabyć cos pod OBD żeby w domowych warunkach zakodować sobie lampy USA-EU, wyłączyć obrysówki itp. Przeszukiwałem forum i spotkałem się z VCDS, ODIS, VCP, OBD ELEVEN i nie wiem co by było odpowiednie dla takich podstawowych "konwersji" auta z USA. Ktoś posiada któryś z tych interfejsów i chciałby się wypowiedzieć o plusach i minusach?

Opublikowano

VCDSem nie przeprowadzis konwersji lamp w B9.

 

Opublikowano

Widzę, że posiadasz wypisane przeze mnie interfejsy oprócz ODIS. OBD11 potrzebuje ciągłej subskrypcji, a może VCP byłoby wystarczające do takich konwersji obrysówek i lamp tylnych? 

Opublikowano

VCP wystarczy. Osobiście używam VCDS do diagnozowania, kodowania oraz zmian adaptacji gdysz jest pod tym względem (moim zdaniem) lepszy niż VCP.

VCP używam do parametryzacji i flashowania, gdyż VCDS nie posiada takiej funkcji.

OBD11 używam do odblokowania SFD.  

ODISa nie mam, gdyż nie popieram i nie propaguję klonów (piractwa), a uzyskanie legalnego dostępu i licencji GeKo jest dla mnie nie rentowne. Pozostałe narzędzia diagnostyczne mam też oryginalne.

Opublikowano

Czyli dobrze by było mieć VCP i VCDS haha, ale na początek wybiore VCP do tych "Konwersji". Później może przyjdzie czas na VCDS.

Opublikowano (edytowane)

Do nowszych aut polecam gorąco vctool. 

Odkąd zakupiłem licencje przestałem praktycznie w ogóle używać VCDS i VCP.

Flashe, datasety, SFD i wiele innych przydatnych narzędzi.

 

VCTOOL.APP

Fast and easy activation of hidden functions on MQB and MLBEvo platforms. Unblocking MirrorLink in Motion, fast measurements, performing backup's and much more!

Edytowane przez turzol
Opublikowano
W dniu 9.02.2025 o 15:24, turzol napisał(a):

Do nowszych aut polecam gorąco vctool. 

Odkąd zakupiłem licencje przestałem praktycznie w ogóle używać VCDS i VCP.

Flashe, datasety, SFD i wiele innych przydatnych narzędzi.

 

VCTOOL.APP

Fast and easy activation of hidden functions on MQB and MLBEvo platforms. Unblocking MirrorLink in Motion, fast measurements, performing backup's and much more!

A jaki kabel do tego oprogramowania polecasz? 

Opublikowano

VAS5054x/6154x

Opublikowano
16 minut temu, Muskel1 napisał(a):

VAS5054x/6154x

Wydaje mi się, że tak jak napisałeś wyżej to za droga zabawka jak na moje potrzeby. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Krolik524 napisał(a):

A jaki kabel do tego oprogramowania polecasz? 

Do B9 zwykły żółty kabel enet za 40zł i masz połączenie DOIP najszybsze z możliwych.

Opublikowano
10 godzin temu, turzol napisał(a):

Do B9 zwykły żółty kabel enet za 40zł i masz połączenie DOIP najszybsze z możliwych.

To mam rozumieć, że kupię ten kabel i subskrypcje na miesiąc VC, to zrobię sobie np wgranie plików lamp i inne tego typu rzeczy do konwersji USA - EU? Zastąpi mi to kabel VCP który wyszedłby około 1500zl? 

Opublikowano

Tak są tam zdc do BCM2, bez problemu ogarniesz jeżeli wiesz co i jak.

Opublikowano
W dniu 12.02.2025 o 22:21, turzol napisał(a):

Tak są tam zdc do BCM2, bez problemu ogarniesz jeżeli wiesz co i jak.

Moja wiedza jest ograniczona do tego co na forum. Chce się nauczyć ale ciągle szukam jakiegoś małego źródełka wiedzy, a o tym vctool nic nie widzę w internecie 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
On 2/9/2025 at 11:59 AM, Muskel1 said:

VCP wystarczy. Osobiście używam VCDS do diagnozowania, kodowania oraz zmian adaptacji gdysz jest pod tym względem (moim zdaniem) lepszy niż VCP.

VCP używam do parametryzacji i flashowania, gdyż VCDS nie posiada takiej funkcji.

OBD11 używam do odblokowania SFD.  

ODISa nie mam, gdyż nie popieram i nie propaguję klonów (piractwa), a uzyskanie legalnego dostępu i licencji GeKo jest dla mnie nie rentowne. Pozostałe narzędzia diagnostyczne mam też oryginalne.

Czy zdejmujac SFD przy uzyciu OBD11, mozna pozniej odpiac obd11 i podpiac np VCDS a sterownik dalej bedzie mial zdjeta blokade SFD w tym ustalonym okienku czasu?

Opublikowano (edytowane)

Normalnie po zdjęciu SFD, w zależności od sterownika, masz czas najczęściej ok. 90 min. Po upływie tego czasu sterownik powinien się sam zablokować, ale nie zawsze tak jest. Często gęsto gdy odblokowałem SFD za pomocą OBD11, sterowniki nawet na drugi dzień i dłużej były odblokowane i musiałem je na nowo zablokować za pomocą OBD11.

 

Osobiście odblokowuję SFD za pomocą OBD11 i w zależności od tego co wykonuję, albo dokonuję tego za pomocą OBD11 (najczęściej jeżeli jest to 1-2 kodowania). W przypadku wielu kodowań, adaptacji czy flashowania lub parametryzacji, podpinam VCDS lub VCP po odblokowaniu.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

SFD jest na platformie MQB2020, w MlbEvo SFD2

Opublikowano

Zgadza się. W tym przypadku jednak gdy auto jest z USA nie wiem jak to jest. SFD2 to UNECE czyli rozporządzenia unijne:

 

UN Regulation No. 155 - Cyber security and cyber security management system

 

oraz

 

UN Regulation No. 156 - Software update and software update management system,

 

które dotyczą pojazdów na rynek EU. Nie wie jak ma się to do pojazdów na rynek NAR, bo mam niewiele z takimi pojazdami doczynienia.

Opublikowano

W autach z USA jest na pewno SFD2

Opublikowano

Całkiem możliwe, dlatego napisałem, że mało mam z takimi doczynienia.

Opublikowano

Panowie, twórcy rozwiewaja watpliwosci. 
SFD2 nie ma jesli: 
- w plikach rod brakuje dopiska UNECE
- skanujesz starszym VCDSem ktory nie ma dostepu nawet READ-ONLY do modulow chronionych UNECE/SFD2, czyli ponizej 25.3

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/48101/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...