Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie paliwa w Audi A4 B8 2.0 TFSI CPMA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

logi dynamiczne podczas jazdy... najlepiej jeśli podczas zapisów danych przez jakiś czas pojedziesz w miarę spokojnie, tak 

aby wszystkie wartości się ustabilizowały... następnie wykonasz kilka krótkich przyśpieszeń, tak aby wywołać efekt "szarpania"

o którym wspominasz... tutaj masz link do opisu jak wykonać tzw. logi dynamiczne oraz jak później je przekonwerterować na wykres graficzny...

https://www.youtube.com/watch?v=f2pvdn8W6qI

 

 

Opublikowano (edytowane)

Witam no niestety na moim interfejsie mam szary  blok pomiarowy i nie mogę zrobić pomiaru bloku, chyba że zrobię tym drugim sposobem jak na tym filmie , w pomiarach rozszerzonych  , jeśli jest to oczywiście możliwe 

Edytowane przez adam41
Opublikowano

łaczysz się z samochodem, wybierasz sterownik silnika, a następnie wybierasz" "pomiary rozszerzone" później z listy opcji zaznaczasz te wartości o których już Ci pisałem, na dole strony masz opcję "zapis" który zatwierdzasz przed wykonaniem jazdy próbnej, od tego momentu wszystkie parametry zostają zapisywane do czasu, aż nciśniesz opcję "stop" program zapyta czy zapisać, zaznacz że tak, następnie wskaże do którego folderu plik z pomiarami zostanie zapisany...

w b8 nie ma już odczytów. tzw. bloku pomiarowego 08... postaraj się trochę, napewno dasz radę...

Opublikowano

ok dzięki jeszcze dziś będę to ogarniał

Opublikowano

Zrobiłem ten pomiar ale nie wiem czy jest wszystko

cisnienie.CSV

Opublikowano

niestety Nie ma... brakuje Ci najważniejszego parametru... tj. wysokiego ciśnienia paliwa: IDE00589 

wykonaj jeszcze raz logi... IDE00021 ; IDE00201 ; IDE00589 ; ENG105194 ; IDE00202

oraz "low fuel pressure actual value" nie pamiętam oznaczenia IDE...

tym samym musisz zapisać sześć parametrów... tylko wykonaj dłuższą jazdę próbną,

tak aby można było "wychwycić" ewentualne nieprawidłowości...

Opublikowano

Ok jutro to ogarnę i podeślę, dzięki 

Opublikowano (edytowane)

Witam zrobiłem trasę jakieś 30km , w tym około 20 na trasie , błędy skasowałem przed zapisywaniem, a i tam było ENGI 105194, ale nie ma takiego tylko jest ENGI 10549 air mass

LOG-01-IDE00021_&5.CSV

Log-WAUFFAFL0DN041380.txt

Edytowane przez adam41
Opublikowano

jak widać wysokie ciśnienie "rzeczywiste" znacznie odbiega od zadanego tj. tego którego oczekuje sterownik...

na niskim ciśnieniu nie widać tego typu anomalii... a przynajmniej nie w takim stopniu... na ten moment wykluczyłbym

problem z zasilaniem po stronie niskiego ciśnienia, bo ono także ma bezpośredni wpływ na wysokie... jeśli napęd pompy

wysokiego ciśnienia, to o czym już Ci koledzy pisali jest bez zastrzeżeń... to skupiłbym się na samej pompie... prawdopodobnie

to z nią masz problem... zamienniki typu meat&diora lub engitech niestety się nie sprawdzają... najlepiej oryginał ewentualnie

pierburg... niemniej jednak zdjęcie popychacza pompy które przesłałeś budzi pewne obawy co do stanu krzywki na wałku rozrządu...

mam na myśli krzywki które są odpowiedzialne za napęd pompy... podjedź jeszcze raz do kumatego mechanika i Niech zobaczy jak

na ten moment wygląda owy popychacz i jak wyglądają krzywki na wałku... jeśli tutaj będzie ok... to podmieniłbym pompę na inną...

Group 003 - Field 0, Group 031 - Field 0, Group 038 - Field 0, Group 091 - Field 0, Group 491 - Field 0 (1).png

Group 003 - Field 0, Group 031 - Field 0, Group 037 - Field 0, Group 038 - Field 0, Group 091 - Field 0, Group 491 - Field 0 (1).png

Opublikowano

Ok dzięki mam taki warsztat w Olsztynie, który tylko specjalizuje się w autach grupy audi vw 

Opublikowano

jesli masz w pobliżu warsztat który ogarnia grupę VW... to z pewnością maja kilka takich pomp które są dobrymi dawcami dla

testu... a dwa, jeśli gość który zna się na rzeczy ma auto na miejsu i odpowiedni sprzęt... to z  poprawną diagnozą Nie będzie problemu...

 

ps.

daj później znać czym ta naprawa się zakończyła...

Opublikowano

Dobra spoko , już z tym walczę  od jakiegoś czasu , najpierw było też wypadanie zapłonu i ciśnienie, no to stwierdzono rozrząd, został zmieniony po 5 tys km znowu zaczął szarpać i pojawily się błędy, pojechałem do drugiego warsztatu, okazało się że rozrząd, w poprzednim warsztacie zamontowano mi rozrząd jakieś angielskiej firmy , gdzie podobno do tego modelu nie powinno się z tej firmy montować bo nie dają radę, więc został zmieniony , ale ciśnienie paliwa co jakiś czas wywalało , pojechałem do tego samego warsztatu co zmieniali mi rozrząd i to właśnie oni mi sprawdzali pompę paliwa w zbiorniku i cały układ paliwowy , stwierdzili że to pompa wysokiego ciśnienia, więc została zmieniona na pompę z firmy pierburg , ale na niej też pojawiły się błędy, okazało się że to jest inna pompa z płaskim wykończeniem niż oryginalna, więc została zmieniona na tą ci teraz mam, mam zdjecie tej z pierburga i tej orginalnej, podobno jest ciężko znaleźć taką jaką miałem założona , po lewej to co miałem na aucie , a po prawej to z firmy pierburg i na niej też szarpał i została zmieniona na tą co teraz mam i jest jeszcze gorzej 

IMG20220714111417.jpg

Opublikowano

podjedź do kumatego mechanika, bo malo prawdopodobne aby obie pompy miały te same usterki...

jeśli chodzi o pompę pierburg to kształt tzw. talerzyka Nie ma tutaj Nic do rzeczy... po prostu ma inny

kształt, ale jest to w 100% zamiennik... pierburg z numerem: 7.06032.10.0 pasuje p&p do silnika który posiadasz...

odstaw samochód do warsztatu o którym wspominałeś, bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy na zgadywanie...

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...