janusz75 Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego logi dynamiczne podczas jazdy... najlepiej jeśli podczas zapisów danych przez jakiś czas pojedziesz w miarę spokojnie, tak aby wszystkie wartości się ustabilizowały... następnie wykonasz kilka krótkich przyśpieszeń, tak aby wywołać efekt "szarpania" o którym wspominasz... tutaj masz link do opisu jak wykonać tzw. logi dynamiczne oraz jak później je przekonwerterować na wykres graficzny... https://www.youtube.com/watch?v=f2pvdn8W6qI
adam41 Opublikowano 26 Lutego Autor Opublikowano 26 Lutego (edytowane) Witam no niestety na moim interfejsie mam szary blok pomiarowy i nie mogę zrobić pomiaru bloku, chyba że zrobię tym drugim sposobem jak na tym filmie , w pomiarach rozszerzonych , jeśli jest to oczywiście możliwe Edytowane 26 Lutego przez adam41
janusz75 Opublikowano 26 Lutego Opublikowano 26 Lutego łaczysz się z samochodem, wybierasz sterownik silnika, a następnie wybierasz" "pomiary rozszerzone" później z listy opcji zaznaczasz te wartości o których już Ci pisałem, na dole strony masz opcję "zapis" który zatwierdzasz przed wykonaniem jazdy próbnej, od tego momentu wszystkie parametry zostają zapisywane do czasu, aż nciśniesz opcję "stop" program zapyta czy zapisać, zaznacz że tak, następnie wskaże do którego folderu plik z pomiarami zostanie zapisany... w b8 nie ma już odczytów. tzw. bloku pomiarowego 08... postaraj się trochę, napewno dasz radę...
adam41 Opublikowano 26 Lutego Autor Opublikowano 26 Lutego Zrobiłem ten pomiar ale nie wiem czy jest wszystko cisnienie.CSV
janusz75 Opublikowano 26 Lutego Opublikowano 26 Lutego niestety Nie ma... brakuje Ci najważniejszego parametru... tj. wysokiego ciśnienia paliwa: IDE00589 wykonaj jeszcze raz logi... IDE00021 ; IDE00201 ; IDE00589 ; ENG105194 ; IDE00202 oraz "low fuel pressure actual value" nie pamiętam oznaczenia IDE... tym samym musisz zapisać sześć parametrów... tylko wykonaj dłuższą jazdę próbną, tak aby można było "wychwycić" ewentualne nieprawidłowości...
adam41 Opublikowano 27 Lutego Autor Opublikowano 27 Lutego (edytowane) Witam zrobiłem trasę jakieś 30km , w tym około 20 na trasie , błędy skasowałem przed zapisywaniem, a i tam było ENGI 105194, ale nie ma takiego tylko jest ENGI 10549 air mass LOG-01-IDE00021_&5.CSV Log-WAUFFAFL0DN041380.txt Edytowane 27 Lutego przez adam41
janusz75 Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego jak widać wysokie ciśnienie "rzeczywiste" znacznie odbiega od zadanego tj. tego którego oczekuje sterownik... na niskim ciśnieniu nie widać tego typu anomalii... a przynajmniej nie w takim stopniu... na ten moment wykluczyłbym problem z zasilaniem po stronie niskiego ciśnienia, bo ono także ma bezpośredni wpływ na wysokie... jeśli napęd pompy wysokiego ciśnienia, to o czym już Ci koledzy pisali jest bez zastrzeżeń... to skupiłbym się na samej pompie... prawdopodobnie to z nią masz problem... zamienniki typu meat&diora lub engitech niestety się nie sprawdzają... najlepiej oryginał ewentualnie pierburg... niemniej jednak zdjęcie popychacza pompy które przesłałeś budzi pewne obawy co do stanu krzywki na wałku rozrządu... mam na myśli krzywki które są odpowiedzialne za napęd pompy... podjedź jeszcze raz do kumatego mechanika i Niech zobaczy jak na ten moment wygląda owy popychacz i jak wyglądają krzywki na wałku... jeśli tutaj będzie ok... to podmieniłbym pompę na inną...
adam41 Opublikowano 28 Lutego Autor Opublikowano 28 Lutego Ok dzięki mam taki warsztat w Olsztynie, który tylko specjalizuje się w autach grupy audi vw
janusz75 Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego jesli masz w pobliżu warsztat który ogarnia grupę VW... to z pewnością maja kilka takich pomp które są dobrymi dawcami dla testu... a dwa, jeśli gość który zna się na rzeczy ma auto na miejsu i odpowiedni sprzęt... to z poprawną diagnozą Nie będzie problemu... ps. daj później znać czym ta naprawa się zakończyła...
adam41 Opublikowano 28 Lutego Autor Opublikowano 28 Lutego Dobra spoko , już z tym walczę od jakiegoś czasu , najpierw było też wypadanie zapłonu i ciśnienie, no to stwierdzono rozrząd, został zmieniony po 5 tys km znowu zaczął szarpać i pojawily się błędy, pojechałem do drugiego warsztatu, okazało się że rozrząd, w poprzednim warsztacie zamontowano mi rozrząd jakieś angielskiej firmy , gdzie podobno do tego modelu nie powinno się z tej firmy montować bo nie dają radę, więc został zmieniony , ale ciśnienie paliwa co jakiś czas wywalało , pojechałem do tego samego warsztatu co zmieniali mi rozrząd i to właśnie oni mi sprawdzali pompę paliwa w zbiorniku i cały układ paliwowy , stwierdzili że to pompa wysokiego ciśnienia, więc została zmieniona na pompę z firmy pierburg , ale na niej też pojawiły się błędy, okazało się że to jest inna pompa z płaskim wykończeniem niż oryginalna, więc została zmieniona na tą ci teraz mam, mam zdjecie tej z pierburga i tej orginalnej, podobno jest ciężko znaleźć taką jaką miałem założona , po lewej to co miałem na aucie , a po prawej to z firmy pierburg i na niej też szarpał i została zmieniona na tą co teraz mam i jest jeszcze gorzej
janusz75 Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego podjedź do kumatego mechanika, bo malo prawdopodobne aby obie pompy miały te same usterki... jeśli chodzi o pompę pierburg to kształt tzw. talerzyka Nie ma tutaj Nic do rzeczy... po prostu ma inny kształt, ale jest to w 100% zamiennik... pierburg z numerem: 7.06032.10.0 pasuje p&p do silnika który posiadasz... odstaw samochód do warsztatu o którym wspominałeś, bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy na zgadywanie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się